środa, 13 grudnia 2017 r.

Kraj Świat

UOKiK: SKOK wprowadzał klientów w błąd. 300 tys. zł kary

  Edytuj ten wpis
Dodano: 9 stycznia 2012, 19:50
Autor: MAG

 (sxc.hu)
(sxc.hu)

Kampania reklamowa Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej wprowadzała konsumentów w błąd – decyzję prezes UOKiK potwierdził Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Utrzymana została również kara finansowa w wysokości ponad 300 tys. zł.

Zdaniem UOKiK, w ramach kampanii reklamowej prowadzonej w latach 2008–2009, Krajowa Kasa SKOK mylnie sugerowała, że przepisy zabraniają tym instytucjom inwestowania w instrumenty finansowe obciążone ryzykiem.

Tymczasem zarówno Kasa Krajowa SKOK, jak i same SKOK-i mogą inwestować w niektóre przedsięwzięcia, które niosą ze sobą ryzyko. W ocenie prezes urzędu treści zawarte w materiałach promocyjnych mogły wywołać u przeciętnego konsumenta błędne przekonanie, że ich pieniądze będą bezpieczniejsze w kasach niż w innych instytucjach finansowych. Zdaniem UOKiK, działania przedsiębiorcy naruszały prawo konsumentów do rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji.

Spółka odwołała się od decyzji UOKIK do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. SOKiK oddalił odwołanie, podtrzymując tym samym decyzję UOKiK oraz nałożoną sankcję pieniężną.

Od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji. (mag)
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!