sobota, 16 grudnia 2017 r.

Kuchnia

Przegląd diet: Dieta Agnieszki Kręglickiej

  Edytuj ten wpis
Dodano: 1 listopada 2009, 10:20

Jesz i chudniesz? Jak? Jesz wyłącznie warzywa ubogie w energię. Doprawiasz nieczyszczoną solą, ziołami, kminkiem, chrzanem, sokiem z cytryny i octem jabłkowym. Czy to jest dobre? Pyszne, pod warunkiem, że znasz parę sztuczek.

Co najlepiej jeść? Marchew, seler, pietruszkę, dużo kapusty, kalafiory i brokuły, czosnek, cebulę i pory. Do tego ogórki, cukinie, kabaczki, dynie, papryki, pomidory i dużo sałat.

Dopuszczalne owoce to jabłka i grejpfruty, pomarańcze i kiwi. Robisz z tego surówki, zupy i drugie dania. Na pierwszy rzut oka takie jedzenie wydaje się monotonne. Ale warto spróbować

Próbowała Agnieszka Kręglicka

Na warzywno owocowej diecie oczyszczającej dwukrotnie była Agnieszka Kręglicka, autorka książek kulinarnych. Wspomina, jak do jej restauracji (wraz z bratem prowadzi w Warszawie kilka restauracji) przyszła klientka, która poprosiła o drugie danie w zgodzie z taką dietą. Miało być smacznie i pięknie na talerzu.


Kręglicka podała pokrojone wzdłuż plastry cukinii. Upiekła je na sucho w piekarniku z dodatkiem czerwonego pieprzu. Do tego wstążki marchewki pokrojone obieraczką do warzyw oraz zblanszowane różyczki brokułów i kalafiorów posypane gremolatą.


Co to jest gremolata? To drobno posiekana natka pietruszki, skórka cytryny bez albedo i czosnek. Do warzywnego dania Kręglicka podała sałatkę z kolorowych mini pomidorów z bazylią i sokiem z cytryny. Wrażenie było piorunujące.

Sztuczka pierwsza

Każdy posiłek w tej diecie ma podobny skład. Na pół godziny przed posiłkiem pijesz sok wyciskany z warzyw i owoców. Te pół godziny jest bardzo ważne. Decyduje o chudnięciu.
Następnie zjadasz surówki. Po surówkach dania gorące.


Warzywa i owoce trzesz na tarce. Lub robisz to w malakserze.
Następnie każdą surówkę skrapiasz łyżeczką octu jabłkowego. I tak codziennie. Okazało się, że ocet jabłkowy ma cudowne właściwości oczyszczające. Oraz powoduje redukcję wagi.


Sztuczka druga

Jedzenie warzyw i owoców z malaksera jest dobre przez pierwsze parę dni. Już w piątym dniu zacznie cię denerwować mieszanka warzyw i owoców. Ileż można jeść nawet najsmaczniejszą mamałygę?
Z pomocą przychodzą tu różne obieraczki do warzyw.


Możesz robić długie strużki z marchewki, wąskie słupki z porów, kolorowe wstążki i płatki z pietruszki czy jabłek. Im owoce i warzywa będą bardziej urozmaicone, tym dłużej wytrzymasz na diecie.

Sztuczka trzecia

Dużo smaku dają zupy. W tej diecie pomaga gotowanie na parze. Najwięcej smaku wydobywa z warzyw pieczenie. Zwykły burak czy seler posypany ziołami i zawinięty w folię ma rewelacyjny smak.

Warto przeczytać: Ewa Dąbrowska, Ciało i ducha ratować żywieniem.

Pyszne warzywa

Warzywa na gorąco zawsze muszą być ugotowane al dente. Kalafior czy brukselka mają być chrupiące i twarde. Jeśli "zamęczycie” je w garnku – będą się rozpadać i stracą kolor. Pamiętajcie, wystarczy wkładka na garnek do gotowania na parze.


Zupy warzywne mogą być bardzo pyszne. Zupa jarzynowa, pomidorowa, cebulowa, barszcz czy kapuśniak bez mięsa i tłuszczu obejdą się doskonale. Zawsze podstawą niech będzie warzywny bulion gotowany z pieczoną nad ogniem cebulą.


Doskonałym rozwiązaniem jest zupa krem. Wywar gotujemy ze składnikiem prowadzący, następnie miksujemy go z dodatkami: korzeniem imbiru, czosnkiem, cebulą, pieczoną papryką. Kombinacji smakowych jest wiele. Zapraszam do poszukiwań.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Bailine_modelowanie_figury
(1) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Bailine_modelowanie_figury
Bailine_modelowanie_figury (5 listopada 2009 o 18:41) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jak zredukować wagę bez drastycznych diet?

Otyli ludzie mają całkowicie odmienny sposób postrzegania wrażenia głodu i nasycenia w porównaniu do szczupłych. Osoby z nadwagą prawie w ogóle nie jedzą z powodu głodu.
Nadwaga nie znika w oka mgnieniu, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Jej redukcja wymaga
wprowadzenia na stałe nowych nawyków żywieniowych i uczynienie z nich integralnej części naszego
życia. Jeżeli odczuwasz nasycenie jakieś 20 minut po napełnieniu żołądka, to oznacza, że jesz za szybko i zjadasz więcej, zanim żołądek powie stop. Spożywasz za dużo kalorii niż to wskazane, ponieważ jesz nawet wówczas, gdy żołądek jest nasycony.

Bailine_modelowanie_figury
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (1)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!