niedziela, 21 stycznia 2018 r.

Lotnisko

Bilans: 5 lat Portu Lotniczego Lublin. Na co lotnisko wydaje pieniądze, a na czym zarabia?

Dodano: 17 grudnia 2017, 08:10

Nasza prognoza sprzed trzech lat zakładała, że 1,5 mln pasażerów będziemy obsługiwać w 2035 roku, kolejna mówiła o roku 2030. Mówimy hipotetycznie, ale na dzień dzisiejszy w grę wchodzi nawet rok 2025. To zasługa naszej dynamiki rozwoju, największej w kraju. Rozmowa z Krzysztofem Wójtowiczem, prezesem Portu Lotniczego Lublin.

• Jakie są korzyści z istnienia lotniska?

- Można je podzielić na cztery grupy. Pierwszą z nich jest to, co zarabiamy bezpośrednio na obsłudze pasażerów. Ale to zaledwie ok. 10 proc. Kolejna grupa to korzyści pośrednie, czyli dochody wszystkich firm, które operują na lotnisku. Dwie najważniejsze grupy to jednak dodatkowe korzyści, fachowo określane jako korzyści indukowane i katalityczne, czyli wszystko, co powstaje dzięki funkcjonowaniu lotniska. Port Lotniczy pobudza bowiem liczne sektory gospodarki. Dotyczy to zarówno: turystyki, służby zdrowia, ale także np. usług outsourcingowych. Na coraz większym ruchu pasażerskim zyskują firmy, które mogą otwierać swoje siedziby w Lublinie, ale co ważne, także handel i usługi, hotelarze, sklepikarze oraz ośrodki akademickie. Ostatnie lata to szybki rozwój Lublina i województwa. Dzieje się tak również dzięki Portowi Lotniczemu. Szacujemy, że region lubelski dzięki lotnisku zaoszczędził ok. 75 mln zł rocznie przy ruchu 300 tys. pasażerów. Musimy tylko zdać sobie sprawę, że nie są to pieniądze, które możemy po prostu zaksięgować w rachunku księgowym jednej firmy, lotniska.

Artykuł premium
lub wykup pełny dostęp do portalu:
Prenumerata
30 dni
koszt: 10,00 zł
  • Nielimitowany dostęp do artykułów premium
  • Czas trwania: 30 dni
Prenumerata
90 dni
koszt: 25,00 zł
  • Nielimitowany dostęp do artykułów premium
  • Czas trwania: 90 dni
Prenumerata
180 dni
koszt: 40,00 zł
  • Nielimitowany dostęp do artykułów premium
  • Czas trwania: 180 dni
Prenumerata
360 dni
koszt: 70,00 zł
  • Nielimitowany dostęp do artykułów premium
  • Czas trwania: 360 dni
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(14) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (19 grudnia 2017 o 16:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zaraz zwymiotuje Najpierw Kurier katuje tydzień tym wielkim sukcesem a teraz Ty Dzienniku? A miałem cię za szanująca się poważną gazetę
Rozwiń
Gość
Gość (18 grudnia 2017 o 14:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie wiem kto projektowal to lotnisko ale chyba bez wyobraźni był. Dlaczego jest takie małe pomieszczenie przez bramkami na loty zagraniczne ( za kontrolą paszportową) ??!! Tam są 2 bramki wyjściowe a miejsc siedzących może ok 50-70. Jak 2 samoloty lecą o podobnej godzinie (a tak jest nawet teraz) to tam nie ma gdzie stanąć nie mówiąc o siedzeniu . Całe lotnisko świeci pustkami a w tej malej przestrzeni ludzie stłoczeni jak sardynki w puszcze. Nie można tego przebudować po ludzku??
Rozwiń
Gość
Gość (17 grudnia 2017 o 18:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
CARPATAIR ....
Rozwiń
Gość
Gość (17 grudnia 2017 o 18:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A prezes oczywiście do 2025 roku nie pobiera pensji? Bareja, by się uśmiał. No, cóż dla prestiżu to i Concorda trzymano latami. Tylko, czy wieś musi mieć kryte lodowisko? Inwestycja POmnik. Bez fabryk, koncernów lub finansjery ta inwestycja jest przegrana z góry. Żeby jeszcze nasz wschodni sąsiad był bogaty. Ale fucha do 2035 roku i można wszystkich dymać :(
Rozwiń
Gość
Gość (17 grudnia 2017 o 17:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A czy drogi na siebie zarabiają?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (14)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!