poniedziałek, 23 października 2017 r.

Lotnisko

Port Lotniczy Lublin. To już trzy lata w chmurach (SONDA)

Dodano: 16 grudnia 2015, 18:58

We wrześniu linie Wizz Air otworzyły w Lublinie swoją ósmą w Polsce bazę operacyjną (fot. Wojciech Nieśpiałowski)
We wrześniu linie Wizz Air otworzyły w Lublinie swoją ósmą w Polsce bazę operacyjną (fot. Wojciech Nieśpiałowski)

17 grudnia 2012 roku w Porcie Lotniczym Lublin wylądował pierwszy samolot. W czwartek władze lotniska podsumują trzeci rok jego działalności. Wiadomo, że zakończy się on z rekordową liczbą obsłużonych pasażerów.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty

W grudniu 2012 i w całym 2013 roku lotnisko obsłużyło łącznie ponad 195 tys. podróżnych. Ubiegły rok zamknięto z wynikiem 187,5 tysiąca. Przez jedenaście miesięcy tego roku z portu skorzystało blisko 237 tys. osób.

– Zakładamy, że w grudniu przekroczymy granicę 30 tys. pasażerów w skali miesiąca. Jest to możliwe, bo w okresie świąteczno-noworocznym na niektórych kierunkach planowane są dodatkowe loty – mówił nam na początku grudnia Piotr Jankowski, rzecznik prasowy PLL.

Nawet jeśli tak się nie stanie, to pewne jest, że w tym roku padnie frekwencyjny rekord. Tegoroczny cel, jakim było obłożenie 230 tys. osób udało się już zrealizować.

Ten rok zaczął się jednak mało optymistycznie. 18 stycznia wykonywane od niespełna dwóch miesięcy loty do Warszawy zlikwidował Eurolot. Wkrótce będący w złej kondycji finansowej przewoźnik poinformował o zawieszeniu swoich wszystkich rejsów, a to oznaczało koniec cieszących się dużym zainteresowaniem połączeń do Gdańska i Mediolanu. Na domiar złego linie Carpatair na początku lutego ogłosiły, że rezygnują z regularnych lotów, skupiając się na obsłudze czarterów. To wiązało się natomiast z tym, że do rozkładów nie wróciły zawieszone na okres zimowy loty do Rzymu.

Niemal w tym samym czasie z lotniska dotarła jednak pierwsza dobra wiadomość, bo Ryanair zapowiedział, że od 25 października przywróci kursy do Dublina. Ten kierunek przed tym, jak wiosną 2013 roku został skasowany, był jednym z najpopularniejszych w siatce połączeń lubelskiego lotniska.

Z kolei 1 kwietnia – to nie był prima aprilis – linie lotnicze Wizz Air ogłosiły, że we wrześniu otworzą w Lublinie swoją ósmą w Polsce bazę operacyjną. Wiązało się do z uruchomieniem trzech nowych lotów: do Glasgow, Brukseli Charleloi i Doncaster Sheffield. Już wcześniej węgierski przewoźnik informował, że pod koniec maja zacznie latać z Lublina do Sztokholmu Skavsta.

Mniej kierunków niż pierwotnie planowano znalazło się natomiast w wakacyjnej ofercie czarterowej. Na letni odpoczynek z Lublina można było odlecieć tylko do tureckich Antalyi i Bodrum oraz do Chanii na greckiej Krecie, choć wcześniej była mowa także o Bułgarii, Egipcie i Tunezji. Władze PLL sezon czarterowy mają podsumować na czwartkowym spotkaniu z okazji trzecich urodzin. Mają na nim zostać także przedstawione najbliższe plany spółki.

Już we wrześniu, przy okazji otwarcia bazy Wizz Air, dyrektor handlowy lotniska Ireneusz Dylczyk zapowiadał, że cel na 2016 rok to obsłużenie 430 tys. podróżnych. A to wiązałoby się z koniecznością rozbudowy terminala. Z kolei wiosną przyszłego roku na terenie portu ma zacząć działać punkt odpraw towarowych. Terminal cargo buduje włoska firma Xpress Handling.

Konkurs na urodziny

Port Lotniczy Lublin z okazji trzecich urodzin przygotował konkurs. Nagrodą będzie jeden dzień pracy na lotnisku w charakterze koordynatora ruchu naziemnego, dyżurnego operacyjnego lub pracownika lotniskowej straży pożarnej. Aby wziąć udział w zabawie, należy opisać bądź narysować dowolne wydarzenie z trzyletniej historii portu. Prace można przesyłać do 31 grudnia do godz. 16 na adres konkurs@airport.lublin.pl

SONDA
Liczba głosów: 927

Jak oceniasz rozwój Portu Lotniczego Lublin?

85.76 %
Dobrze
10.68 %
Tak sobie
3.56 %
Źle
Gość
folkatka
Gość
(36) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (23 grudnia 2015 o 15:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Do 'folkatka' lotnisko jest ok a Ty mieszczuchu może masz u siebie większe lotnisko Ale w głowie mniej Ty słoiku miejski
Rozwiń
folkatka
folkatka (17 grudnia 2015 o 22:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Co tu duzo sie rozpisywac. Smutek zal.pl. Ale wiadomo jak z lubelszczyzny malo kto widzial LOTNISKO to takie cos jak w Swidniku robi na nich furore. Z tego lotniska powinny byc polaczenia do Chełma, Krasnika i tym podobnych osad. A wpusc takiego do np. Monaco czy Dubaju to gora godzine czasu by sie podniecal i po godzinie zawal z wrazenia (i nie mowie tu o lotniskach aczkolwiek w Dubaju robi robote). Ale nie ma sie co dziwic - wschodnia czesc Polski ktora tak bardzo ubostwia PiS (Prostote i Standard).  ;)

Nie jestem jakoś szczególnie oblatana, ale miałam okazję być do tej pory na trzech małych lotniskach - na Malcie, w Bergamo i w Beauvais. Z tych trzech, dwa ostatnie reprezentują poziom znacznie gorszy niż Świdnik, a polaczeń maja sporo. Nie ma co przesadzać.

Rozwiń
Gość
Gość (17 grudnia 2015 o 22:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A czemu nikt nie pisze ile dokładamy do tych lotów? I to na każdym kroku, placimy bezpośrednio na lotnisko, liniom lotniczym żeby w ogóle chciały tu lądować i za infrastrukturę.. i będziemy płacić bo w tym miejscu lotnisko nie ma szans się utrzymać samodzielnie!
Rozwiń
Gość
Gość (17 grudnia 2015 o 21:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Co tu duzo sie rozpisywac. Smutek zal.pl. Ale wiadomo jak z lubelszczyzny malo kto widzial LOTNISKO to takie cos jak w Swidniku robi na nich furore. Z tego lotniska powinny byc polaczenia do Chełma, Krasnika i tym podobnych osad. A wpusc takiego do np. Monaco czy Dubaju to gora godzine czasu by sie podniecal i po godzinie zawal z wrazenia (i nie mowie tu o lotniskach aczkolwiek w Dubaju robi robote). Ale nie ma sie co dziwic - wschodnia czesc Polski ktora tak bardzo ubostwia PiS (Prostote i Standard).  ;)

Rozwiń
abb666
abb666 (17 grudnia 2015 o 18:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Ja także latam kilka razy w roku, i mam dość tułania się po jakichś warszawkach tudzież lotniskach polowych na północnych peryferiach tegoż miasta, gdzie dojazd czymkolwiek zajmuje pół dnia, a godziny wylotó takie, że trzeba stracić drugie pół dnia czekając na samolot.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (36)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!