niedziela, 20 sierpnia 2017 r.

Lubartów

Lubartów: Bezrobotni, a nie urzędnicy będą roznosić pisma?

Dodano: 16 września 2015, 07:52
Autor: pp

Mieszkańcy chcą oszczędności. Postulują by roznoszeniem decyzji podatkowych zajęli się bezrobotni, a nie urzędnicy po godzinach urzędowania

Elżbieta Wąs i Anna Gryta działają w ramach organizacji Miasto Obywatelskie Lubartów. Już doprowadziły do upublicznienia wydatków miejskich instytucji. Tym razem zainteresowały się wydatkami na roznoszenie decyzji podatkowych.

– Złożyłyśmy wniosek do Janusza Bodziackiego, burmistrza Lubartowa, o wdrożenie systemu doręczania decyzji o podatku od nieruchomości na terenie naszego miasta przez bezrobotnych. Czekamy na odpowiedź – mówi Elżbieta Wąs.

– W doręczaniu decyzji podatkowych liczy się szybkość i solidność. Dlatego do tej pory robią to nasi urzędnicy. Oczywiście decyzje roznoszą po godzinach oraz w weekendy. Musimy mieć pewność, że decyzje zostały dostarczona do adresatów. Poza tym ta forma doręczania jest tańsza niż usługa pocztowa – mówi Janusz Bodziacki.

Tymczasem obie społeczniczki podają konkretne liczby. W Lubartowie rozniesienie 9049 decyzji w tym roku kosztuje 32 576 zł 40 groszy. Jak wynika z Rejestru Umów Cywilnych zamieszczonego przez lubartowski magistrat w Biuletynie Informacji Publicznej roznoszeniem zajmuje się 11 urzędników. Koszt dostarczenia decyzji to 3,6 złotego. Każdy z urzędników roznosi średnio nieco ponad 800 decyzji.

- W związku z toczącą się dyskusją na temat finansów publicznych i zasadności niektórych wydatków, poszukiwałyśmy rozwiązań obowiązujących w innych jednostkach samorządu terytorialnego. Urząd Miasta w Wągrowcu, do dostarczania mieszkańcom tych pism zatrudnia bezrobotnych – mówi Anna Gryta. – Dla porównania w Wągrowcu liczba decyzji to ok. 5500, a koszty pracy gońców-bezrobotnych wynosi 14 971, 33 zł. Jak widać jest taniej, a korzyści z zatrudnienia osób bezrobotnych, z całą pewnością są duże – dodaje Anna Gryta.

Obie panie zwróciły się do magistratu Wągrowca z prośba o opisanie procedury i korzyści płynących z zatrudniania bezrobotnych do roznoszenie decyzji.

– Zasada zatrudniania osób bezrobotnych do roznoszenia decyzji podatkowych funkcjonuje u nas ok. 10 lat. Corocznie zatrudniamy 7 osób na okres miesiąca, a warunkiem koniecznym jest pozostawanie w rejestrze osób bezrobotnych bez prawa do zasiłku w naszym PUP - wyjaśnia Tomasz Pachowicz, skarbnik miejski z UM Wągrowiec.

- Czekamy na pozytywne wiadomości dla bezrobotnych mieszkańców naszego miasta. Mamy nadzieję, że burmistrz przychyli się do naszego wniosku – dodaje Elżbieta Wąs.

– Rozważamy takie rozwiązanie w ramach przyszłorocznego budżetu – deklaruje burmistrz Janusz Bodziacki.

Czytaj więcej o: Lubartów
Gość
Gość
pepe
(14) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (23 października 2015 o 09:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie chcę, aby losowo wybrany bezrobotny miał wgląd w moje dane ( adres, metraż, kwota do zapłaty itp), pomóżmy inaczej - twórzmy miejsca pracy dla bezrobotnych a nie dorywcze zajęcia...
Rozwiń
Gość
Gość (20 września 2015 o 11:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jestem osobą bezrobotną i chciałbym,żeby burmistrz wprowadził zasady proponowane przez wnioskodawczynie. Tobie pepe roznoszenie decyzji podatkowych nie zagraża, boś niepisaty. Możliwe, że jesteś urzędnikiem, ale przecież jedno drugiego nie wyklucza...zwłaszcza przy obecnej władzy. Liczę na zainteresowanie przewodniczącego Rady i pocieszam się że wasze dni są policzone.
Rozwiń
pepe
pepe (20 września 2015 o 10:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

droga pani wąs zmień pani doktora albo dilera może niech bezzrobotni zaczną uczyć ludzi leczyć ludzi tam także są wielkie kolejki niech idą do urzędu i pomagają tam w pracy  śmiech i podziwiam panią za głupoty skąd to sie bieże w tej pustej głowie Urzednik zarabia wielkie pieniądze wielkie nagrody a bezrobotny co ma nic

Rozwiń
Gość
Gość (18 września 2015 o 07:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Od kiedy można się zgłaszać do urzędu?
Rozwiń
Gość
Gość (17 września 2015 o 08:41) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Spokojnie, wszyscy wiemy że nerwy im puszczają przed jutrzejszą sesją. Boją się że Tomasiak wytoczy ciężką baterię dla niezdecydowanych , ażeby miasto opuściło związek śmieciowy i już nie będzie przeproś. Nie będzie tłumaczenia: łoj, nie wiedziałem. Przekonamy się kto naprawdę pilnuje naszych pieniędzy a kto liczy na pachnące synekury. My im haracze - oni nam pierścień do całowania? Dziękuję za takie rządy.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (14)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!