środa, 18 października 2017 r.

Lubartów

Łucka: Na DK-19 tir wjechał w busa (zdjęcia)

  Edytuj ten wpis
Dodano: 26 sierpnia 2009, 14:40
Autor: er

Dzisiaj około godziny 10.30 w miejscowości Łucka , pod Lubartowem samochód ciężarowy uderzył w busa. Dwaj mieszkańcy gm. Kamionka podróżujący peugeotem trafili do szpitala. Kierowcy ciężarówki z Bychawy nic się nie stało.

- Kierowca peugeota boxera wyjeżdżając ze strefy zamieszkania, oddzielonej od 19-tki betonowym pasem, wjechał na drogę krajową i zderzył się z jadącą w kierunku Lublina ciężarówką z materiałami budowlanymi - mówi Artur Marczuk, z lubartowskiej policji.

- Uderzony w lewy bok peugeot został odrzucony kilka metrów na jezdnię - dodaje Marczuk.

Peugeotem jechali dwaj mieszkańcy gm. Kamionka w wieku 52 i 23 lata. Ojciec i syn trafili do szpitala. Kierowca ciężarówki, 25 letni mieszkaniec Bychawy, nie odniósł żadnych obrażeń.

Więcej zdjęć z wypadku w Łucce na www.mmlubartow.pl

  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
~Tomek~
fajka
autentik
(4) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

~Tomek~
~Tomek~ (27 sierpnia 2009 o 07:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Po pierwsze to radzę Wam dziennikarzyki przeczytać to:

Międzynarodowy Tranzyt Drogowy (oficjalny skrót TIR, od fr. "Transports Internationaux Routiers")[1] – międzynarodowa konwencja celna z 14 listopada 1975 (z późniejszymi zmianami), dotycząca tranzytu towarów samochodami ciężarowymi w transporcie międzynarodowym, pozwalająca uprościć procedury na granicach i w urzędach celnych, celem większej efektywności przewozów drogowych.


Pojazd poruszający się na karnecie TIR wyruszająca z jednego państwa jest - w myśl konwencji TIR - sprawdzana i zaplombowywana na granicy kraju (lub w dowolnym Urzędzie Celnym zlokalizowanym wewnątrz państwa z którego wyjeżdża), z którego wywozi ładunek, a zostaje odplombowana oraz skontrolowana dopiero w kraju docelowym, zaś wszystkie granice państw tranzytowych mija z formalnościami ograniczonymi do minimum (np. przy przewozie towaru z Hiszpanii do Rosji samochód jest plombowany na granicy hiszpańskiej i mija granice wszystkich państw bez rozbudowanej kontroli, zaś otwarcie zamknięcia celnego samochodu następuje dopiero w Rosji).

Konwencję TIR zaczęto stosować tuż po zakończeniu II wojny światowej (pierwsze porozumienie w tej sprawie zawarto w 1959 roku), a należy do niej kilkadziesiąt państw: wszystkie europejskie, a także większość krajów, które utrzymują sporą liczbę ciężarówek w ruchu międzynarodowym (m.in Rosja, Kazachstan, Kirgistan, Uzbekistan, czy Iran).

Pojazd przewożący ładunek pod osłoną karnetu TIR opatrzony powinien być niebieską tabliczką z białym literowym skrótem TIR - stąd też w języku potocznym duże ciężarówki błędnie określa się mianem TIR-ów.
źródło wikipedia.

Czy widzicie na tej ciężarówce tabliczkę z napisem TIR?
Rozwiń
fajka
fajka (26 sierpnia 2009 o 22:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A nie powinno być - Bus wyjechał przed tira? To nie brzmi "klikalnie"...?
Rozwiń
autentik
autentik (26 sierpnia 2009 o 21:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
gelo napisał:
I znów ten dziennikarski "język". Zgodnie z prawda powinniscie napisać, ze bus wymusił pierwszeństwo i zderzył się z TIRem. No ale rzetelność dziennikarska pozostawia wiele do zyczenia.
Rozwiń
gelo
gelo (26 sierpnia 2009 o 15:27) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
I znów ten dziennikarski "język". Zgodnie z prawda powinniscie napisać, ze bus wymusił pierwszeństwo i zderzył się z TIRem. No ale rzetelność dziennikarska pozostawia wiele do zyczenia.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (4)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!