czwartek, 30 lipca 2015 r.

Remont torów na odcinku Lublin Lubartów: Pojedziemy 120 km/h

Dodano: 24 sierpnia 2011, 18:35
Autor: Dominik Smaga

Po przebudowie na trasę wróci ruch pasażerski, a składy będą mogły rozwijać prędkość 120 km/h (Archi
Po przebudowie na trasę wróci ruch pasażerski, a składy będą mogły rozwijać prędkość 120 km/h (Archi

Umowa właśnie została zawarta, a do poniedziałku wykonawcy mają przedstawić dokładny harmonogram robót. Jeszcze we wrześniu zaczną się pierwsze prace przy modernizacji linii kolejowej nr 30 między Lublinem a Lubartowem.

>> Nowa wersja portalu DziennikWschodni.pl - przetestuj i wyślij opinię

Zwycięskie firmy mają opracować dokumentację i na jej podstawie wykonać niezbędne roboty budowlane. Część robót da się zacząć jeszcze tej jesieni. Chodzi o most kolejowy na Bystrzycy, który zostanie zastąpiony nowym oraz o wiadukt w Ciecierzynie.

– Na te obiekty mamy już kompletną dokumentację, powinny być gotowe jeszcze w tym roku – zapowiada Andrzej Matysiewicz z lubelskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Wszystkie prace zostały podzielone na trzy części. Pierwsza obejmuje obiekty inżynieryjne, m.in. wspomniane mosty. Tym zajmie się firma Skanska. Za urządzenia sterowania ruchem kolejowym odpowiadać ma radomski Kombud, zaś nawierzchnię torów zaprojektuje i zbuduje firma Apia z Piaseczna.

– Termin zakończenia wszystkich prac został wyznaczony na koniec pierwszego kwartału 2013 r. – informuje Matysiewicz.

Teraz linia 30 jest wykorzystywana wyłącznie do przewozów towarowych. Pociągi – w zależności od obciążenia ładunkiem – mogą tędy jeździć z maksymalną prędkością od 30 do 60 km/h.

Po przebudowie na trasę wróci ruch pasażerski, a składy będą mogły rozwijać prędkość 120 km/h. Linia nie zostanie zelektryfikowana i nadal będzie posiadać tylko jeden tor. Regularne połączenia między Lublinem a Lubartowem obsługiwać mają spalinowe szynobusy.

W ramach modernizacji linii powstaną cztery nowe przystanki kolejowe. Dwa z nich znajdą się w Lublinie: na Zadębiu i Ponikwodzie. Jeden powstanie w Niemcach, a przystanek w Wandzinie zostanie przesunięty bliżej tej miejscowości, o ok. 1 kilometr. Na wszystkich stacjach na trasie podwyższone zostaną perony i pojawią się na nich wiaty chroniące przed deszczem i śniegiem.

Przebudowa linii obejmie w sumie 25 km toru. Jest dotowana z Regionalnego programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego. Całkowity koszt robót to blisko 50 mln złotych, z czego prawie 33 mln zł pochodzić ma z unijnej dotacji.
Czytaj więcej o:
28 komentarzy
Skomentuj
avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)
Ostatnie komentarze
bambo75 (13 stycznia 2012 o godzinie 15:40)
[quote name='Emilian' timestamp='1326210703' post='581990']
Mijanka to góra 5 minut,więc 25, czy 30 minut i tak wielkiej różnicy nie zrobi.
Jak z dworca w Lubartowie jak mają być 2 nowe przystanki w jego centrum?
5 minut z podzamcza na Krakowskie? wolne żarty- w tyle to nawet nie przebijesz się od busa do bramy grodzkiej :)
A szynobusami- szczególnie tymi z Kraśnika jeździ dużo osób- np. ten o 12 do Stalowej Woli ma codzinnie blisko 100% zapełnienia- jakoś o 12 się te 100 osób uzbiera :)
[/quote]
Między Rzeszowem a Jasłem jest kilka mijanek -podwójny tor zaczyna się około 1 km przed przystankiem a kończy się też około 1 km za przystankiem. Więc nawet jeśli jeden pociąg jest lekko opóźniony,to drugi już może się "toczyć" pomału do końca dwutoru.
Emilian (10 stycznia 2012 o godzinie 16:51)
Mijanka to góra 5 minut,więc 25, czy 30 minut i tak wielkiej różnicy nie zrobi.
Jak z dworca w Lubartowie jak mają być 2 nowe przystanki w jego centrum?
5 minut z podzamcza na Krakowskie? wolne żarty- w tyle to nawet nie przebijesz się od busa do bramy grodzkiej :)
A szynobusami- szczególnie tymi z Kraśnika jeździ dużo osób- np. ten o 12 do Stalowej Woli ma codzinnie blisko 100% zapełnienia- jakoś o 12 się te 100 osób uzbiera :)
x (30 sierpnia 2011 o godzinie 12:52)
Po jakiego diabla ta linie elektryfikowac, skoro maja tamtedy jezdzic spalinowe szynobusy i nic nie zapowiada, zeby ta elektryfikacja byla w przewidywalnej przyszlosci komukolwiek do czegokolwiek przydatna?
Czyzby nagle wytrzasnieto skads fundusze na tyle pokazne, ze w cos trzeba je zainwestowac, bo jak nie to przepadna...?
KL (30 sierpnia 2011 o godzinie 10:11)
POZDRAWIAM WSZYSTKICH SYMPATYKÓW TEJ LINII,A SZCZEGÓLNIE TYCH KTÓRZY PODRÓŻOWALI POCIĄGAMI TURYSTYCZNYMI ORGANIZOWANYMI PRZEZ ITK LUBARTÓW. :)
kl (30 sierpnia 2011 o godzinie 09:52)
KIEDY BĘDZIE WYKONANY REMONT NA ODCINKU LUBARTÓW-ŁUKÓW.TORY ZA PARCZEWEM SĄ W SZCZEGÓLNIE OPŁAKANYM STANIE.REMONT NA TAK MAŁYM ODCINKU MIJA SIĘ Z CELEM.TA LINIA TO NAJKRÓTSZE POŁĄCZENIE POŁUDNIOWO-WSCHODNIEJ POLSKI Z NADMORSKIMI CZĘŚCIAMI KRAJU. :huh:
Zobacz wszystkie komentarze (28)
Pozostałe informacje