poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lubartów

Z Lubartowa do Warszawy bez przesiadki, ale najpierw muszą przedłużyć peron

Autor: Paweł Puzio

Z Lubartowa do Warszawy bez przesiadki – tak pojedziemy już w połowie przyszłego roku. Najpierw jednak peron na stacji trzeba przedłużyć. Tak, aby mogły zatrzymywać się tu pociągi dalekobieżne.

PKP Polskie Linie Kolejowe już zleciły przebudowę peronu na dworcu w Lubartowie. Stacja będzie przebudowywana w ramach rewitalizacji odcinka linii nr 30 Lubartów-Parczew.

– Wykonawcą prac jest firma Trawest. Koszt przebudowy obiektu to 543 tys. zł – mówi Łukasz Kwasiborski, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe.

Obecnie peron w na stacji Lubartów ma 100 metrów. – Chodzi o rozbudowę do długości 200 m – tłumaczy Kwasiborski. – Rozbudowa jest konieczna ze względu na uruchomienie na czas modernizacji linii nr 7 objazdu po linii nr 30 – dodaje.

Zastępcza trasa ma biec kolejową linią nr 30 z Lublina przez Lubartów i Parczew do Łukowa.

– Zadaniem wykonawcy jest opracowanie dokumentacji projektowej i na jej podstawie przeprowadzenie robót. Wykonawca tworzy już dokumentację i natychmiast po zakończeniu tego etapu rozpocznie prace budowlane. Wszystkie prace na stacji w Lubartowie zakończą się 30 marca przyszłego roku – wyjaśnia rzecznik.

Pociągi dalekobieżne InterCity z Lublina do Warszawy zaczną jeździć przez Lubartów w połowie przyszłego roku.

– Rozbudowa peronu, to dobra wiadomość dla mieszkańców naszego miasta. Z pewnością skorzystają z tej inwestycji pasażerowie korzystający nie tylko z pociągów dalekobieżnych, ale także z ruchu lokalnego – mówi Janusz Bodziacki, burmistrz Lubartowa. – Z dyrekcją PKP rozmawiałem o pozostawieniu bezpośredniego połączenia z Lubartowa do Warszawy po zakończeniu remontu linii nr 7. Są takie szanse – dodaje burmistrz.

Trasę z Lubartowa do Warszawy pociąg pokona w dwie i pół godziny. Rozkład jazdy nie jest jeszcze znany. Nie wiadomo też jeszcze, ile dziennie będzie połączeń ze stolicą.

Z Lublina do Warszawy w 1,5 godziny

Modernizacja torów na linii nr 7 planowana jest na lata 2017-20. Ma skutkować skróceniem do 90 minut podróży z Lublina do Warszawy dzięki zwiększeniu do 160 km/h maksymalnej prędkości, którą będą mogły rozwijać składy pasażerskie.

W samym Lublinie powstanie dodatkowy przystanek kolejowy Lublin Zachód – obok os. Poręba. Na czas remontu pociągi do stolicy pojadą trasa zastępczą. Ma ona biec kolejową linią nr 30 z Lublina przez Lubartów i Parczew do Łukowa.

Czytaj więcej o: kolej PKP PLK
Użytkownik niezarejestrowany
gość
Użytkownik niezarejestrowany
(4) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (30 października 2016 o 09:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Będą miały słoiki dojazd do stolycy
Rozwiń
gość
gość (29 października 2016 o 18:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Lublin - Stalowa Wola to linia nr. 68. Linia nr. 7 to linia Warszawa - Lublin - Chełm Lubelski - Dorohusk
Rozwiń
Gość
Gość (29 października 2016 o 14:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To bardzo ważne aby zrobić elektryczną sieć trakcyjną z Lublina do Stalowej Woli po linii nr 7 to druga najważniejsza linia kolejowa na południe województwa
Rozwiń
Gość
Gość (29 października 2016 o 13:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
NO wreszcie coś robią szkoda ze 15 lat za póżno
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (4)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!