piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lubelskie

7 mld zł na drogi (zobacz prezentację GDDKiA)

Dodano: 12 lutego 2008, 15:42

Priorytet drogowy na najbliższe latach do trasa z Warszawy do Piask. O tych i innych inwestycjach mówił dziś w Lublinie główny szef GDDKiA.


Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego (plik PPT, rozmiar 11,6 Mb)




- Skupiamy się na budowie dróg ekspresowych w województwie: trasy S17 (odcinek Warszawa-Lublin-Piaski) i S12 (odcinek Kurów-Piaski) - mówił dzisiaj w Lublinie Janusz Koper szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.


Ich budowa ruszy w 2009-2010 roku. Równocześnie drogowcy zabiorą się za niektóre odcinki S19 (Białystok-Lublin-Rzeszów). Cała trasa powinna być gotowa do 2015 roku.


Kierowcy dostaną również obwodnice m. in. Hrebennego (otwarcie już pod koniec marca), Tomaszowa Lubelskiego, Chełma oraz drugą część obwodnicy Puław.

Szanse na realizację mają inwestycje umieszczone na liście rezerwowej: S17 (odcinek Piaski-Hrebenne) i S12 (Piaski-Dorohusk).

- Musi być przygotowana dokumentacja. Nie chcę nazwać tego konkursem piękności, ale jeśli inwestycje na Lubelszczyźnie będą przygotowane, a w kraju nie, to pieniądze trafią tutaj - stwierdził szef drogowców.

Drogowcy spodziewają się problemów. Kiedy ruszą inwestycje, w górę pójdą ceny materiałów. Może też brakować pracowników.

- Liczymy na zainteresowanie firm z Czech czy Niemiec. Na przetargach już pojawiły się chińskie konsorcja, które niedawno budowały piękne stadiony i drogi na olimpiadę. Możemy wiele się od nich nauczyć - stwierdził Koper.
rp

Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego:

zadania współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego:,

• DK nr 12 budowa I etapu obwodnicy m. Puławy długości 12,7 km wraz z budową nowego mostu przez rz. Wisłę w Puławach długości 1038 mb. Planowany termin zakończenia robót - I półrocze 2008 r. Całkowita wartość zadania - 393,6 mln zł w tym: rok 2008 - 57,4 mln zł.

• DK nr 17 budowa obwodnicy Hrebennego długości 2,0 km. Oddanie obwodnicy do ruchu planowane jest na I kw. 2008 r. Całkowita wartość zadania - 34,6 mln zł w tym rok 2008 -8,8 mln zł.

Zadanie współfinansowane z Funduszu Spójności
- kontynuacja przebudowy DK nr 2 na odcinku Biała Podlaska - Terespol - granica państwa, długości 30,9 km za 160,0 mln zł. Zakończenie realizacji zadania planowane jest w 2009 roku.

Zadanie współfinansowane z pożyczki na obwodnice EBI-AFI

- budowa obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego długości 6,6 km w ciągu DK nr 19. Planowane oddanie obwodnicy do ruchu I kwartał 2008 r. W ramach tego zadania przewidziany jest remont DK nr 19 na odc. granica woj.mazowieckiego - Łukowisko - Międzyrzec Podlaski. Ogólna wartość robót planowanych do wykonania w latach 2005-2008 wyniesie 106,6 mln zł w tym: rok 2008 - 19,9 mln zł.

zadania w zakresie ochrony środowiska
- realizacja zadań w strefie ograniczonego użytkowania na zrealizowanych obwodnicach Piask i Okop - 8,1 mln zł.

Czytaj więcej o:
GIGANT
drogowiec amator
KK
(6) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

GIGANT
GIGANT (26 czerwca 2008 o 16:27) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
ale to może od tych chińskich konsorcjów to sie nie uczmy,bo wszystko bedzie o tyci,tyci... malutkie
Rozwiń
drogowiec amator
drogowiec amator (13 lutego 2008 o 14:41) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
No wszystko pięknie, ale czy ktoś jest w stanie powiedzieć jak zjechać z S-17/ obwodnicy do Lublina?? Jak widać na rysunkach obwodnica budowana jest przez GDDKiA tylko do granic Lublina, a o dojazdach do niej które budować ma miasto ani słowa. W budżecie Lublina też nie przeznaczono na ten cel nawet złotówki. Szykuje się kicha na całą Polskę z udziałem lubelskich samorządowców i prezydenta, którym buduje się drogi od Warszawy a oni nie potrafią dobudować 2km w samym mieście. To chyba skutek uboczny handlu stołkami i budżetem. Brawo!!!
Rozwiń
KK
KK (13 lutego 2008 o 10:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
JAK ZWYKLE POMPA DUżO GLęDZENIA,RYSUNECZKI ,POKAZAKI,PGADANKI,A EFEKTY NA MUR BETON żADNE.RZYGAć JUż SIę CHCE A PRZECIEż WIADOMO żE TYM LUDZIOM CHODZI OTO żEBY SIę TYLKO PRZY STOłKACH I PENSJACH UTRZYMAć I NIECH KTOś MI UDOWODNI żE TO CO MóWIę JEST NIE PRAWDą,OD ROKU 89 UPłYNEłO JUż DUżO WODY W BYSTRZYCY A TU SIę NIC NIE ZMIENIA NA TYLE żEBY TO MIASTO WYNIEść PONAD Tę MIERNOTę I ZAśCIAN WSCHODNIEJ POLSKI
Rozwiń
olek
olek (13 lutego 2008 o 08:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
zobaczcie to:
[url="http://www.gddkia.gov.pl/article/informacje/aktualnosci/article.php/id_item_tree/5675968fea131404ac18694a3d3ef79b/id_art/7f369491aa3da8db5f2ed89215b5df56"]http://www.gddkia.gov.pl/article/informacj...f2ed89215b5df56[/url]

Stwierdzam iż redakcja Faktu w swoim artykule (11.01.2007)
miała w pełni rację. Sprostowanie na głównej stronie GDDiK tylko
potwierdziło moje obawa. Mapa dróg ekspresowych jest jedną białą pajęczyną
(czyli wstępne prace projektowe ). Zastanawiam się co do tej pory robili
urzędnicy instytucji odpowiedzialnych za budowę infrastruktury drogowej. Bo z
tego co zaprezentowano w sprostowaniu wynika że nic.
Wiadomo powszechnie że w poprzednich latach (lata 1990 - 2003) nie było
wystarczających funduszy na budowę czy nawet remonty istniejącej
infrastruktury. Jednak dlaczego w tak szanowanych instytucjach nikt nie wpadł na
„przyszłościowe myślenie” i nie podjął działań, które nic nie
kosztowały by wyżej wymienione instytucje, no może poza pracą (tak pracą). A
pozwoliłby wejść do UE już z gotowymi konsultacjami społecznymi, decyzjami
środowiskowymi, planami zagospodarowania itp. Jakim ułatwieniem byłoby
posiadanie tych wszystkich zgód i planów, nie było by problemu Rospudy,
specjalnych specustaw do przymusowego wykupu gruntów, NATURA 2000 itp.
Nie mam pojęcia jak zostaną wybudowane te „cuda” obiecane przez GDDiK,
obecny i poprzedni rząd jeśli przykładowo budowa prostej obwodnicy
Garwolina (12 km) trwała 3 lata, a obwodnicy Hrebbenego (14 km) 4 lata. Proszę mi
odpowiedzieć jak mając 3 lata chcecie przeprowadzić budowę 1500 km dróg
ekspresowych jeśli dla 1200 km stan zaawansowania wynosi 0 (słownie: zero)
– czyli wstępne prace projektowe ?
Rozwiń
dfasr2435423
dfasr2435423 (12 lutego 2008 o 21:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
POBOŻNE ŻYCZENIA JAK WSZYSTKO W TYM KRAJU ROBIONE PRZEZ ADMINISTRACJĘ PAŃSTWOWĄ!!! MIJAJĄ LATA TWORZONE SĄ TWORY W STYLU FUNDUSZY DROGOWYCH I INNE CUDA BY CIĄGNĄC KASĘ ALBO Z PODATKÓW Z PALIWA, STĄD TYLE KOSTUJE ALBO Z AKCYZY OD SAMOCHODÓW, Z FIRM TRANSPORTOWYCH ALBO BÓG WIE Z CZEGO JESZCZE I CO I NIC MARNE DROGI, PARE KILOMETRÓW DROG O LEPSZEJ NAWIERZCHNI BO DALEJ WĄSKIE I NIEBEZPEICZNE...TO ŻE STOLICA WOJEWÓDZTWA NIE MA OBWODNICY JEST MEGA POŚMIEWISKIEM ALE I MEGA SKANDALEM!!!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (6)

Pozostałe informacje

18-20 sierpnia
komentarze (0)0
polubienia (1)1
17-08-2017

18-20 sierpnia

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!