poniedziałek, 23 października 2017 r.

Lubelskie

Badanie zatłoczenia dróg: Najwięcej aut pod Lublinem

  Edytuj ten wpis
Dodano: 23 marca 2011, 19:20
Autor: Rafał Panas

Jedną z najbardziej zatłoczonych dróg jest "wylotówka” z Lublina w kierunku Warszawy (Jacek Świercz
Jedną z najbardziej zatłoczonych dróg jest \"wylotówka” z Lublina w kierunku Warszawy (Jacek Świercz

Najwięcej samochodów jeździ drogami prowadzącymi do stolicy województwa. To jasno wskazuje, że budowa naszego odcinka ekspresówki S-17 jest niezbędna.

Drogowcy co pięć lat sprawdzają, ile samochodów jeździ po drogach krajowych w naszym województwie. Po dziewięciu dziennych i dwóch nocnych badaniach robionych zimą, latem i w okresie przejściowym w 119 punktach, wstępnie wiadomo, które drogi trzeszczą w szwach.

Najwięcej aut przejeżdża przez odcinek drogi S-17 Kalinówka–Krępiec (35 790 pojazdów na dobę). Kolejne miejsca zajmują: odcinki "siedemnastki” Lublin–Kalinówka (27 237), Garbów–Lublin (22 171), odcinek S-19 Ciecierzyn–Lublin (21 284), fragmenty S-17: Kurów–Zagrody (20 114) i Zagrody–Garbów (20 072) oraz Niemce–Ciecierzyn na drodze S-19 (18 628).

– To wskazuje, że potrzebna jest budowa drogi ekspresowej Kurów–Lublin– Piaski wraz z obwodnicą Lublina. Droga prowadzi przez tereny zabudowane, pełno na niej świateł i bocznych ulic. To tamuje ruch. Wystarczy, że ktoś np. chce skręcić w lewo i musi przepuścić samochody jadące z przeciwka – tłumaczy Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie.

Wyniki badań pokrywają się z opiniami kierowców. – Rzeczywiście, na tych odcinkach jest fatalnie. Trzeba czekać kilka minut, żeby się włączyć do ruchu w okolicach Ciecierzyna – mówi Cezary Pietrzyk, który mieszka w gminie Niemce.

Najmniej uczęszczane drogi znajdują się na wschodzie regionu. To odcinki Wisznice–Sławatycze w powiecie bialskim (996 pojazdów na dobę), Sławatycze–granica państwa (1206) oraz Rudno–Wisznice (1142).

Gdzie przybyło lub ubyło najwięcej samochodów?

Rekord padł na trasie Zawada–Zamość. Tam przez pięć lat liczba samochodów zwiększyła się o ponad 62 proc. (10 863). Więcej o ponad 37 proc. aut jeździ odcinkiem Żyrzyn–Kurów, znacznie więcej pojazdów wjeżdża do Lublina.

– Maleje za to ruch we wschodnich częściach województwa – mówi Janusz Wójtowicz, szef GDDKiA w Lublinie. Podaje przykład: Na niektórych przejściach granicznych jeździ o połowę mniej samochodów niż pod koniec lat 90.

Chodzi m.in. o Dorohusk i Zosin. To efekt załamania przygranicznego handlu z Ukrainą.

– Generalnie jednak, ruch aut rośnie. Szczególnie na głównych szlakach i przy wjazdach do miast – podkreśla Nalewajko. Np. do Lublina od strony Kalinówki najwięcej aut wjeżdża między godz. 7 a 8, natomiast od 16 do 17 więcej jest wyjeżdżających. Latem robi się ciasno na trasach "turystycznych” np. na Pojezierze Łęczyńsko-Włodawskie.

– Po badaniach widać, że potrzebna jest nie tylko obwodnica Lublina, ale i poszerzenie trasy Lubartów–Lublin–Kraśnik, którą przejeżdża po 17–18 tys. samochodów na dobę – podsumowuje rzecznik drogowców.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Gość
karr
Lord rlibr
(10) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (24 marca 2011 o 18:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='karr' timestamp='1300972319' post='454298']
Ale po co idioto tyle ględzisz i ględzisz coś ci to da ? Bo ja nie wiem ,a tak poza tym w twoim wpisie wystąpiło kilka błędów bo po 1. Lublin to nie wieś ,po 2.nie 300.tyś a prawie 400 tyś +Świdnik ,a stolica kultury nie ma nic do dróg więc po co mieszać kulturę z drogownictwem ?? !!!
[/quote]
A owszem ma, bo jak się jedzie po takiej drodze to trudno zachować kulturę.
Rozwiń
karr
karr (24 marca 2011 o 14:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='ANTYGDDKiA' timestamp='1300956876' post='454189']
TRASY SZUMNIE NAZYWANE S17 I S19, TO DNO I KOPROMITACJA DECYDNETÓW LUBELSZCZYZNY I TZW DROGOWCÓW, OSADZONYCH NA DOBRZE PŁATNYCH STOŁKACH!!!KAŻDY KTO WJEŻDŹA OD STRONY KUROWA,PIASK, LUBARTOWA, KRAŚNIKA DO WSI LUBLIN WIDZI JAK H....DROGI PROWADZĄ DO 300 TYS. STOLICY WOJEWÓDZTWA!!JEST NIEPOJĘTYM,ZE PRZEZ 22 LATA DEMOKRACJI I WOLNEGO RYNKU ORAZ 7 LAT CZŁONKOWSTWA W UE,NIE POTRAFIONO PRZEBUDOWAĆ TYCH 30-40 KM ODINKÓW,BY CHOĆ NAIWERZCHNIA BYŁA RÓWNA, Z OBOWODNICAMI,BY ODIZOLOWAĆ RUCH LOKALNY OD TRANZYTU!!OBECNY WZROST RUCHU NA TYCH ODCINAKCH TRAS 17 I 19 TO OK 40-50%, CO POWODUJE WZROST ILOŚCI WPYADKÓW I PORAŻAJĄCEGO SPADKU BEZPIECZEŃŚTWA KIEORWCÓW!!ALE CO TAM NASI SZPECE W GDDKiA OD WIELU CI SAMI NIEUDACZNICY, ROBIĄ ZESTAWIENIA, MAKIETY, QUIZY ZAMISAT BUDOWAĆ DROGI!!LUBLIN STOLICA KLUTURY,CHA,CHA!!
[/quote]
Ale po co idioto tyle ględzisz i ględzisz coś ci to da ? Bo ja nie wiem ,a tak poza tym w twoim wpisie wystąpiło kilka błędów bo po 1. Lublin to nie wieś ,po 2.nie 300.tyś a prawie 400 tyś +Świdnik ,a stolica kultury nie ma nic do dróg więc po co mieszać kulturę z drogownictwem ?? !!!
Rozwiń
Lord rlibr
Lord rlibr (24 marca 2011 o 13:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Cóż za przełomowego odkrycia dokonali urzędnicy!
To ile czasu traci się na dojazd i jak straszliwie podłymi drogami przyszło nam jeździć, ocenia obcokrajowiec po pierwszym dniu wizyty na lubelszczyźnie.

APELUJĘ
1. WYZNACZAĆ SOLIDNE KARY W RAMACH GWARANCJI NA SPARTACZONĄ NAWIERZCHNIĘ W UMOWACH Z WYKONAWCAMI
2. ZAJMOWAĆ SIĘ PILNOWANIEM INWESTYCJI, A NIE OCHRONĄ SWOICH STOŁKÓW
3. ZREDUKOWAĆ STADA ZBĘDNYCH URZĘDASÓW I UKRÓCIC KORUPCJĘ i ustawianie swoich PRZY PRZETARGACH

Pozdrawiam - lubelak
Rozwiń
bambosh
bambosh (24 marca 2011 o 11:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To proste,że padł rekord na trasie Zamość-Zawada,bo przecież w ostatnich latach ruch pasażerski kolejowy tam upadł...
Rozwiń
ANTYGDDKiA
ANTYGDDKiA (24 marca 2011 o 09:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
TRASY SZUMNIE NAZYWANE S17 I S19, TO DNO I KOPROMITACJA DECYDNETÓW LUBELSZCZYZNY I TZW DROGOWCÓW, OSADZONYCH NA DOBRZE PŁATNYCH STOŁKACH!!!KAŻDY KTO WJEŻDŹA OD STRONY KUROWA,PIASK, LUBARTOWA, KRAŚNIKA DO WSI LUBLIN WIDZI JAK H....DROGI PROWADZĄ DO 300 TYS. STOLICY WOJEWÓDZTWA!!JEST NIEPOJĘTYM,ZE PRZEZ 22 LATA DEMOKRACJI I WOLNEGO RYNKU ORAZ 7 LAT CZŁONKOWSTWA W UE,NIE POTRAFIONO PRZEBUDOWAĆ TYCH 30-40 KM ODINKÓW,BY CHOĆ NAIWERZCHNIA BYŁA RÓWNA, Z OBOWODNICAMI,BY ODIZOLOWAĆ RUCH LOKALNY OD TRANZYTU!!OBECNY WZROST RUCHU NA TYCH ODCINAKCH TRAS 17 I 19 TO OK 40-50%, CO POWODUJE WZROST ILOŚCI WPYADKÓW I PORAŻAJĄCEGO SPADKU BEZPIECZEŃŚTWA KIEORWCÓW!!ALE CO TAM NASI SZPECE W GDDKiA OD WIELU CI SAMI NIEUDACZNICY, ROBIĄ ZESTAWIENIA, MAKIETY, QUIZY ZAMISAT BUDOWAĆ DROGI!!LUBLIN STOLICA KLUTURY,CHA,CHA!!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (10)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!