sobota, 25 listopada 2017 r.

Lubelskie

Budowa S17: Jeden odcinek wcześniej drugi później

  Edytuj ten wpis
Dodano: 23 sierpnia 2012, 11:54
Autor: Paweł Puzio

 (Bartek Żurawski / Archiwum)
(Bartek Żurawski / Archiwum)

Wiemy, jaki prezent na Mikołaja drogowcy szykują kierowcom. Jeśli pogoda będzie sprzyjać, to już grudniu auta pomkną dwoma nowymi odcinkami S17 – pierwszym i ostatnim.

Na pierwszym od Warszawy 23-kilometrowym odcinku S17, między węzłem Sielce a Bogucin trwa wyścig z czasem. Drogowcy dwoją się i troją, aby jeszcze w tym roku, na kilka miesięcy przed czasem, umożliwić przejazd. – Do tej pory wykonano ok. 95 proc. prac ziemnych. Z 21 obiektów inżynierskich cztery są gotowe w 95 proc., dziewięć w 80–85 proc., pięć w 65-70 proc., a trzy w 50 proc. – wymienia Krzysztof Nalewajko, rzecznik GDDKiA w Lublinie.

Na trasie głównej położono już ponad 70 proc. warstwy podbudowy bitumicznej, tj. ok. 20 km i blisko 56 proc. warstwy wiążącej – ok. 15,6 km. – Trzymajmy kciuki, aby pogoda sprzyjała wykonawcy – dodaje Nalewajko.

Obecnie na tym odcinku prowadzone są prace ziemne, trwa układanie kolejnych warstw nawierzchni, brukowanie miejsc postojowych na Miejscach Obsługi Podróżnych i budowa ekranów przeciwhałasowych.

– Termin zakończenia kontraktu minie 2 marca 2013 roku, ale wykonawca zapewnia nas, że jeszcze przed zimą położona zostanie ostatnia warstwa nawierzchni i wykonane oznakowanie. To umożliwiłoby dopuszczenie drogi do ruchu – dodaje Krzysztof Nalewajko.

Z kolei wykonawca piątego odcinka S17, między węzłem Witosa a początkiem obwodnicy Piask, negocjuje z lubelskim oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przesunięcie o miesiąc terminu zakończenia inwestycji. Powodem, jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, było deszczowe lato. – Pierwotny termin oddania tego odcinka to 12 listopada – dodaje Krzysztof Nalewajko.

Na piątym odcinku prowadzone są prace wykończeniowe na kładkach, węzłach, trwa również ustawianie ekranów akustycznych. Na niemal całym odcinku od Wierzchowisk do obwodnicy Piask położono już warstwę podbudowy bitumicznej i warstwę wiążącą. Do rozłożenia pozostaje jeszcze tylko ostatnia warstwa ścieralna. Ten fragment S17 ma 13,1 km długości. A zatem w grudniu może być już gotowe 36 z 68 kilometrów budowanej S17. Pozostałe odcinki będą gotowe na Mikołaja, ale 2013.

Koszt budowy wszystkich pięciu odcinków zamknie się w kwocie 3,6 mld zł. Dofinansowanie unijne do tej inwestycji wyniesie 2,7 mld zł.

  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
pol
mk
pol
(13) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

pol
pol (24 sierpnia 2012 o 09:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='mk' timestamp='1345730040' post='666991']
ja jechałem wczoraj z Warszwy do Zamościa TIREM i zajeło mi to 4 i pół godziny i jechałem średnio 75-80km na godzinę to ty pewnie jechałeś maluchem
[/quote] Tiry pedza na zlamanie karku,wyprzedzaja na wysepkach, przed i na przejsciach , samochody jadace z naprzeciwka musza uciekac na pobocze i mrugac swiatlami , a jesli podajesz sr predkosc 80km/h to jest to bardzo duzo i oznacza mniej wiecej tyle ze raz jechales 50 a raz 120(czy nie powinienies miec ogranicznika do 90?)
Rozwiń
mk
mk (23 sierpnia 2012 o 15:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
ja jechałem wczoraj z Warszwy do Zamościa TIREM i zajeło mi to 4 i pół godziny i jechałem średnio 75-80km na godzinę to ty pewnie jechałeś maluchem
Rozwiń
pol
pol (23 sierpnia 2012 o 15:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ostatnio z Warszwy do Zamoscia jechalem prawie 6 godzin, srednio 60-70km/h szybciej sie po prostu nie dalo, a jak ktos wyprzedzal mnie z predkosciami 120-150km/h i znikal za horyzontem to lapalem go na pierwszych swiatlach w malych miejscowosciach z ograniczeniem do 50km/h... Wydaje mi sie ze nie chodzi o jakosc drog, ich szerokosc, pobocza itp ale o poprawe PRZEPUSTOWOSCI- ja moge jechc nawet 1 pasem w kolumnie 30 samochodow,ale do licha niech bedzie mozna jechac caly czas te 90-100km/h a nie wysepka-znak 60, zwezenie-50, przejscie 50, kon nasral 60, a to swiatla a to cos jeszcze...
Rozwiń
Gość
Gość (23 sierpnia 2012 o 14:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Kamaramandżara' timestamp='1345721418' post='666946']
Jeździłem, jeździłem, koluniu z falistej tektury, i to po całych Niemczech - chyba nie muszę przytaczać różnic międy PKP, a Deutsche Bahn, niebo a ziema, tam pociągi z Hamburga jeżdżą po 200 km/h, z resztą gęstą siecią autostrad też możesz tyle lecieć. To nie śmierdzący, ruski kraj, to Europa. Pojedź i sobie sprawdź.
[/quote]

Twoje poglądy śmierdzą na 200 km i tu jest problem.
Oczywiście że niemieckie drogi są 1000 razy lepsze ale i tam są korki i przebudowy które mają dużą uciążliwość dla użytkowników.
Tyle w tym temacie !!!
Rozwiń
Jan
Jan (23 sierpnia 2012 o 14:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jak nie zima to lato. Tylko, że lato deszczowe to było w zeszłym roku. Obecne lato to bajka pod tym względem.


[color=#4D4D4D][font=arial][size=3]Z kolei wykonawca piątego odcinka S17, między węzłem Witosa a początkiem obwodnicy Piask, negocjuje z lubelskim oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przesunięcie o miesiąc terminu zakończenia inwestycji. Powodem, jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, było deszczowe lato. – Pierwotny termin oddania tego odcinka to 12 listopada – dodaje Krzysztof Nalewajko. [/size][/font][/color]
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (13)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!