wtorek, 21 listopada 2017 r.

Lubelskie

Budowa trasy S17: Na "jedynce” kładą asfalt

  Edytuj ten wpis
Dodano: 9 listopada 2011, 16:00
Autor: Paweł Puzio

Zadanie nr 5, Witosa–Piaski. Tu drogowcy są najbliżej zakończenia robót, ale też tu są największe ut
Zadanie nr 5, Witosa–Piaski. Tu drogowcy są najbliżej zakończenia robót, ale też tu są największe ut

Już widać początki "czarnej nitki” na odcinku numer 1. Sensacją ostatnich dni jest jednak odkrycie przez archeologów… pieca do wypalania ceramiki sprzed 2000 lat. Odkrycie nie wpłynie na budowę drogi.

Na zadaniu nr 1, Sielce–Bogucin, podczas wykonywania prac ziemnych natrafiono na szczątki pieca do wypalania ceramiki. Archeolodzy są zdania, że odkrycie pochodzi z czasów rzymskich, czyli ma około 2000 lat. Odkrycie nie wpłynęło na tempo robót na tym odcinku. Już wcześniej w tych okolicach odkrywano podobne piece.

W dalszym ciągu trwają prace ziemne: wykonywanie wykopów i nasypów, wymiana gruntu na terenach torfowych, zagęszczanie podłoża, układanie siatek geosyntetycznych pod nasypy i stabilizacja podłoża. Już widać przyszłą drogę.

– Trwają prace przy układaniu pierwszych warstw nawierzchni bitumicznej. Prowadzone jest dynamiczne zagęszczanie gruntów, czyli ubijaniu ziemi 15-tonowym "tłuczkiem” opuszczanym z wysokości blisko 20 metrów – opowiada o szczegółach Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Budowana jest droga łącząca węzeł Przybysławice z obecnym przebiegiem "siedemnastki”. Trwa montaż izolatorów i zakładanie przewodów na przebudowaną linię wysokiego napięcia, bo obecny przebieg koliduje z przyszłą trasą ekspresową na odcinku ok. 7 km. Trwają prace przy obiektach inżynieryjnych, co w miejscach styku z przebiegiem DK17 w dalszym ciągu powoduje utrudnienia.

– W okolicy węzłów Bogucin i Sielce ruch pojazdów przełożono na drogę objazdową. Zakończono prace przy usuwaniu kolizji z siecią wodociągową. Trwa usuwanie ściętych drzew i karczowanie krzaków – dodaje Nalewajko.

Na drugim od Warszawy odcinku, Bogucin–Dąbrowica, trwa przekładka instalacji podziemnych kolidujących z przebiegiem trasy. Trwają prace przy odhumusowaniu terenu. Prowadzone są prace ziemne pod obiekty inżynieryjne i przełożenie drogi powiatowej w Panieńszczyźnie.

– Największy "ruch” panuje na odcinku przechodzącym przez dolinę Ciemięgi, w Sieprawicach przełożono ruch na drogę objazdową. Budowane są drogi dojazdowe wzdłuż przyszłej ekspresówki. Na wysokości Panieńszczyzny, w ciągu DK17, kierowcy także korzystają z objazdu – wylicza Nalewajko. W miejscu gdzie droga ekspresowa przetnie obecną DK17 ruszyły prace związane z budową wiaduktu w ciągu drogi krajowej nad S17.

Od 21 października na odcinku nr 3, Dąbrowica–Lubartów, obowiązuje ZRID, co umożliwia właścicielom dobrowolne wydanie nieruchomości i skorzystanie z dodatkowych bonusów. W dalszym ciągu trwa spór o to, kto będzie wykonawca, tego odcinka. Walka toczy się pomiędzy polskim konsorcjum FCC Construccion i Erbud, które złożyło ofertę na blisko 490,6 mln zł, a firmą Dragados, która zaoferowała kwotę ponad 474,8 mln zł. Spór w tej sprawie rozpatruje sąd gospodarczy.

Trwa także procedura wyłonienia wykonawcy zadania nr 4, Lubartów–Witosa. Po przetargu ogłoszono wybór najkorzystniejszej oferty, przedstawionej przez firmę Dragados (nieco ponad 629 mln zł). Dokumentacja przetargowa jest sprawdzana przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Na zadanie nr 5, Witosa–Piaski, drogowcy są najbliżej zakończenia robót. Prowadzone są prace ziemne związane z budową dróg dojazdowych i węzła Świdnik.
Ponieważ prace toczą się pod ruchem, kierowcy wciąż są narażeni na utrudnienia.

– Wyłączona z ruchu jest prawa jezdnia niemal na całej długości od Lublina do Piask, jedynie w obrębie skrzyżowania z al. Lotników Polskich kierowcy korzystają z obu jezdni – mówi Nalewajko. – Zamknięto na miesiąc wyjazd z Drogi Męczenników Majdanka i wykonawca przystąpił do jego przebudowy. Przekładane są kolizje z mediami na przyszłym dojeździe do Świdnika wzdłuż lasu Rejkowizna.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Janek
(1) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Janek
Janek (10 listopada 2011 o 23:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
słyszałem w trolejbusie, że mają zrywać 6 km już położonego asfaltu oraz że jakiś przekręt z masą bitumiczną podobno miał miejsce
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (1)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!