niedziela, 17 grudnia 2017 r.

Lubelskie

Co dwie godziny na naszych drogach ginie człowiek

  Edytuj ten wpis
Autor: PAWEŁ PUZIO

Dziewczynka szukająca grobu ojca. Trumny na kołach. Dzieci mówiące "Chcemy żyć, dlatego nosimy odblaski” – 15 dużych plakatów z tymi motywami zawisło w weekend na ulicach Lublina. 25 kolejnych pojawi się w całym województwie.

Przekaz ma trafić do kierowców w każdym wieku. – Ten z trumnami i motywami popularnej gry komputerowej do młodych ludzi, a ten z dziewczynką idącą przez cmentarz do bardziej dojrzałych, dla których rodzina jest główną wartością – tłumaczy podkom. Marlena Dudkowska-Kot z lubelskiej drogówki.

– W ten sposób chcemy pobudzić wyobraźnię kierowców i użytkowników dróg – dodaje młodszy aspirant Mariusz Cieślak, jej kolega z Komendy Wojewódzkiej w Lublinie. To m.in. oni pracowali przy projekcie, który ma przemówić lubelskim kierowcom do rozsądku za pomocą plakatów.

Projekty powstały jak najtańszym kosztem. Pomagali znajomi. – Ten z grą narysował za darmo Robert Sobota, zaś córka znajomych pozowała do zdjęcia na cmentarzu. Dużo osób z potrzeby serca włączyło się do naszej akcji – dodaje Cieślak.

Przedsięwzięcie policji wspomaga Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Lublinie oraz firma Maj-Max. – Zleciliśmy wydrukowanie 40 plakatów firmie Maj-Max. Po 150 zł za sztukę. Ale za ekspozycję afiszy na billboardach nie płacimy im ani złotówki – mówi Andrzej Banaszkiewicz, wicedyrektor WORD w Lublinie.

Kierowcy z zainteresowaniem przyjęli nowe plakaty. – Są brutalne, ale chyba tak trzeba trafiać do piratów drogowych – ocenia Dariusz Wojciechowski, kierowca spod Lublina. – Bo z tym, co dzieje się na naszych drogach trzeba walczyć w każdy możliwy sposób

Statystyki pokazują, że każdy sposób jest potrzebny. W ciągu trzech kwartałów tego roku na lubelskich drogach doszło już do 1152 wypadków, w których poniosło śmierć 214 osób, a 2026 zostało rannych. 35 proc. wszystkich poszkodowanych, to ofiary kierowców w wieku 18–24 lata.

– Większość z tych zdarzeń można było uniknąć. Wystarczy włączyć wyobraźnię kierowców. Nasza akcja potrwa do grudnia – kończy M. Cieślak.

Andrzej Jachim z lubelskiej agencji reklamowej Vena Art:

Idea jak najbardziej dobra. Ale mam trochę zastrzeżeń do realizacji. Autorzy chcieli pokazać zbyt dużo szczegółów naraz. To podstawowy zarzut. Użyte czcionki, ich wielkość, kolorystyka, miejsce umieszczenia, operowanie światłem – to kolejny słaby punkt tych projektów.

CZY AKCJA LUBELSKIEJ POLICJI PRZYNIESIE EFEKT? SONDA WWW
FOT.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
jewelz
swójnick
Stefan
(7) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

jewelz
jewelz (3 listopada 2009 o 09:23) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
zamiast pierdzielic glupoty zacznijcie budowac autostrady!!!!!!!!
Rozwiń
swójnick
swójnick (6 października 2009 o 13:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
a może niech WORD przestanie rozdawać tym niedouczonym łajzom prawa jazdy? To bardziej wpłynie na bezpieczeństwo na drogach - głównie we wsiach
Rozwiń
Stefan
Stefan (6 października 2009 o 13:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
ojjjj napisał:
A jaki zysk z tej kampanii ma WORD lub KWP??

Taki ze moze 3 na 10 piratow drogowych pojdzie po rozum do glowy chociaz na miesiac i nie zabije dzieki temu innego czlowieka na ulicy. Czlowieku a jaki zysk ma miec? Bo jesli chodzi ci o pieniadze to sie stuknij w leb!
Rozwiń
ojjjj
ojjjj (6 października 2009 o 12:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
olo napisał:
wydaje mi się, że ma rację fachowiec od reklamy, z plakatu wynika raczej, że to WORD i KWP Lublin chce się reklamować, a nie przekazać jakieś przesłanie (1/3 plakatu to znaczki tych dwóch instytucji), w sumie dobrze, że jest ich tylko dwie bo nie wystarczyło by miejsca na właściwą treść


A jaki zysk z tej kampanii ma WORD lub KWP??
Rozwiń
Gość
Gość (6 października 2009 o 11:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
olo napisał:
wydaje mi się, że ma rację fachowiec od reklamy, z plakatu wynika raczej, że to WORD i KWP Lublin chce się reklamować, a nie przekazać jakieś przesłanie (1/3 plakatu to znaczki tych dwóch instytucji), w sumie dobrze, że jest ich tylko dwie bo nie wystarczyło by miejsca na właściwą treść

A co ma powiedzieć? Że mozna zrobić kampanię informacyjna własnymi siłami bez zlecania jej agencji reklamowej?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (7)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!