czwartek, 14 grudnia 2017 r.

Lubelskie

Część torów już po remoncie. Czekamy na nowe szynobusy

  Edytuj ten wpis
Dodano: 23 lipca 2012, 18:22
Autor: Dominik Smaga

Dzięki inwestycjom w infrastrukturę pociągi na niektórych odcinkach znowu mogą jeździć 120 km/h. (Ar
Dzięki inwestycjom w infrastrukturę pociągi na niektórych odcinkach znowu mogą jeździć 120 km/h. (Ar

Kolejarzom udało się w tym roku wyremontować kilkadziesiąt kilometrów linii, niedługo pojedziemy też nowymi szynobusami.

Dzisiaj zakończy się kilkumiesięczny remont linii Dęblin–Łuków. Kosztem 8 mln zł kolejarze odnowili 58 km szlaku i na tym odcinku pociągi będą mogły rozpędzać się do 120 km/h. Taką prędkość mogą też już znowu rozwijać składy jadące z Lublina w kierunku Warszawy.

– Wcześniej, ze względu na stan torów obowiązywały ograniczenia prędkości między Puławami a Nałęczowem – mówi Zygmunt Grzechulski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie.

Kolejarzom udało się też wyremontować część linii prowadzącej w stronę Stalowej Woli między Zemborzycami a Niedrzwicą. Trafiło tu kilkanaście tysięcy betonowych podkładów odzyskanych z linii w Działdowie. W Niedrzwicy powstaje też centrum sterowania stacjami w Niedrzwicy, Zemborzycach i Wilkołazie. Z nowego centrum płynąć ma m.in. sygnał do megafonów i szlabanów.

Jesienią robotnicy pojawią się na moście przez Wieprz w Szczekarkowie za Lubartowem. – Chcemy podnieść nośność torów z myślą o przewozach towarowych. Tak, by można było jechać tędy z węglem, czy kamieniami – mówi Grzechulski.

Ten most przyda się, gdy zakończona zostanie modernizacja wcześniejszego odcinka z Lublina do Lubartowa. Tu prace już trwają. Do tej pory udało się m.in. wymienić most na Bystrzycy koło ul. Turystycznej w Lublinie. Tuż obok powstał peron nowego przystanku. Linia ma być gotowa w pierwszym kwartale przyszłego roku, na trasie z Lublina do Lubartowa mają kursować spalinowe szynobusy.

Nieoficjalnie za to mówi się o możliwym opóźnieniu w budowie wartego ok. 10 mln zł toru dojazdowego do lotniska w Świdniku. Oficjalnie kolej zapewnia jednak, że październikowy termin zakończenia inwestycji nadal jest realny.

Na tory mają wyjechać też kolejne składy. Urząd Marszałkowski w ciągu dwóch tygodni ogłosi przetarg na nowe spalinowe szynobusy. – Będą to trzy dwuczłonowe pojazdy z ok. 250 miejscami, klimatyzowane, z toaletami i dostępne dla niepełnosprawnych – mówi Michał Tyburek z Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie.

Pięć takich nowoczesnych pojazdów już kursuje po regionie. – Mamy też pięć zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych – mówi Zofia Dziewulska z Lubelskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Ania
aron
mietek
(7) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Ania
Ania (2 października 2012 o 15:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Serdecznie pozdrawiam lubelskich kolejarzy!!!!!!!!!!!!!!!!
Rozwiń
aron
aron (25 lipca 2012 o 12:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[left][background=rgb(237, 237, 237)]wywalanie milionów na niszowy transport, z którego nie korzysta nawet 1% mieszkańców województwa. W tym samym czasie miliardy idą na autostrady w innych regionach kraju, nawet tych prokolejowych jak Wielkopolska.[/background][/left]


[left][color=#052D68][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2][background=rgb(237, 237, 237)]Kompletny absurd ekonomiczny. Na linii do Zamościa szynobus nie zarabia nawet na paliwo. W szynobusie Lublin - Rzeszów w dzień roboczy w Nowej Dębie 25 osób. Z czym do ludzi?[/background][/size][/font][/color][/left]


[left][color=#052D68][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2][background=rgb(237, 237, 237)]Wyremontujcie lepiej drogi wojewódzkie w woj. lubelskim zamiast ładować miliony w absurdalne szynobusy.[/background][/size][/font][/color][/left]
Rozwiń
mietek
mietek (24 lipca 2012 o 11:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[color=#4D4D4D][font=arial][left]Kolejarzom udało się też wyremontować część linii prowadzącej w stronę Stalowej Woli między Zemborzycami a Niedrzwicą. Trafiło tu kilkanaście tysięcy betonowych podkładów odzyskanych z linii w Działdowie. W Niedrzwicy powstaje też centrum sterowania stacjami w Niedrzwicy, Zemborzycach i Wilkołazie. Z nowego centrum płynąć ma m.in. sygnał do megafonów i szlabanów.[/left][/font][/color]



[url="http://maps.google.pl/maps?hl=pl&q=niedrzwica&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1600&bih=775&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl"]http://maps.google.pl/maps?hl=pl&q=niedrzwica&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1600&bih=775&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl[/url]

Niemożliwe że aż spod granicy z obwodem kaliningradzkim sygnał będzie docierał do szlabanów
Rozwiń
pin
pin (24 lipca 2012 o 10:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Co z dworcem Lublin - Czuby?
Rozwiń
.
. (24 lipca 2012 o 08:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Tylko sprawna kolej aglomeracyjna rozładuje korki w Lublinie i okolicznych miejscowościach.Przy częstych, niedrogich połączeniach częśc ruchu przeniesie się na tory. Oczywiście musi byc bezpiecznie na dworcach i w składach.W duzych miastach podróżuje sie koleją
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (7)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!