niedziela, 20 sierpnia 2017 r.

Lubelskie

Czytelnicy wybrali: HIT roku - koniec dopalaczy, KIT - Gessler w Jesz Burgerze

Dodano: 2 stycznia 2011, 17:12

HIT 2010 – zamknięcie sklepów z dopalaczami, KIT – klapa restauracji Jesz Burger po programie telewi
HIT 2010 – zamknięcie sklepów z dopalaczami, KIT – klapa restauracji Jesz Burger po programie telewi

Czytelnicy Dziennika Wschodniego zdecydowali. HIT roku 2010 to zamknięcie sklepów z dopalaczami, dla których początkiem końca była akcja lubelskiego sanepidu. KIT roku – to kiepski koniec restauracji Jesz Burger, która zniknęła latem z deptaka.

HIT i KIT roku wybrali nasi Czytelnicy. W każdej z tych kategorii mieli do wyboru po 10 propozycji wyłonionych przez redakcyjne kolegium.

HITY 2010

Choć konkurencja była ostra, bezapelacyjnie wygrało zamknięcie sklepów z dopalaczami. Jesienią podczas spektakularnej akcji policja i służby sanitarne zaplombowały w całym kraju wszystkie punkty handlujące takimi środkami.

To właśnie lubelski sanepid jako pierwszy znalazł pretekst, by – choć na pewien czas – zamknąć działający przy deptaku sklep z dopalaczami. Taka twarda postawa zdobyła uznanie i na tę kandydaturę do tytułu HIT roku swoje głosy oddało 1264 Czytelników.

– To, co powinno być czymś normalnym, zostaje uznane za coś nadzwyczajnego – komentuje Paweł Policzkiewicz, szef lubelskiego sanepidu. – Dopalacze powinny być zamknięte już dawno, tak jak próbowałem to robić dwa lata temu. Tylko wtedy nikt się tym nie przejmował, mogliśmy liczyć tylko na media, a nie decydentów.

Zdaniem Pawła Policzkiewicza, teraz mamy podobny problem, choć o wiele poważniejszy niż dopalacze. – Od kilku lat bezskutecznie proszę w mieście o 80 tys. złotych na zakup testów na obecność wirusa HCV wywołującego wirusowe zapalenie wątroby typu C – mówi dyr. Policzkiewicz. – Chcę przebadać 10 tys. lublinian. Wielu ludzi żyje z tym wirusem nic o tym nie wiedząc i rozsiewa go, a to u dentysty, a to kochając się z żoną lub kochanką. O chorobie dowiadują się w ostatnim stadium.

• Drugie miejsce, z wynikiem 650 głosów, przypadło rozpoczęciu budowy lotniska w Świdniku. Nowy port lotniczy ma być gotowy w 2012 roku, a w listopadzie zeszłego roku ruszyły prace porządkowe przygotowujące teren do budowy.

• Trzecie miejsce (498 głosów) zajęło wpisanie Puław, Nałęczowa i Kazimierza Dolnego na listę potencjalnych centrów pobytowych piłkarzy z reprezentacji na Euro 2012.

KITY 2010

Za KIT roku Czytelnicy uznali spektakularną klapę restauracji Jesz Burger z Krakowskiego Przedmieścia w Lublinie. Kandydatura ta zebrała 1412 głosów. Problemy popularnej restauracji zaczęły się, gdy we wrześniu telewizja TVN wyemitowała zrealizowany w tym lokalu odcinek programu Magdy Gessler "Kuchenne rewolucje”. Autorce programu nie spodobało się, że właściciele Jesz Burgera zignorowali jej zalecenia, a w końcówce audycji cała Polska zobaczyła, jak Magda Gessler wypluwa hamburgera, mówiąc, że mięso w nim jest zepsute.

Po emisji programu w lokalu pojawiły się kontrole sanepidu i inspekcji pracy, klienci przestali przychodzić i lokal trzeba było zamknąć.

– Z afery związanej z programem Magdy Gessler wyciągnęliśmy lekcję i pomimo medialnej nagonki spotkaliśmy się z życzliwością osób, które pomogły nam przetrwać ciężki okres – komentuje Bogumił Kubejko, współwłaściciel Jesz Burgera. – Poza zamknięciem starego lokalu, wprowadziliśmy do tej pory wiele zmian organizacyjnych i możemy się skupić na tym, na czym powinniśmy. Nie jesteśmy gwiazdką telewizji, robimy hamburgery, a nie tańczymy z gwiazdami – kwituje.

• Drugie miejsce w plebiscycie na KIT roku zajęły ex aequo: kontrowersyjny wynik konkursu na projekt przebudowy pl. Litewskiego w Lublinie, który zamienia plac w betonową pustynię oraz wyjazd Elżbiety Kołodziej-Wnuk, byłej zastępcy prezydenta Lublina. Pojechała ona służbowym autem Ratusza, pod pretekstem wizyty w ministerstwie, na lotnisko Okęcie, skąd odleciała na urlop do Malezji. Obie te kandydatury zyskały po 840 głosów.

• Trzecie miejsce, z wynikiem 696 głosów, zajęli drogowcy, którzy znów dali się zaskoczyć zimie.


Czytaj więcej o:
30sekund
arnold
Jesz Burger
(12) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

30sekund
30sekund (6 stycznia 2011 o 16:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Co do dopalaczy to z czego tutaj robić HIT? Uważam, że ludzie je biorący są/byli idiotami, ale czy należało się posuwać do bezprawnego szczucia urzędasami i zamykania sklepów, które legalnie prosperowały, odprowadzały podatki, zatrudniały pracowników? Moim zdaniem to się nadaje na KIT roku. Wystarczyło jedynie obciążyć ewentualnymi kosztami leczenia amatorów dopalaczy i tyle. Niech każdy myśli za siebie, niech państwo nie pokazuje co jest dobre a co złe dla nas. Wóda dobra bo jest podatek, a że jest sprawczynią tylu nieszczęść to już nie ważne, bo kasa płynie.
Rozwiń
arnold
arnold (4 stycznia 2011 o 23:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Jesz Burger' timestamp='1294175236' post='416930']
Nie portale podały nieprawdę, a Ty, Drogi Arnoldzie, pisząc (cytujemy): "Przypominam - kontrola z inspekcji pracy ukarała Jeża 30 000 zł kary za oszukiwanie pracowników i ZUSu!". Dziennik Wschodni napisał: "Inspekcja pracy skierowała wniosek do sądu (...) Grozi za to grzywna do 30 tys. zł.". A to robi wielką różnicę w opiniach podobnych do Twojej, szczególnie firmie młodych przedsiębiorców z Lublina, który i tak jest trudnym rynkiem.
[/quote]
To dlaczego się z nimi nie sądujecie? Taki proces to żyła złota dla Was. Po kilkadziesiąt tysięcy złotych od portalu plus zwrot utraconych korzyści. Mają z czego płacić bo to w końcu dosyć poczytne portale...
Rozwiń
Jesz Burger
Jesz Burger (4 stycznia 2011 o 22:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='arnold' timestamp='1294085778' post='416105']
Drogi Jesz Burgerze to co napisałem jest tylko powtórzeniem informacji zawartych na stronie internetowej dziennika wschodniego, http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100927/LUBLIN/391721178 (artykuł autorstwa dziennikarza o pseudonimie mag), nowej trybuny polskiej http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101002/KRAJSWIAT/650290729 (autor Miłosz Bednarczyk / Dziennik Wschodni), oraz reality tv pl http://www.reality-tv.pl/2010/10/01/to-nie-koniec-problemow-wlascicieli-restauracji-jesz-burger/ (autora brak). Rozumiem, że te portale podały nieprawdę.
[/quote]

Nie portale podały nieprawdę, a Ty, Drogi Arnoldzie, pisząc (cytujemy): "Przypominam - kontrola z inspekcji pracy ukarała Jeża 30 000 zł kary za oszukiwanie pracowników i ZUSu!". Dziennik Wschodni napisał: "Inspekcja pracy skierowała wniosek do sądu (...) Grozi za to grzywna do 30 tys. zł.". A to robi wielką różnicę w opiniach podobnych do Twojej, szczególnie firmie młodych przedsiębiorców z Lublina, który i tak jest trudnym rynkiem.
Rozwiń
arnold
arnold (3 stycznia 2011 o 21:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Jesz Burger' timestamp='1294051057' post='415609']
@arnold: Rzuciłeś w naszą stronę poważne oskarżenia i kilkukrotnie minąłeś się z prawdą, jednak postaramy się zrozumieć Twoje podejście.

Miałeś rację pisząc, że nie mieliśmy pomysłu na to, jak "uratować" naszą restaurację. Dostaliśmy informację o możliwości udziału w programie Magdy Gessler i zauważyliśmy w tym szansę świetnej promocji i motywacji do zmian. Skorzystaliśmy z niej, nie licząc się z zagrożeniami. Materiał nakręcony podczas wizyty ekipy telewizyjnej obejmował wg naszej wiedzy ok 50 godzin nagrań (program trwał 40 minut). I rzeczywiście, nadawał się do zmontowania nieudanego odcinka. Program Kuchenne Rewolucje jest emitowany na licencji brytyjskiego programu "Kitchen Nightmares", którego gospodarzem jest Gordon Ramsay. Ten program zdobywa oglądalność między innymi dzięki kontrowersjom, a licencja zobowiązuje. http://serwis-restauratorski.gastrona.pl/art/article_9301.php

Inspekcja Pracy nie skierowała do sądu wniosku o ukaranie nas grzywną 30.000 zł i nie zostaliśmy taką ukarani. Faktem jest grzywna w wysokości 600 zł. Pokryliśmy ją, a zaległości w wypłacie wynagrodzeń dla pracowników już wtedy były uregulowane. Zalegając z wypłatami (nie był to tak długi czas, o jaki nas oskarżano) nie kierowaliśmy się nieuczciwością jak napisałeś, a było to spowodowane ciągnącą się już wtedy nierentownością naszego lokalu przy Krakowskim. Teraz na szczęście wszystko jest już na dobrej drodze.
[/quote]

Drogi Jesz Burgerze to co napisałem jest tylko powtórzeniem informacji zawartych na stronie internetowej dziennika wschodniego, http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100927/LUBLIN/391721178 (artykuł autorstwa dziennikarza o pseudonimie mag), nowej trybuny polskiej http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101002/KRAJSWIAT/650290729 (autor Miłosz Bednarczyk / Dziennik Wschodni), oraz reality tv pl http://www.reality-tv.pl/2010/10/01/to-nie-koniec-problemow-wlascicieli-restauracji-jesz-burger/ (autora brak). Rozumiem, że te portale podały nieprawdę.
Rozwiń
Jesz Burger
Jesz Burger (3 stycznia 2011 o 11:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='arnold' timestamp='1294046827' post='415550']
Kolego cała Polska o tym trąbiła. Nie jest tajemnicą, że inspekcja pracy dopatrzyła się nieprawidłowości i skierowała wniosek do sądu o ukaranie właścicieli grzywną 30 000 zł za nie płacenie składek pracowniczych. Możesz łatwo w necie znaleźć taką informację. http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101002/KRAJSWIAT/650290729 Jeżeli jak piszesz jesteś świeżym pracownikiem i czerpiesz informacje od pracodawcy to nie dziwię się tobie, że nie wiesz o tych nieuczciwych praktykach stosowanych w przeszłości...
[/quote]

@arnold: Rzuciłeś w naszą stronę poważne oskarżenia i kilkukrotnie minąłeś się z prawdą, jednak postaramy się zrozumieć Twoje podejście.

Miałeś rację pisząc, że nie mieliśmy pomysłu na to, jak "uratować" naszą restaurację. Dostaliśmy informację o możliwości udziału w programie Magdy Gessler i zauważyliśmy w tym szansę świetnej promocji i motywacji do zmian. Skorzystaliśmy z niej, nie licząc się z zagrożeniami. Materiał nakręcony podczas wizyty ekipy telewizyjnej obejmował wg naszej wiedzy ok 50 godzin nagrań (program trwał 40 minut). I rzeczywiście, nadawał się do zmontowania nieudanego odcinka. Program Kuchenne Rewolucje jest emitowany na licencji brytyjskiego programu "Kitchen Nightmares", którego gospodarzem jest Gordon Ramsay. Ten program zdobywa oglądalność między innymi dzięki kontrowersjom, a licencja zobowiązuje. http://serwis-restauratorski.gastrona.pl/art/article_9301.php

Inspekcja Pracy nie skierowała do sądu wniosku o ukaranie nas grzywną 30.000 zł i nie zostaliśmy taką ukarani. Faktem jest grzywna w wysokości 600 zł. Pokryliśmy ją, a zaległości w wypłacie wynagrodzeń dla pracowników już wtedy były uregulowane. Zalegając z wypłatami (nie był to tak długi czas, o jaki nas oskarżano) nie kierowaliśmy się nieuczciwością jak napisałeś, a było to spowodowane ciągnącą się już wtedy nierentownością naszego lokalu przy Krakowskim. Teraz na szczęście wszystko jest już na dobrej drodze.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (12)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!