wtorek, 26 września 2017 r.

Lubelskie

Drogowcy walczą z czasem na tarsie z Kurowa do Piask

Dodano: 24 września 2009, 20:41
Autor: Paweł Puzio

Jeżeli do końca tego roku nie zostanie ogłoszony przetarg na budowę prawie 70 km drogi ekspresowej z Kurowa do Piask, to wątpliwe, by ta trasa była gotowa w maju 2012 r., jak planowano.

Do tej pory rząd i drogowcy deklarowali, że w 2012 roku kibice piłkarscy pojadą z Warszawy do Lublina nową ekspresówką. A samo miasto w drodze do Lwowa ominą wygodną obwodnicą. Już wiadomo że nie zdążą z odcinkiem Warszawa–Kurów.

Mają też coraz mniej czasu, aby wyrobić się z odcinkiem Kurów–Piaski. Drogowcy już od ponad trzech miesięcy czekają na decyzję środowiskową z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska dotyczącą tego fragmentu trasy.

– Bez niej nie możemy rozpisać przetargów – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

– Musieliśmy poprosić o dodatkowe ekspertyzy o oddziaływaniu tej trasy na środowisko. Dlatego ta decyzja jeszcze nie zapadła – tłumaczy Beata Sielewicz, dyrektor RDOŚ w Lublinie.

– Te informacje dostarczmy do końca miesiąca – deklaruje Janusz Wójtowicz, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA. – Liczmy na decyzję do końca października.
– To nie jest wykluczone. Ale po uzupełnieniu dokumentów musimy ogłosić ponownie 21-dniowe konsultacje społeczne. Realnie wydanie decyzji może nastąpić najdalej w połowie listopada – dodaje Sielewicz.

Jeśli nie będzie wielu uzasadnionych protestów, to na tym etapie nie powinno być poślizgów. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że najwięcej zastrzeżeń ekologów budzi w tej chwili przebieg planowanej obwodnicy przez dolinę Bystrzycy w Wólce pod Lublinem. Żaden z dwóch wariantów zaproponowanych przez GDDKiA nie znalazł pełnej aprobaty.

Tymczasem, gra toczy się o czas, prestiż i ogromne pieniądze. 68,5-kilometrowy odcinek trasy S-17 to największa inwestycja drogowa na Lubelszczyźnie, warta 2,5 miliarda zł. 905 mln dopłaci Unia.

– Muszę zaprzeczyć pogłoskom, że jeśli do 2012 r. nie skończymy inwestycji, to stracimy dotacje. Tę drogę musimy rozliczyć do końca 2015 r. 2012 – to cel postawiony przez rząd w związku z piłkarskimi mistrzostwami Europy – wyjaśnia dyr. Wójtowicz.

Trasę od Kurowa, od węzła Sielce do Piask, drogowcy podzielili na 5 odcinków: Sielce–Bogucin, Bogucin–Dąbrowica, Dąbrowica–węzeł Lubartów, Lubartów–Witosa i Witosa–Piaski. Na wszystkie będą oddzielne przetargi.

– Jeśli ogłosimy je jeszcze w tym roku, to ekipy budowlane wyjdą w teren w lipcu 2010 r. Teoretycznie, będziemy mieli 19 miesięcy na budowę. To mało, ale terminu można dotrzymać – kończy dyr. Wójtowicz.

Na etapie przetargów raczej nie należy spodziewać się opóźniających budowę odwołań przegranych firm. Nowe przepisy nakazujące wpłacać w takim przypadku bardzo wysokie wadium zmniejszyły skalę procederu, paraliżującego dotychczas wiele z największych budów.
Czytaj więcej o:
lubelak
Hiszpan
~kolka~
(12) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

lubelak
lubelak (25 września 2009 o 10:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Hiszpan napisał:
Zgadzam sie z tym rondem to niezła przewałka. Teraz je poprawiają bo tiry miały problem ze zmieszczeniem sie na nim tak wiec smiech na sali. Ja osobiscie czekam az zacznął robic wreszcie tą trase Piaski - Lbn. Mysle ze pójdzie szybciej niz Piaski-Łopiennik gdyz nie bedzie trzeba budowac mostów i dodatkowych tymczasowych jezdni.

Ja bym na Twoim miejscu niełudził się nadziejami, że droga Piaski - Lublin będzie zaprojektowana i przebudowana lepiej. Przecież rondo w Piaskach przygotowała i nadzorują urzędnicy gdaki! Tak samo, albo jeszcze gorzej a napewno z kilkuletnim opóżnieniem rozpocznie się przebudowa drogi do Piask! To pewne, jak 2 + 2 = 4!!!!!
Rozwiń
Hiszpan
Hiszpan (25 września 2009 o 10:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
nikita napisał:
Jaka walka z czasem , już rok robią rondo w Piaskach. Dokumentację prowadzonych robót w wykonaniu tej ekipy chetnie przedstawia mieszkańcy, ktorzy z pod tego ronda robia dodatkowo po 5 km żeby przejechać do Zamościa. Fajtłapy, nieroby i nie wiem jak to jeszcze określić- słów brak!!!!

Zgadzam sie z tym rondem to niezła przewałka. Teraz je poprawiają bo tiry miały problem ze zmieszczeniem sie na nim tak wiec smiech na sali. Ja osobiscie czekam az zacznął robic wreszcie tą trase Piaski - Lbn. Mysle ze pójdzie szybciej niz Piaski-Łopiennik gdyz nie bedzie trzeba budowac mostów i dodatkowych tymczasowych jezdni.
Rozwiń
~kolka~
~kolka~ (25 września 2009 o 09:40) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
DER33WWW napisał:
PATRZąC NA OSTATNIE OBRAZKI BUDOWY DRóG I AUTOSTRAD, NIEDORóBKI W POSTACI DZUIRAWYCH AUTOSTRAD, KOńCZąCYCH SIę W POLU DRóG, śMIESZNYCH WęZłóW KOMUNIKACYJNYCH, BUDOWANYCH ODCINKóW PRZEZ KILKA FIRM (CZYLI 80 KM BUDOWANY PRZEZ OSIEM,KAżDY PO 10 KM!!!), MNIEMAM ,ZE NAWET JAK TE DROGI POWSTANą DO 2012 ROKU,TO ICH JAKOść, BEZPIECZEńSTWO ,SPOSóB OZNAKOWANIA,BA WYTYCZENIA ODBIJE SIę RECHOTEM W CąłJE POLSCE,JAKO BLYE JAK PO POLSKU...ZRESZTA PO ZAKOńCZENIU EURO ZACZNą SIę SYPAć!!OCZYWISCIE PONIEWąż ZAMYSł POWOłANIA WIELU URZEDóW BYł TAKI BY NIKT ZA NIC NIE ODPOWIADAł,WIęC OCZYWISCIE WINNYCH BęDZIE BRAK, JAK TO W POLSKIEJ RZECZYWISTOśCI!!

Tak to jest jak za dowodzenie armią biorą się grabarze tylko dlatego że armia na wyposażeniu ma jedynie łopaty...a na tych podbno najlepiej znają się grabarze.
Rozwiń
Kluk
Kluk (25 września 2009 o 09:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
AUTORZE ARTYKUŁU JAK DROGOWCY MOGĄ Z CZYMŚ WALCZYĆ SKORO TO COŚ JESZCZE NIE OPUŚCIŁO URZĘDNICZYCH BIUREK?
W tym naszym "PRZYJAZNYM PAŃSTWIE"główną zakałą są importowane wygodne fotele do których poprzyrastały urzędnicze d**y.
Sam mam taki problem,otóż na przyłącze prądu(200 mb kabla w szczerym polu ) czekam już 28 miesięcy-cztery miesiące po terminie.
Kret swoimi krótkimi łapkami szybciej by się z tym uporał niż te ślamazary.W normalnym państwie pracownik awansuje i jest wynagradzany za efekty
jego pracy,a u nas... jak brakuje na podwyżki za nic nierobienie to do rachunku za energię czy jakąś inną komunalną usługę dopisuje się jedną lub dwie pozycje i sprawa załatwiona.Na tenprzykład przeanalizuj sobie taki lubelski rachunek za energię -on ma już tyle składowych że i instrukcja obsługi F-16 ma mniej.
Rozwiń
DER33WWW
DER33WWW (25 września 2009 o 08:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
PATRZąC NA OSTATNIE OBRAZKI BUDOWY DRóG I AUTOSTRAD, NIEDORóBKI W POSTACI DZUIRAWYCH AUTOSTRAD, KOńCZąCYCH SIę W POLU DRóG, śMIESZNYCH WęZłóW KOMUNIKACYJNYCH, BUDOWANYCH ODCINKóW PRZEZ KILKA FIRM (CZYLI 80 KM BUDOWANY PRZEZ OSIEM,KAżDY PO 10 KM!!!), MNIEMAM ,ZE NAWET JAK TE DROGI POWSTANą DO 2012 ROKU,TO ICH JAKOść, BEZPIECZEńSTWO ,SPOSóB OZNAKOWANIA,BA WYTYCZENIA ODBIJE SIę RECHOTEM W CąłJE POLSCE,JAKO BLYE JAK PO POLSKU...ZRESZTA PO ZAKOńCZENIU EURO ZACZNą SIę SYPAć!!OCZYWISCIE PONIEWąż ZAMYSł POWOłANIA WIELU URZEDóW BYł TAKI BY NIKT ZA NIC NIE ODPOWIADAł,WIęC OCZYWISCIE WINNYCH BęDZIE BRAK, JAK TO W POLSKIEJ RZECZYWISTOśCI!!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (12)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!