piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lubelskie

Dziennik budowy S17: Do Piask już po nowej nitce

Dodano: 22 grudnia 2011, 20:07
Autor: Paweł Puzio

Do Piask już po nowej nitce (GDDKiA)
Do Piask już po nowej nitce (GDDKiA)

Mamy dobrą informację dla kierowców – od Lublina do Piask jedziemy po nowej nitce S17. Natomiast na odcinku 3 i 4, czyli obwodnicy Lublina, plac budowy został przekazany hiszpańskiemu wykonawcy.

Nieco ponad 1,1 mld zł będzie kosztować budowa dwóch odcinków drogi ekspresowej S17 stanowiących północnowschodnią obwodnicę Lublina. Ich wykonaniem zajmie się hiszpańska firma Dragados, której właśnie GDDKiA w Lublinie przekazała plac budowy.

Jest to symboliczne zakończenie procedur przetargowych na budowę blisko 67-kilometrowego odcinka S17 od węzła Sielce k. Kurowa do początku obwodnicy Piask.

Przypomnijmy, że hiszpańska firma wygrała przetarg na budowę dwóch odcinków S17, pomiędzy węzłami: Dąbrowica – Lubartów oraz Lubartów – Witosa łącznej długości blisko 23 km. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z trzema pasami ruchu pomiędzy węzłami Dąbrowica i Lubartów (na wspólnym przebiegu trzech dróg ekspresowych S12, S17 i S19) oraz dwoma pomiędzy węzłami Lubartów i Witosa (z rezerwą pod docelowy trzeci pas).

– Przebudowany zostanie także ponad 3-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 19 od granic Lublina w kierunku Lubartowa – dodaje Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wraz z obwodnicą Lublina zbudowanych zostanie 51 odcinków dróg dojazdowych łącznej długości ponad 48 km, służących do obsługi ruchu lokalnego.

– Inwestycja wymaga budowy 30 obiektów inżynierskich, w tym estakady długości blisko 1 km przebiegającej nad doliną Bystrzycy Jakubowickiej w sąsiedztwie cennego przyrodniczo obszaru Natura 2000. Zbudowanych zostanie też ponad 24 km ekranów przeciwhałasowych. Wykonawca będzie miał 24 miesiące od podpisania umowy na oddanie trasy do użytkowania kierowcom.

Dobre informacje mamy także dla kierowców jeżdżących w kierunku Piask i dalej Chełma i Zamościa. – Na odcinku od Lublina do Piask w znaczącej części kierowcy już jadą po nowej, prawej nitce drogi. Tylko w rejonach budowanych kładek dla pieszych czy wiaduktów, kierowcy zjadą na starą część drogi – dodaje Krzysztof Nalewajko.

Budowa drogi ekspresowej długości 66,8 km została podzielona na 5 kontraktów. Powstanie dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i rezerwą pod trzeci (pomiędzy węzłami Dąbrowica i Lubartów od razu w układzie docelowym z trzema pasami ruchu).

Wjazd na drogę ekspresową będzie możliwy za pośrednictwem 11 bezkolizyjnych węzłów: Sielce, Kurów, Przybysławice, Bogucin, Dąbrowica, Jakubowice, Lubartów, Włodawa, Mełgiewska, Witosa i Świdnik.

NA S17 ZBUDUJĄ

ponad 69 km drogi ekspresowej i ponad 11 km dróg klasy GP i G
79 obiektów inżynierskich
66 przejść dla zwierząt (dużych, średnich i małych)
ponad 130 km dróg dojazdowych obsługujących ruch lokalny
ponad 60 km ekranów przeciwhałasowych
4 miejsca obsługi podróżnych.
Budowę drogi ekspresowej S17 Kurów–Lublin–Piaski współfinansuje Unia Europejska ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość projektu wynosi 3 561 958 989 zł, z czego dofinansowanie unijne 2 618 844 965 zł (85 proc. kosztów kwalifikowanych). Termin oddani do użytku calego odcinka – grudzień 2013.
Czytaj więcej o:
Ferdek
qwerty
chłopak_z_sąsiedztwa
(7) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Ferdek
Ferdek (23 grudnia 2011 o 11:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
@XX - nie wiedziałem, że autostradę nam budują.
jak masz ochotę to płać za przejazd ekspresówką (tylko gdzie i komu ?), nie widzę problemu. będzie więcej na remonty.
Rozwiń
qwerty
qwerty (23 grudnia 2011 o 11:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Jacek Herc' timestamp='1324624074' post='574373']
Ostrożnie z tym optymizmem. Kto już jechał to wyczuł że ta nitka jest nierówna. I raczej jak na starej ścianie nowa farba nawierzchni nie wyrówna tak i tutaj nie liczmy że wierzchnia warstwa ,,ścieralna'' coś zmieni.
[/quote]

A to dlatego, że nie wszystkie warstwy zostały już połozone. Brak jeszcze 5 cm warstwy ścieralnej.
Rozwiń
chłopak_z_sąsiedztwa
chłopak_z_sąsiedztwa (23 grudnia 2011 o 08:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='XX' timestamp='1324624334' post='574376']
Jeszcze trzeba 2 lata jeżdzić po błocie a póżniej za przejazd płacić i po co i dla kogo ta droga? Napewno nie dla mieszkańców Lubelszcyzny tylko dla zachodnich firm które wożą towary na Ukrainę
[/quote]

Mylisz się... Obwodnica będzie ułatwieniem dla mieszkańców Lublina - chociażby z tego powodu, że odciąży ulice w Lublinie.
No ale co ja będę pisał - przecież to Polska, tu trzeba narzekać.
Rozwiń
XX
XX (23 grudnia 2011 o 08:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jeszcze trzeba 2 lata jeżdzić po błocie a póżniej za przejazd płacić i po co i dla kogo ta droga? Napewno nie dla mieszkańców Lubelszcyzny tylko dla zachodnich firm które wożą towary na Ukrainę
Rozwiń
Jacek Herc
Jacek Herc (23 grudnia 2011 o 08:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ostrożnie z tym optymizmem. Kto już jechał to wyczuł że ta nitka jest nierówna. I raczej jak na starej ścianie nowa farba nawierzchni nie wyrówna tak i tutaj nie liczmy że wierzchnia warstwa ,,ścieralna'' coś zmieni.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (7)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!