poniedziałek, 18 grudnia 2017 r.

Lubelskie

Dziennik budowy S17: Estakada pnie się w górę

  Edytuj ten wpis
Dodano: 24 stycznia 2013, 16:14

 (Maciej Kaczanowski)
(Maciej Kaczanowski)

Wiercenie pali pod estakadę nad doliną Bystrzycy dobiegło końca. Teraz na teren budowy zwożone są potężne elementy konstrukcyjne.

W sumie zamontowano 860 pali. Teraz wylewane są podpory pod metalowe elementy konstrukcji estakady. – Powoli docierają poszczególne elementy, które utworzą belki. Te z kolei będą utrzymywać konstrukcję. Łączna długość złożonego elementu może przekraczać nawet kilometr – mówi Krzysztof Nalewajko z lubelskiego oddziału GDDKiA. Stalowe elementy estakady będą łącznie ważyć 10 000 ton!

Blisko kilometrowa estakada nad doliną Bystrzycy będzie jednym z najładniejszych obiektów inżynierskich na 66,8-kilometrowym odcinku S17 Sielce–Piaski. Zima i niska temperatura nie przeszkadzają drogowcom.

– Prowadzimy prace na obiektach inżynieryjnych. To głównie roboty ziemne i układanie sieci kanalizacji deszczowej – dodaje Nalewajko.

Drogowcy nie mają zbyt dużo czasu, stąd mimo niskich temperatur, wciąż na odcinkach 3 i 4, czyli obwodnicy Lublina, trasa intensywna praca. Przypomnijmy, że te odcinki mają być ukończone do końca grudnia 2013. Na pozostałych fragmentach drogowcy pracują przy układaniu odwodnień, tak by wiosną prace mogły nabrać tempa.

Warto wspomnieć, że faktyczna obwodnica Lublina, odcinek 3 i 4, pomiędzy węzłami Dąbrowica–Lubartów oraz Lubartów–Witosa, ma łączną długość blisko 23 km. Te dwa odcinki będą kosztować ponad 1,1 miliarda złotych.

Trwają ostatnie prace przy wiadukcie w Panieńszczyźnie. Na piątym odcinku, od węzła Witosa do początku obwodnicy Piask trwają przygotowania do przekazania tego fragmentu S17 do lubelskiego oddziału GDDKiA, a tym samym zakończenia budowy tego odcinka.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
marco
pol
gosc
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

marco
marco (26 stycznia 2013 o 10:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
prace przy układaniu kanalizacji itp. wykonuje się gdy drunt jest rozmarznięty a nie w mrozy! Później będzie wszystko do poprawki i studzienki będą się zapadać.
Rozwiń
pol
pol (25 stycznia 2013 o 23:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
to nie chłopaki z dragadosu tylko ukraincy który robia tam sa zawsze usmiechnięci i weseli
Rozwiń
gosc
gosc (25 stycznia 2013 o 22:29) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='A' timestamp='1359143178' post='725606']
GDDKiA powinna myśleć o Zachodniej Obwodnicy Lublina (w. Dąbrowica-w.Konopnica) ok. 10 km S-19 tak aby domknąć obwodnicę Lublina i aby nie przepadła gotowa dokumentacja i decyzja środowiskowa, o pozwolenie na budowę (ZnRID) powinni złożyć przed listopadem 2013 r.
[/quote]
Dzieki, ze nam o tym powiedziałeś
Rozwiń
A
A (25 stycznia 2013 o 20:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
GDDKiA powinna myśleć o Zachodniej Obwodnicy Lublina (w. Dąbrowica-w.Konopnica) ok. 10 km S-19 tak aby domknąć obwodnicę Lublina i aby nie przepadła gotowa dokumentacja i decyzja środowiskowa, o pozwolenie na budowę (ZnRID) powinni złożyć przed listopadem 2013 r.
Rozwiń
Fred
Fred (25 stycznia 2013 o 18:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='rupert' timestamp='1359125915' post='725493']
No proszę, Zima im nie przeszkadza w budowie i chłopaki pracują. A tym magikom co mieli robić poszerzenie Filaretów przy Głębokiej przeszkadza. Pewnie muszą mieć +20 żeby cokolwiek robić...
[/quote]
Nie wiem czy pamiętasz budowy sprzed 20-30 lat. Wtedy w zimie się prawie nic nie robiło. A jak już robota szła to robotnicy mieli miny jakby im ktoś szyszkę w d...ę wsadzał. A te chłopaki z Dragadosa uśmiechnięci, że aż miło.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!