niedziela, 22 października 2017 r.

Lubelskie

Dziennik budowy S17: Hiszpanie wezmą się do roboty

  Edytuj ten wpis
Dodano: 28 lipca 2011, 21:44
Autor: Paweł Puzio

Największy postęp prac widać na zadaniu nr 5, Witosa-Piaski. Tu też są największe utrudnienia dla ki
Największy postęp prac widać na zadaniu nr 5, Witosa-Piaski. Tu też są największe utrudnienia dla ki

Najniższą ofertę na budowę S17, części obwodnicy Lublina, od węzła Dąbrowica do węzła Lubartów, złożyła hiszpańska firma Dragados. Jej wartość to 474 milionów złotych 801 tysięcy 627 zł.

W sumie w przetargu złożono 13 ofert. Najwyższa opiewała na ponad 756,1 mln zł. Tymczasem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza przeznaczyć na budowę tego odcinka trasy blisko 696,3 mln zł.

Z węzłem i bez

Zadanie nr 3 to budowa 10,2 km drogi ekspresowej od węzła Dąbrowica (ale bez węzła) do węzła Lubartów (tu wraz z węzłem) oraz łącznika prowadzącego do granic administracyjnych Lublina; do al. Spółdzielczości Pracy.

– W ramach inwestycji powstaną także drogi zbiorcze, o długości 27,3 km i ponad 13 kilometrów ekranów akustycznych. Zbudowanych zostanie 17 obiektów inżynieryjnych: 14 wiaduktów i trzy kładki dla pieszych oraz osiem przejść dla zwierząt – wylicza Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wykopy i nasypy

Tymczasem na zadaniu nr 1, Sielce–Bogucin, trwają prace ziemne: wykonywanie wykopów i nasypów, wymiana gruntu na terenach torfowych, wykonywanie geodrenów przyspieszających konsolidację gruntów, zagęszczanie podłoża, układanie siatek geosyntetycznych pod nasypy.

– Wykonywane są fundamenty i ustawiane słupy linii wysokiego napięcia. Trwają również prace przy obiektach inżynieryjnych – dodaje Nalewajko. Budowane są drogi objazdowe, usuwane kolizje z obcymi instalacjami, rozbierane budynki kolidujące z przyszłą trasą. Układane są rurociągi kanalizacyjne.

Utrudnienia

Jak zwykle największy postępy prac widać na zadaniu nr 5, Witosa–Piaski. Tu, w związku z pracami wyłączony z ruchu jest odcinek od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do początku obwodnicy Piask; kierowcy korzystają z drugiej jezdni w obu kierunkach. Wyłączony z ruchu jest także jeden pas na odcinku od skrzyżowania z Drogą Męczenników Majdanka do budowanej kładki dla pieszych w Kalinówce.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
g
bobo
gość
(5) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

g
g (3 sierpnia 2011 o 20:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
żeby nie skończyło się drugim coveciem tam było 50 tu 70 % kosztorysu
Rozwiń
bobo
bobo (30 lipca 2011 o 07:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Dyzio Marzyciel' timestamp='1311954170' post='508574']
A może Firma zostanie Sponsorem,którejś z lubelskich drużyn - Hiszpanie kochają
footbal,kosza i ręczną !!!
[/quote]

kochają też grać na gitarze
Rozwiń
gość
gość (29 lipca 2011 o 21:23) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
budowa po niżej kosztów,czyimi rekami to wybudują, obozy pracy już nie istnieją.
Rozwiń
wielkopolanin
wielkopolanin (29 lipca 2011 o 18:29) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Budowac a nie mówić ze prace będa realizowane budowac 1x a dobrze
Rozwiń
Dyzio Marzyciel
Dyzio Marzyciel (29 lipca 2011 o 17:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A może Firma zostanie Sponsorem,którejś z lubelskich drużyn - Hiszpanie kochają
footbal,kosza i ręczną !!!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (5)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!