sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Lubelskie

Dziennik budowy S17: Kopią i zagęszczają (zdjęcia)

Autor: Paweł Puzio

Na zadaniu nr 1, Sielce–Bogucin, w dalszym ciągu trwają prace ziemne (Maciej Kaczanowski)
Na zadaniu nr 1, Sielce–Bogucin, w dalszym ciągu trwają prace ziemne (Maciej Kaczanowski)

Na zadaniu nr 1, Sielce–Bogucin, w dalszym ciągu trwają prace ziemne: wykonywanie wykopów i nasypów, wymiana gruntu na terenach torfowych, zagęszczanie podłoża, układanie siatek geosyntetycznych pod nasypy i stabilizacja podłoża.

Układana jest warstwa podbudowy z kruszywa. Na kilku fragmentach prace prowadzone są 24 godz. na dobę.

– Budowana jest droga łącząca węzeł Przybysławice z DK17. Wykonywane są fundamenty i ustawiane słupy linii wysokiego napięcia, której obecny przebieg koliduje z przyszła trasą ekspresową – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Trwają prace przy obiektach inżynieryjnych, co w miejscach styku z przebiegiem DK17 powoduje lekkie utrudnienia. W okolicy węzłów Bogucin i Sielce ruch pojazdów przełożono na drogę objazdową. Trwa wycinka drzew i karczowanie krzaków.

Zadanie nr 2

Wykonawca prowadzi rozbiórkę domów na zadaniu nr 2, Bogucin–Dąbrowica. Trwa także przekładka instalacji podziemnych kolidujących z przebiegiem trasy. Prowadzone są prace ziemne pod obiekty inżynieryjne i przełożenie drogi powiatowej w Panieńszczyźnie.

– Największy "ruch” panuje na odcinku przechodzącym przez dolinę Ciemięgi. Budowany jest objazd na wysokości Baraku gdzie droga ekspresowa przetnie obecną DK17. W tym miejscu powstanie wiadukt w ciągu drogi krajowej – dodaje Nalewajko.

Zadanie nr 3

W odniesieniu do zadania nr 3, Dąbrowica–Lubartów, trwa postępowanie przetargowe. Na odcinek Lubartów–Witosa 14 lipca złożono wniosek do Urzędu Wojewódzkiego o wydanie decyzji ZRID na odcinek 4.1 od węzła Dąbrowica do linii kolejowej z Lublina do Świdnika.

– Otrzymaliśmy decyzję ZRID na pozostałą część. 22 lipca wysłano zaproszenia do zakwalifikowanych wykonawców. Otwarto oferty zainteresowanych wykonawców, wpłynęło 10, i trwa ich sprawdzanie. Najniższą ofertę złożyła firma Dragados – dodaje Krzysztof Nalewajko.

Na odcinku Witosa–Piaski prowadzone są prace ziemne związane z budową dróg dojazdowych i węzła Świdnik. Zagęszczane i osuszane jest podłoże. Układane są warstwy odsączające z kruszywa. Wykonywana jest warstwa podbudowy z wykorzystaniem frezowin z dotychczasowej nawierzchni po uszlachetnieniu kruszywem, emulsją asfaltową i cementem (fachowa nazwa MCE).

– Na jej powierzchni zatapiana jest specjalna siatka, której zadaniem jest wzmocnienie konstrukcji drogi ekspresowej. Na tak przygotowane podłoże układana jest warstwa wiążąca z masy bitumicznej i do położenia pozostanie tylko ostatnia warstwa tzw. ścieralna.

Tu nie pojedziemy

Trwają również prace przy obiektach inżynieryjnych. Wyłączony z ruchu jest odcinek od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do początku obwodnicy Piask, kierowcy korzystają z drugiej jezdni w obu kierunkach. 

Wyłączono z ruchu jeden pas na odcinku od skrzyżowania z Drogą Męczenników Majdanka do budowanej kładki dla pieszych w Kalinówce. Wyłączono z ruchu prawą jezdnię od granic Lublina prawie aż do rogatki świdnickiej, trwa rozbiórka starej nawierzchni.

Przed samym skrzyżowaniem z al. Lotników Polskich kierowcy jadący w kierunku Piask wracają na prawą jezdnię by zachować możliwość skrętu do Świdnika.
Czytaj więcej o:
m
Kate
Mikołaj
(4) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

m
m (7 października 2011 o 08:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
prawda jest taka że w tym tygodniu mieli wybrać wykonawcę trójki jak widć o samej obwodnicy cicho sza bo nie wiedzą kogo wybrać. od ponad 1 miesiąca sprawdzają czwórkę..wolno im to strasznie idzie... miastu brakuje 400 baniek na dojazdówkę wniosek leży u grabarczyka o dofinansowanie. z pewnością jedynka PO która ma tak wiele fotek i filmów z p.grabarczykiem załatwi ta kasę
Rozwiń
Kate
Kate (7 października 2011 o 08:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Po co oszukujecie wyborców,ze to taki cud prawdziwy ta S-17 z Lublina do Warszawy?? Dlaczego nikt nie pisze, że odcinek łączący tę drogę z Al. Solidarności Al.Warszawską - tzw. mała obwodnica Lublina jest i długo jeszcze będzie wyłącznie na papierze bo władze PO nie poradziły sobie z tym priorytetowym zadaniem przez tyle lat?
Rozwiń
Mikołaj
Mikołaj (6 października 2011 o 23:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
do wyborów i tak chyba nie skończą
Rozwiń
ali
ali (6 października 2011 o 21:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Niech zapłacą za działki. Sprzęt wjechał, roboty się zaczęły w kwietniu i maju a większość o pieniądzach nie słyszała. Jak obywatel jest dłużny to mu się nalicza odsetki ustawowe.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (4)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!