piątek, 20 października 2017 r.

Lubelskie

Dziennik budowy S17: Ponad 85 tysięcy wywrotek ziemi

  Edytuj ten wpis
Dodano: 22 września 2011, 18:54
Autor: Paweł Puzio

Na odcinku Sielce – Bogucin od początku budowy przewieziono ponad 85,5 tys. wywrotek (każda o masie
Na odcinku Sielce – Bogucin od początku budowy przewieziono ponad 85,5 tys. wywrotek (każda o masie

Na pierwszym zadaniu, jadąc od Warszawy, pomiędzy węzłami Sielce – Bogucin w dalszym ciągu trwają prace ziemne: wykonywanie wykopów i nasypów, wymiana gruntu na terenach torfowych, zagęszczanie podłoża i układanie specjalnych siatek geosyntetycznych pod nasypy, które zapobiegają obsuwaniu ziemi.

– Budowana jest droga łącząca węzeł Przybysławice z DK17. Trwają także prace przy obiektach inżynieryjnych, co w miejscach styku z przebiegiem DK17 powoduje lekkie utrudnienia – tłumaczy Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

– W okolicy węzła Bogucin ruch pojazdów przełożono na drogę objazdową, a w okolicy węzła Sielce na skraju jezdni ustawiono betonowe zapory.

Od początku inwestycji na tym odcinku przewieziono ponad 85,5 tys. wywrotek (każda o masie 18 ton ładunku) gruntu i piasku. Czyli ponad półtora miliona ton.

Usunięto blisko 322 tys. m. sześciennych urodzajnej ziemi, w miejscach wymiany gruntu wybrano blisko 106 tys. m. sześciennych gruntu o słabej nośności zastępując go ponad 117 tys. m. sześciennych odpowiedniego materiału.

Na odcinku numer 2, Bogucin – Dąbrowica, pracują geodeci. Prowadzona jest również rozbiórka domów i przekładane są instalacje podziemne kolidujące z przebiegiem trasy.

Trwają wreszcie prace przy odhumusowaniu terenu i wycince drzew. Ruszyły też roboty ziemne pod obiekty inżynieryjne i przełożenie drogi powiatowej w Panieńszczyźnie.

– Budowany jest objazd na wysokości Baraku, gdzie droga ekspresowa będzie przecinała obecną DK17. W tym miejscu powstanie wiadukt. Przełożenie ruchu planowane jest na początek października, a objazd będzie obowiązywał niemal do zakończenia prac przy tym odcinku – dodaje Krzysztof Nalewajko.

Na odcinku Dąbrowica – Lubartów drogowcy czekają na zakończenie formalności.

– Oczekujemy na wydanie decyzji ZRID. 23 maja złożyliśmy wniosek do Urzędu Wojewódzkiego – dodaje Nalewajko. – 12 sierpnia ogłosiliśmy wybór najkorzystniejszej oferty na realizację tego odcinka. Wygrało konsorcjum FCC Construccion i Erbud, które wyceniło prace na blisko 490,6 mln zł. Dokumentacja przetargowa trafiła do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Podobnie rzecz ma się w przypadku zadania nr 4, Lubartów – Witosa. 14 lipca złożono wniosek do Urzędu Wojewódzkiego o wydanie decyzji ZRID na odcinek 4.1, od węzła Dąbrowica do linii kolejowej z Lublina do Świdnika. Otrzymaliśmy decyzję ZRID na pozostałą część – wyjaśnia rzecznik. – Otwarto oferty zainteresowanych wykonawców i trwa ich sprawdzanie.

Najbardziej zaawansowane są prace na odcinku nr 5, Witosa – Piaski. Prowadzone są tu prace ziemne związane z budową dróg dojazdowych i węzła Świdnik. Trwają prace przy obiektach inżynieryjnych. Wyłączony z ruchu jest odcinek od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do początku obwodnicy Piask.

Wyłączono z ruchu jeden pas na odcinku od skrzyżowania z Drogą Męczenników Majdanka do budowanej kładki dla pieszych w Kalinówce.

– W połowie przyszłego tygodnia z ruchu wyłączona zostanie prawa jezdnia od granic Lublina prawie do rogatki świdnickiej. Tuż przed samym skrzyżowaniem z al. Lotników Polskich kierowcy jadący w kierunku Piask będą wracać na prawą jezdnię. by mogli skręcić do Świdnika.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!