piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lubelskie

Dziennik budowy S17: Pracują 24 godziny na dobę

Dodano: 29 września 2011, 19:18
Autor: Paweł Puzio

Odcinek Sielce–Bogucin: tu na kilku fragmentach prace prowadzone są przez całą dobę (Maciej Kaczanow
Odcinek Sielce–Bogucin: tu na kilku fragmentach prace prowadzone są przez całą dobę (Maciej Kaczanow

Na niektórych fragmentach budowy S17 praca trwa 24 godziny na dobę. Wbrew pozorom, drogowcy nie mają zbyt dużo czasu, bo terminy gonią nieubłaganie.

Na zadaniu nr 1, Sielce–Bogucin, trwają prace ziemne. – Na kilku fragmentach prace prowadzone są przez całą dobę. Budowana jest droga łącząca węzeł Przybysławice z DK17. Wykonywane są fundamenty i ustawiane słupy linii wysokiego napięcia, której obecny przebieg, na odcinku ok. 7 km, koliduje z przyszła trasą ekspresową – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Trwają prace przy obiektach inżynieryjnych, co w miejscach styku z przebiegiem DK17 powoduje utrudnienia. – W okolicy węzła Bogucin ruch pojazdów przełożono na drogę objazdową, a w okolicy węzła Sielce na skraju jezdni ustawiono betonowe zapory.

Na zadaniu nr 2, Bogucin–Dąbrowica, wykonawca prowadzi pomiary geodezyjne, rozbiórkę domów, przekładanie instalacji podziemnych kolidujących z przebiegiem trasy. Trwają prace przy odhumusowaniu terenu i wycince drzew. – Ruszyły prace ziemne pod obiekty inżynieryjne i przełożenie drogi powiatowej w Panieńszczyźnie. – Budowany jest objazd na wysokości Baraku, gdzie droga ekspresowa będzie przecinała obecną DK17. W tym miejscu powstanie wiadukt. Przełożenie ruchu planowane jest na początek października, a objazd będzie obowiązywał niemal do zakończenia prac przy tym odcinku – dodaje Nalewajko.


W odniesieniu do zadania nr 3, Dąbrowica–Lubartów, trwa postępowanie przetargowe. 12 sierpnia GDDKiA Lublin ogłosiła wybór najkorzystniejszej oferty: hiszpańsko-polskie konsorcjum FCC Construccion i Erbud prace wyceniło na blisko 490,6 mln zł. Dokumentacja przetargowa trafiła do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. – W ubiegłym tygodniu odbyła się rozprawa w Krajowej Izbie Odwoławczej w sprawie odwołania Dragados. KIO uwzględniła odwołanie, nakazując unieważnienie wyboru najkorzystniejszej oferty. Obecnie poprawiany jest kosztorys Dragadosu, a następnie ponownie zostaną ocenione oferty i przyszłym tygodniu wybrana najkorzystniejsza z nich – wyjaśnia Nalewajko. 14 lipca złożono wniosek do Urzędu Wojewódzkiego o wydanie decyzji ZRID na odcinek 4.1 od węzła Dąbrowica do linii kolejowej z Lublina do Świdnika. – Otrzymaliśmy decyzję ZRID na pozostałą część. 22 lipca wysłano zaproszenia do zakwalifikowanych wykonawców. Otwarto oferty zainteresowanych wykonawców, wpłynęło 10, i trwa ich sprawdzanie. Najniższą ofertę złożyła firma Dragados.

Zadanie nr 5, Witosa–Piaski: tu kierowcy muszą się liczyć z dużymi utrudnieniami. Wyłączony z ruchu jest odcinek od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do początku obwodnicy Piask, kierowcy korzystają z drugiej jezdni w obu kierunkach. Wyłączono z ruchu jeden pas na odcinku od skrzyżowania z Drogą Męczenników Majdanka do budowanej kładki dla pieszych w Kalinówce. Wyłączono z ruchu także prawą jezdnię od granic Lublina prawie aż do rogatki świdnickiej. Przed samym skrzyżowaniem z al. Lotników Polskich kierowcy jadący w kierunku Piask wracają na prawą jezdnię, by zachować możliwość skrętu do Świdnika.
Czytaj więcej o:
HistoryJa
wilko
VAREA
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

HistoryJa
HistoryJa (1 października 2011 o 07:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
24h? To tak jak 35 lat temu na budowie "teatru w budowie"!
Rozwiń
wilko
wilko (1 października 2011 o 06:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nalewajko powinien karnie przejechac 2 x co dziennie ten odcinek w godzinach szczytu - to by sie szybko nauczył jak planowac tego typu inwestycje
Rozwiń
VAREA
VAREA (1 października 2011 o 00:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='malone' timestamp='1317412035' post='542349']
właśnie widziałem dzisaj jak pracują . na wysokości Bogucina są prowadzone roboty drogowe. stałem w 2 kilometrowym korku (ruch wahadłowy) i myślałem, ze mnie szlag trafi jak zobaczyłem powód.o godz 12.20 pracowała JEDNA OSOBA !! to juz jest arogancja wobec kierowców nikt nie szanuje ich czasu ani paliwa.
[/quote]



ja bym powiedziala, ze chamstwo wobec tego JEDNEGO pracowanika, ktory zostal sam na postertunku narazony na agresje ze strony kierowcow. uwazasz, ze on sie lepiej czul niz Ty w takiej sytuacji?

mam cos takiego, ze jak jade samochodem, to piesi mnie irytuja. natomiast gdy sama jestem piesza, uragam na " nieodpowiedzialnych kierowcow"...

to tak jakos dziala... w wiekszosci przypadkow u kazdego.
Rozwiń
Wujek Władek
Wujek Władek (1 października 2011 o 00:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
byle do 9 października, a potem to ch... z tym. skończą się korki i budowanie, wróci normalność
Rozwiń
mxs
mxs (30 września 2011 o 22:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Urzędnik' timestamp='1317407374' post='542249']
Trzeba by dodać, że jesli chodzi o zadanie 3 i 4.1 to nie Urząd Wojewódzki się opieprza w wydawaniu decyzji tylko RDOŚ. Wnikliwie analizują dokumentację, może chca znaleźć jakąś żabę albo innego robaka, co mogło by przeszkodzić przy budowie drogi. Dla mnie największymi robalami to sa Ci urzędnicy w RDOŚ.
[/quote]

Popieram w całej rozciągłości.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

18-20 sierpnia
komentarze (0)0
polubienia (1)1
17-08-2017

18-20 sierpnia

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!