poniedziałek, 11 grudnia 2017 r.

Lubelskie

Firmy w regionie: Coraz więcej klientów płaci na czas

  Edytuj ten wpis
Dodano: 19 sierpnia 2011, 18:53

– Niesolidnych klientów nie jest już tak wielu, jak przed rokiem. Niestety, coraz dłużej czekamy na
– Niesolidnych klientów nie jest już tak wielu, jak przed rokiem. Niestety, coraz dłużej czekamy na

Firmy mają mniejsze kłopoty z uzyskaniem zapłaty za sprzedane towary i usługi. Co trzeci przedsiębiorca w naszym regionie przyznaje, że coraz więcej klientów płaci na czas. Na zwrot długu czeka się u nas średnio od 3 do 6 miesięcy.

– Poprawiło się, choć nadal zdarzają się kontrahenci, z którymi trzeba udać się do sądu – mówi Dariusz Ostrowski, kierujący składem budowlanym Sigma House w Lublinie. – W skali od 1 do 10 naszą sytuację oceniam na 6. W stosunku do poprzedniego roku dłużników mam mniej, ale za to termin regulowania zaległych płatności się wydłuża.

Z najnowszego raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że przedsiębiorcy czekają na zaległą zapłatę średnio 4 miesiące. Problem przeterminowanych płatności dotyczy przede wszystkim firm ze wschodniej i północnej Polski. Całkowitym brakiem problemów z dłużnikami może się u nas pochwalić tylko 14 proc. przedsiębiorców.

W lipcu eksperci KRD przepytali firmy z całego kraju. Okazało się, że co piąta z nich nie ma żadnych kłopotów z terminowym otrzymaniem zapłaty za wystawione faktury. To najlepszy wynik od lipca 2009 r., kiedy to brak problemów z odzyskaniem należności deklarował zaledwie co dziesiąty przedsiębiorca.

– Mniejsza jest też liczba firm, które na skutek braku zapłaty od kontrahentów, nie były w stanie regulować swoich należności – mówi Adam Łącki, prezes zarządu KRD. – O ile na początku kwietnia taki problem spotykał ponad 34 proc. przedsiębiorstw, to w lipcu odsetek ten wynosił ponad 32 proc. Jednocześnie przybyło firm, które deklarowały, że ich kondycja finansowa uległa poprawie.

Z raportu wynika, że im mniejsza firma, tym bardziej solidnych ma klientów. Ponad 20 proc. przedsiębiorstw zatrudniających do 49 osób nie ma żadnych kłopotów. Wśród największych firm problem z długami ma ponad 12 proc. Jednocześnie to one najkrócej czekają na zapłatę.
Blisko co trzeci przedsiębiorca ze wschodniej Polski przyznaje, że zaległe należności realnie utrudniają działalność firmy. Najgorzej jest w handlu i budownictwie.

– Musimy terminowo płacić dostawcom, jeśli nasi klienci spóźniają się z zapłatą, mamy spory problem – dodaje Ostrowski. – Najważniejsze, by zgadzając się na odroczony termin płatności, trafnie oceniać klienta i zachować zimną krew.

Co trzecia firma, która boryka się z niesolidnymi klientami nie może na czas płacić własnych zobowiązań. Niemal drugie tyle przedsiębiorców deklaruje, że musi ograniczać inwestycje. W skrajnych przypadkach konieczne jest podnoszenie cen i zwalnianie pracowników.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
kazik88
Propaganda sukcesu
(2) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

kazik88
kazik88 (22 sierpnia 2011 o 18:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
podobno chodzilo o seks czy cos takiego ze jakies zdjecia z internetu niewiem mozna zerknac tutaj http://sponsorki.sizaba.pl/
Rozwiń
Propaganda sukcesu
Propaganda sukcesu (20 sierpnia 2011 o 14:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"Na zwrot długu czeka się u nas średnio od 3 do 6 miesięcy." tj. średnio o 3-6 razy dłużej niż w UE.
Z materiału wynika, że się poprawiło i mamy się z tego cieszyć. Ciekawe z jakim opóźnieniem piszący ten materiał otrzymał swoje ostatnie wynagrodzenie???
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (2)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!