poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lubelskie

Kilometrowa estakada wychodzi z ziemi. Trwa budowa S17 (zdjęcia)

Dodano: 17 stycznia 2013, 17:25
Autor: Paweł Puzio

Estakada nad doliną Bystrzycy będzie jednym z najładniejszych obiektów inżynierskich na S 17. (Jacek
Estakada nad doliną Bystrzycy będzie jednym z najładniejszych obiektów inżynierskich na S 17. (Jacek

Zakończyło się wiercenie pali pod budowę estakady nad doliną Bystrzycy. W sumie, zamontowano 860 pali. Teraz wylewane są podpory pod metalowe elementy konstrukcji estakady

Blisko kilometrowa estakada nad doliną Bystrzycy będzie jednym z najładniejszych obiektów inżynierskich na 66,8-kilometrowym odcinku S17 Sielce–Piaski. Zima i niska temperatura nie przeszkadzają drogowcom. Trwają prace ziemne i wylewanie podpór pod estakadę, mimo że prace są prowadzone w trudnym terenie.

Estakada zostanie osadzono na 23 dwukolumnowych podporach. – Pale były wiercone na głębokość od 12 do 20 metrów – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Trzy huty odlewają elementy stalowe estakady, które spoczną na betonowych podporach – dodaje rzecznik. Stalowe elementy estakady będą łącznie ważyć 10 000 ton!

Drogowcy nie mają zbyt dużo czasu, stąd mimo niskich temperatur, wciąż na odcinkach 3 i 4, czyli obwodnicy Lublina, trwa intensywna praca. Przypomnijmy, że te odcinki mają być ukończone do końca grudnia 2013. Na pozostałych fragmentach drogowcy pracują przy układaniu odwodnień, tak by wiosną prace mogły nabrać tempa.

Warto wspomnieć, że faktyczna obwodnica Lublina, odcinek 3 i 4, pomiędzy węzłami Dąbrowica–Lubartów oraz Lubartów–Witosa, ma łączną długość blisko 23 km. Te dwa odcinki będą kosztować ponad 1,1 miliarda złotych.

Trwają ostatnie prace przy wiadukcie w Panieńszczyźnie. Na piątym odcinku, od węzła Witosa do początku obwodnicy Piask trwają przygotowania do przekazania tego fragmentu S17 do lubelskiego oddziału GDDKiA, a tym samym zakończenia budowy tego odcinka.
Czytaj więcej o:
lc
Arek
przemek
(12) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

lc
lc (22 stycznia 2013 o 09:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
ludzie tu nie chodzi o szybkość tylko za jakie pieniądze to jest robione jednym słowem cała s 17 jest robiona za śmieciowe pieniądze i to się odbije na jakości zobaczycie poza tym dzidowska firma Dragados nie odda swoich zadań tam tylko obiekty robią a braża drogowa dalego w d... jest jeszcze dodatkowo rok poczekamy
Rozwiń
Arek
Arek (18 stycznia 2013 o 22:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zachodnia Obwodnica Lublina - w. Dąbrowica - w. Konopnica należy złożyć ZnRID, bo szkoda gotowej dokumentacji i decyzji środowiskowej muszą wystąpić o pozwolenie na budowę przed listopadem 2013. GDDKiA powinna wystąpić o ZnRID (pozwolenie na budowę)
Rozwiń
przemek
przemek (18 stycznia 2013 o 21:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
na wiadukcie koło Markuszowa oberwano kilka odblasków po obydwóch stronach wiaduktu
Rozwiń
kierowca
kierowca (18 stycznia 2013 o 21:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Mam dwa pytanie 1.Czy opóżnienia które były kilka miesiecy aż 63 dni jle zostały nadrobione 2.Kto i czy pilnuje jakośc budowy drogi i na ile lat jest gwarancja wykonanej pracy
Rozwiń
wiesio
wiesio (18 stycznia 2013 o 19:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zgadzam sie z opinnią żeby sie nie śpieszyć tylko robic dokładnie. Powinni przypilnowac inspektorów podpisujacych odbiór aby nie było podpisane na "stole bufetowym". Ponadto miasto powinno sie wycofać z budowy stadionu-dopuki nie jest za puzno(inwestycja bez sensu i problem na lata) a fundusze przeznaczyć na podobne inwestycje drogowe.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (12)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!