niedziela, 20 sierpnia 2017 r.

Lubelskie

Kolej: Trasa Lublin - Warszawa w półtorej godziny

Dodano: 26 kwietnia 2013, 18:21
Autor: Dominik Smaga

Tory mają być dostosowane do prędkości 120 km/h dla składów towarowych i 160 km/h dla pasażerskich (
Tory mają być dostosowane do prędkości 120 km/h dla składów towarowych i 160 km/h dla pasażerskich (

Kolej wybrała firmy, które zaprojektują przebudowę linii Lublin–Warszawa. Pociągi pasażerskie mają rozpędzać się tu do 160 km/h, a w Lublinie powstanie nowa stacja.

Komplet projektów będzie kosztować ponad 67 mln zł. – Od dnia podpisania umowy wykonawcy będą mieli 730 dni na sporządzenie dokumentacji – mówi Krzysztof Pietras, dyrektor projektu w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe. Spółka spodziewa się projektów w połowie 2015 r., a w następnym roku miałaby się zacząć przebudowa linii. Tory mają być dostosowane do prędkości 120 km/h dla składów towarowych i 160 km/h dla pasażerskich.

– Teraz przejazd do Warszawy trwa 2 godziny i 20 minut. Po przebudowie byłaby to godzina i 35 minut – oblicza Zygmunt Grzechulski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie. – To oznacza, że przejazd potrwa o 45 minut krócej niż obecnie.

Zmian będzie sporo. Między Pilawą a Otwockiem linia nie będzie już jednotorowa, plany zakładają dobudowę drugiego toru. W samym Lublinie na wysokości dzielnicy Czuby powstanie przystanek kolejowy Lublin Zachód.

Podróżni z zachodnich dzielnic miasta od dawna marzą o stacji, dzięki której będą mogli wysiąść z pociągu bliżej domu zamiast wracać się z dworca w miejsca, które widzieli z okien wjeżdżając do Lublina. Przystanek ma się składać z jednego, wyspowego peronu i betonowej wiaty dla oczekujących pasażerów. Tu swoje trzy grosze będzie musiało dołożyć miasto budując drogi dojazdowe do stacji kolejowej. Samorząd już deklarował, że w odpowiednim momencie będzie do tego gotowy.

Dokumentacja będzie kosztować o wiele mniej, niż spodziewali się kolejarze. PKP Polskie Linie Kolejowe rezerwowały na to ponad 250 milionów zł. Ale sporo oszczędzą, bo firmy ostro rywalizowały o zlecenie. – Do przetargu przystąpiło 19 wykonawców – informuje Pietras.

Trzy firmy

Przebudowę linii między Otwockiem a Lublinem zaprojektują trzy firmy. 30-kilometrowym odcinkiem Otwock–Pilawa zajmie się polski oddział niemieckiej Deutsche Bahn i dostanie za to niecałe 15 mln zł. Tu powstać ma drugi tor, obecnie linia jest w tym miejscu jednotorowa.

Odcinek Pilawa–Dęblin (ponad 50 km) projektować będzie firma Mosty Katowice (22 mln), a nad ostatnim fragmentem Dęblin–Lublin (68 km) pracować będzie firma MGGP z Tarnowa (30,5 mln zł) i ona też zaprojektuje przystanek Lublin Zachód.
Czytaj więcej o:
COOLejaż
Zdzich
Gość
(14) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

COOLejaż
COOLejaż (29 kwietnia 2013 o 10:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Zdzich' timestamp='1367221149' post='764029']
wow 67 baniek na projekt, któy wyjaśni jak wymienić tor... a dopiero będzie jak przed wojną to ile trzeba zrobić, żeby zachodnią europę dogonić!

A teraz to szkoda gadać, bród smród i pluskwy! dramat to się musi rozp...
Raz jak jechałem z Bydgoszczy to pociag trzy razy w polu stał, bo się psuł
[/quote]

[quote name='Zdzich' timestamp='1367221149' post='764029']
wow 67 baniek na projekt, któy wyjaśni jak wymienić tor... a dopiero będzie jak przed wojną to ile trzeba zrobić, żeby zachodnią europę dogonić!

A teraz to szkoda gadać, bród smród i pluskwy! dramat to się musi rozp...
Raz jak jechałem z Bydgoszczy to pociag trzy razy w polu stał, bo się psuł
[/quote]he!He! -pluskwy nie biorą się z niczego! -widocznie brudni pasażerowie jechali tym pociągiem No chyba, że uważasz, iż kolejarze każdego wsiadającego powinni kontrolować "pod kątem" pluskiew i innych robaków? (tak jak Niemcy Żydów w czasie wojny) albo uważasz, że kolejarze powinni łapać te pluskwy w pociągu?
Rozwiń
Zdzich
Zdzich (29 kwietnia 2013 o 09:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
wow 67 baniek na projekt, któy wyjaśni jak wymienić tor... a dopiero będzie jak przed wojną to ile trzeba zrobić, żeby zachodnią europę dogonić!

A teraz to szkoda gadać, bród smród i pluskwy! dramat to się musi rozp...
Raz jak jechałem z Bydgoszczy to pociag trzy razy w polu stał, bo się psuł
Rozwiń
Gość
Gość (27 kwietnia 2013 o 12:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Obowiązujący standard w Europie zachodniej to 200km/h już od kilku lat i klimatyzowane pociągi np. w Holandii. A u nas nie dość że projekt to do 160km/h Może zrobi ktoś coś na wyrost i popatrzy w stronę Azji 300km/h Inaczej szkoda tylko tej kasy na projekt. Ktoś się cieszy kto już wygrał przetarg.
Rozwiń
cascas
cascas (27 kwietnia 2013 o 12:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ten dworzec to ma byc ala przystanek jak w stasinie. Jak nie patrzec taki bedzie. Hmmm czy warto wywalac 70 milionow na sama ksiazke a pozniej z miliard na sama przebudowe zeby zyskac 30 minut ? Jak robic to lepiej chyba tory z mozliwoscia bujania sie 200 km/h. Po co zwiekszac predkosc o 40 km jak za 10 lat bedzie trzeba znowu przebudowac. Zobaczcie jakie to wszystko u Tuska jest skomplikowane. Wydaje sie polozyc szyne i nic wiecej. Niestety wiekszy problem to biurokracja, biurokracja.
Rozwiń
jaja
jaja (27 kwietnia 2013 o 12:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Przepraszam bardzo, ze niby My podatnicy mamy wyłożyć 70 baniek (70 milionów) na samą dokumentacje ? Przecież to jest chyba przestępstwo w biały dzień. LUDZIE na co my pozwalamy! 70 baniek + sciete drzewa na papier. Nic dziwnego ze tyle firm stara sie o przetarg skoro do zgarniecia jest 70 patyli a poźniej ogloszenie upadlosci z notą: Niestety ale potrzeba drugie tyle na nową drukarkę z ekstra tuszem.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (14)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!