Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

8 października 2010 r.
18:07
Edytuj ten wpis

Lubelskie drogi są najbardziej niebezpieczne w Polsce

Autor: Zdjęcie autora Rafał Panas
0 22 A A

To u nas najłatwiej zginąć lub zostać ciężko rannym w wypadku. Takie pesymistyczne informacje przynosi najnowszy raport EuroRap.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Mapę ryzyka jazdy po polskich drogach krajowych po raz trzeci narysowali naukowcy z Politechniki Gdańskiej. Wszystko w ramach Programu Oceny Ryzyka na Drogach EuroRAP. Wykorzystali policyjne statystyki z lat 2007–2009.

Odcinki tras, gdzie ryzyko śmierci lub odniesienia ciężki ran jest największe pomalowali na czarno. Najbezpieczniej jest na odcinkach "niebieskich”. Na Lubelszczyźnie na takich kolor zasłużyła tylko… obwodnica Piask. Prawie wszystkie pozostałe trasy krajowe są oznaczone kolorem czarnym!

Tak niebezpiecznych dróg nie ma nigdzie indziej w Polsce. Co więcej, choć w kraju liczba czarnych odcinków spadła o 10 proc. to w naszym województwie w porównaniu z latami 2006–2008 przybyło tzw. dróg śmierci.

Dołączyły do nich odcinki drogi "19” Janów Lubelski–Nisko oraz Łosice–Międzyrzec Podlaski. Najgorzej jest na wjazdach do Lublina.
– Pierwszy wjeżdżałem do jakiejś miejscowości, a wyjeżdżałem ostatni. Miałem na liczniku 50–60 km/h. Kierowcy w waszym regionie jeżdżą bardzo szybko – ocenia Kazimierz Jamroz, naukowiec z Politechniki Gdańskiej i jeden z autorów raportu, który źle wspomina swoją niedawną podróż "dziewiętnastką” przez Lubelszczyznę.

I wylicza: – Macie wiele miejscowości, w dodatku rozciągniętych, a mało elementów uspakajających ruch. Jest wiele zjazdów na pola, teren jest pagórkowaty. Trzeba inwestować w drogi, bo np. w Wielkopolsce gdzie są ekspresówki i autostrady prawnie nie ma czarnych odcinków.

– Dla mnie ten raport jest dobrym argumentem dla moich szefów, że trzeba pieniędzy na drogi na Lubelszczyźnie – stwierdza Janusz Wójtowicz, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie. Jednak cześć informacji z raportu nie przekonuje go. Zauważa, że z roku na rok zmniejsza się liczba wypadków i ofiar śmiertelnych w naszym województwie.

Kiedy będzie bezpieczniej? Według autorów raportu w latach 2013–2015. Dzięki odcinkom ekspresowym ryzyko jazdy do Warszawy będzie małe, mniej osób zginie na całym odcinku "dziewiętnastki”.

– Jeśli drogi ociekają krwią to dlatego, że jeżdżą po nich ludzie – mówi Wójtowicz. – Będzie bezpieczniej, kiedy kierowcy zaczną przestrzegać przepisów. Teraz na nowej drodze od razu jadą szybciej. Koło Zakręcia pod Krasnymstawem jest 10 km gładkiego asfaltu i dobra widoczność, ciągle mamy tam jakieś wypadki.

Komentarze 22

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
kika / 9 października 2010 o 17:35
[quote name='joanna' date='09 październik 2010 - 16:34 ' timestamp='1286634851' post='359126']
Niebezpieczeństwa na lubelskich drogach nie są winą kierowców, a Pana Wójtowicza. To wstyd żeby Lubelszczyzna była jedynym regionem gdzie nie sa budowane drogi ekspresowe. Panie Wójtowicz odejdź Pan jak najszybciej z tego urzędu, bo jak posiedzisz Pan tam jeszcze trochę to Lubelszczyzna będzie wyglądała jak skansen wśród innych województw.
[/quote]


Z tego co podejrzewam to predzej go CBA wywiezie niz on zrezygnuje...
Avatar
joanna / 9 października 2010 o 16:34
Niebezpieczeństwa na lubelskich drogach nie są winą kierowców, a Pana Wójtowicza. To wstyd żeby Lubelszczyzna była jedynym regionem gdzie nie sa budowane drogi ekspresowe. Panie Wójtowicz odejdź Pan jak najszybciej z tego urzędu, bo jak posiedzisz Pan tam jeszcze trochę to Lubelszczyzna będzie wyglądała jak skansen wśród innych województw.
Avatar
idzik / 9 października 2010 o 15:56
[quote name='karolinka' date='08 październik 2010 - 20:57 ' timestamp='1286564260' post='358839']
Trudno porównywać Toruń albo Bydgoszcz otoczone puszczą do otoczonego buraczanymi wsiami Lublina. No kto dojeżdża do tej Bydgoszczy z tych lasów? A u nas? Jakieś "jastkowy, markuszowy, kurowy, jabłonne, bychawy, srawy itp".
Nikt nie mówi o profilu danego obszaru.
Jedno co znalazłam w artykule to wzmianka o wsiach ciągnących się kilometrami - to jest niestety dramat Lubelszczyzny. Wieśniaki nie nauczą się jeździć, nawrzucają jakiegoś szlamu z kół na krajówkę i o wypadek nie trudno.
Poza tym u nas na Lubelszczyźnie to poza Lublinem nic właściwie nie ma - a ludzi wokół Lublina multum. No gdzie ci wszyscy biedni ludzie z buraczanych wiosek mają się podziać, na roli ?? Nie, oni codziennie o 6:30 zapier****ją do Lublina tworząc na drogach przysłowiowy sajgon. Każdy się spieszy, bo lubelski biznesmen to często cham, który za 12 godzinną harówkę płaci najniższą stawkę w kraju. Do tego mamy masę przyszłych bezrobotnych studentów dojeżdżających z tych samych buraczanych wsi do Lublina zaraz po tym jak do Lublina wyjadą ich starzy lub rodzeństwo. I tak mamy oto pszenno-buraczany rejon, z pięknym zapachem obornika, którego nie pokonają nawet najlepsze choinki zapachowe do aut.
Posadzić parę tysięcy hektarów lasu i dopiero porównywać z resztą Polski.
[/quote]
NO POWIAŁO INTELIGENCJĄ WIDAĆ ŻE MIASTOWA SIĘ ODEZWAŁA!
[quote name='karolinka' date='08 październik 2010 - 20:57 ' timestamp='1286564260' post='358839']
Trudno porównywać Toruń albo Bydgoszcz otoczone puszczą do otoczonego buraczanymi wsiami Lublina. No kto dojeżdża do tej Bydgoszczy z tych lasów? A u nas? Jakieś "jastkowy, markuszowy, kurowy, jabłonne, bychawy, srawy itp".
Nikt nie mówi o profilu danego obszaru.
Jedno co znalazłam w artykule to wzmianka o wsiach ciągnących się kilometrami - to jest niestety dramat Lubelszczyzny. Wieśn... rozwiń
Avatar
Józik / 9 października 2010 o 15:23
[quote name='WaLec' date='09 październik 2010 - 09:29 ' timestamp='1286609385' post='358976']
"– Jeśli drogi ociekają krwią to dlatego, że jeżdżą po nich ludzie – mówi Wójtowicz. – Będzie bezpieczniej, kiedy kierowcy zaczną przestrzegać przepisów. Teraz na nowej drodze od razu jadą szybciej."

Jeżeli to są konkluzje osoby na stanowisku dyrektora po zapoznaniu się z raportem EuroRAP to operator walca jest za bardzo odpowiedzialnym stanowiskiem dla pana Wójtowicza. Jeżeli raportu EuroRAP nie czytał, a jego wyniki komentuje to jest tylko ignorantem. Jeżeli z raportem został zapoznany i pozwala sobie na tak manipulatorski komentarz to niech Pan Bóg nas chroni od poczynać tego człowieka:
"Prędkość jednak nie zabija", "Fetysz "nadmiernej prędkości", "Drogi śmierci", "To nie o prędkość chodzi...",

to tylko niektóre konkluzje wynikające z EuroRAP. Kończ waść, wstydu oszczędź i możliwch ofiar pańskiej niekompetencji!!!
[/quote]
Czy przypadkiem to nie ten Wójtowicz, co w 2005 roku potrącił kobietę na przejsciu dla pieszych?
[quote name='WaLec' date='09 październik 2010 - 09:29 ' timestamp='1286609385' post='358976']
"– Jeśli drogi ociekają krwią to dlatego, że jeżdżą po nich ludzie – mówi Wójtowicz. – Będzie bezpieczniej, kiedy kierowcy zaczną przestrzegać przepisów. Teraz na nowej drodze od razu jadą szybciej."

Jeżeli to są konkluzje osoby na stanowisku dyrektora po zapoznaniu się z raportem EuroRAP to operator walca jest za bardzo odpowiedzialnym stanowiskiem dla pana Wójtowicza. Jeżeli raportu Euro... rozwiń
Avatar
Kierowca / 9 października 2010 o 12:43
I teraz mozna sobie porównać statystyki policyjne z tym gdzie jest bezpiecznie a gdzie nie. To pokazuje ze policja wcale nie zwieksza bezpieczenstwa na drogach a jedynie podnosi sobie statystyki zeby ludzie i pracodawcy sie odczepili a premia w kieszeni zostaje BRAWO za aparat policyjny w naszym kraju. Zwiekszmy liczbe policjantow bo ich jeszcze za malo a raczej nie robia tego co powinni ... lapac przestepcow a nie karac niewinnych za byle co.
Avatar
kika / 9 października 2010 o 10:11
[quote name='real' date='08 październik 2010 - 20:06 ' timestamp='1286561167' post='358802']
Panie Wójtowicz dlaczego pan mydli oczy ludziom,że ekspresówka do Warszawy będzie za 4 lata jak nawet muchy się nie gonią w sprawie obwodnicy Lublina. Ja te bajki o obwodnicy Lublina słyszę od 40 lat!! I jak na razie na moje wychodzi. Dlaczego nie POwiecie ludziom prawdy, która krąży PO ministerstwie, że mają czas do 2033r.? Wstyd się przyznać, że ludzi okłamujecie przez tyle lat?
[/quote]


Bo wazniejsze dla Wójtowicza i Żmijana juniora w GDDKiA jest krecenie lodów na robieniu dokumentacji przez zaprzyjazionione firmy niz budowa, na budowie co najwyzej troche dolomitu z wykopu sie opchnie a na robieniu dokumentacji czy studiow wykonalnosci mozna niezla kase wyciagnac.......
[quote name='real' date='08 październik 2010 - 20:06 ' timestamp='1286561167' post='358802']
Panie Wójtowicz dlaczego pan mydli oczy ludziom,że ekspresówka do Warszawy będzie za 4 lata jak nawet muchy się nie gonią w sprawie obwodnicy Lublina. Ja te bajki o obwodnicy Lublina słyszę od 40 lat!! I jak na razie na moje wychodzi. Dlaczego nie POwiecie ludziom prawdy, która krąży PO ministerstwie, że mają czas do 2033r.? Wstyd się przyznać, że ludzi okłamujecie przez tyle lat?
[/quote]
rozwiń
Avatar
WaLec / 9 października 2010 o 09:29
"– Jeśli drogi ociekają krwią to dlatego, że jeżdżą po nich ludzie – mówi Wójtowicz. – Będzie bezpieczniej, kiedy kierowcy zaczną przestrzegać przepisów. Teraz na nowej drodze od razu jadą szybciej."

Jeżeli to są konkluzje osoby na stanowisku dyrektora po zapoznaniu się z raportem EuroRAP to operator walca jest za bardzo odpowiedzialnym stanowiskiem dla pana Wójtowicza. Jeżeli raportu EuroRAP nie czytał, a jego wyniki komentuje to jest tylko ignorantem. Jeżeli z raportem został zapoznany i pozwala sobie na tak manipulatorski komentarz to niech Pan Bóg nas chroni od poczynać tego człowieka:
"Prędkość jednak nie zabija", "Fetysz "nadmiernej prędkości", "Drogi śmierci", "To nie o prędkość chodzi...",

to tylko niektóre konkluzje wynikające z EuroRAP. Kończ waść, wstydu oszczędź i możliwch ofiar pańskiej niekompetencji!!!
"– Jeśli drogi ociekają krwią to dlatego, że jeżdżą po nich ludzie – mówi Wójtowicz. – Będzie bezpieczniej, kiedy kierowcy zaczną przestrzegać przepisów. Teraz na nowej drodze od razu jadą szybciej."

Jeżeli to są konkluzje osoby na stanowisku dyrektora po zapoznaniu się z raportem EuroRAP to operator walca jest za bardzo odpowiedzialnym stanowiskiem dla pana Wójtowicza. Jeżeli raportu EuroRAP nie czytał, a jego wyniki komentuje to jest tylko ignorantem. Jeżeli z raportem został zapoznany i pozwala sobie na tak manipula... rozwiń
Avatar
remek / 9 października 2010 o 09:06
[quote name='chłopek roztropek' date='09 październik 2010 - 08:31 ' timestamp='1286605891' post='358951']
Droga pani Karolinko . Sprawa wygląda tak . Po drugiej wojnie światowej całe legiony rodowitych lubelaków pojechało odbudowywać Warszawkę i około 80 % tam zostało . Była tam mnóstwo miejsca ponieważ niemcy zamordowali dużą liczbę rdzennych warszawiaków a co bogatsi uciekli tuż przed wojna do ziemi obiecanej czyli do USA . Więc ciągnąc dalej w Lublinie pojawiło się dużo wolnych miejsc do pracy i tak oto pojawili się mieszkańcy okolicznych wsi i miasteczek . Było to w latach 45-50 . Więc radze pogrzebać w archiwach czy oby Ty nie masz korzeni na kartoflisku . Pozdrawiam .
[/quote]
Założę się, że ma korzenie na prowincji. Widzę to z lekceważącego stosunku do ludzi - ktoś, kto ma klasę tak nie postępuje. Obserwuję to zjawisko od lat, szczególnie ostatnich u ludzi, którzy się w ten sposób dowartościowują. Ale słomy po uszy to nie likwiduje, tylko poprawia samopoczucie nuworyszom. Pozdrawiam sympatyków umiłowanej koalicji.
[quote name='chłopek roztropek' date='09 październik 2010 - 08:31 ' timestamp='1286605891' post='358951']
Droga pani Karolinko . Sprawa wygląda tak . Po drugiej wojnie światowej całe legiony rodowitych lubelaków pojechało odbudowywać Warszawkę i około 80 % tam zostało . Była tam mnóstwo miejsca ponieważ niemcy zamordowali dużą liczbę rdzennych warszawiaków a co bogatsi uciekli tuż przed wojna do ziemi obiecanej czyli do USA . Więc ciągnąc dalej w Lublinie pojawiło się dużo wolnych miejsc do pracy i tak o... rozwiń
Avatar
msb / 9 października 2010 o 08:46
Ciągłe głupie tłumaczenie o prędkości wynika wyłącznie z chęci ochronienia własnych 4 liter przez urzędników, radnych, polityków, a Policja im wtóruje. Jakby wolniej jechał... jakby babcia miała wąsy... ale jakby urzędnik nie wziął w łapę i droga była budowana na kilkanaście lat nie na dwa lata, to też by było inaczej. Powinniście być czerwoni i spaść z krzesła teraz - na pomorzu droga z Władysławowa do Jastrzębiej pamięta czasy przed II wojną i co? Można jeździć bezpiecznie po "kocich łbach" 70-80? Ba, jest całkiem szeroka... Asfalt odszedł, ale droga jest i całkiem nieźle się nią jeździ. We Lwowie w starej części macie te "kocie łby", ale one pamiętają jeszcze czasy przedwojenne... w Bogatyni jak była powódź, "naleśnik" z asfaltu odpłynął, ale droga została!!!
Bo tirów nie ma? To zróbcie szersze drogi, żeby tych "ogórów" nie trzeba było wyprzedzać 20-30 minut jak jadą w konwoju przeładowane 60km/h i nie dają się wyprzedzić, a przy okazji robią koleiny... macie tylko ciągłe wymówki, bo macie nadzieję na ponowne wybory... Jakoś na Krecie w Grecji droga krajowa wygląda starzej od naszych, a jeżdżą po niej tiry, nie jest dwupasmowa, a mimo tego na ostrym zakręcie można spokojnie wyprzedzać tira. Dlaczego? Bo na szerokich zakrętach jest tak wyprofilowana i tak szeroka, że mieszczą się na niej 4 tiry na szerokość i zostaje jeszcze pobocze... I jakoś droga się nie zapada jak Polskie, a deszcze też tam są. Bzdura, że warunki atmosferyczne. One nie za wszystko odpowiadają, ale jak się buduje drogi dając sychy cement i to jeszcze oszukując na mieszance, żeby było tanio i oszczędzić, żeby był zysk, bo przetarg było trzeba wygrać ceną... a żaden z urzędników nie potrafi nawet pomyśleć o tym, żeby skontrolować technologię budowy drogi i do umowy ją wstawić oraz ogłosić przetarg z gwarancją na 2x dłuższy czas... naprawiać można.. ale ile osób zabijecie zanim będzie naprawa?

To jest Wasza przydatność darmozjady i publiczna jakość polityczna!
Ciągłe głupie tłumaczenie o prędkości wynika wyłącznie z chęci ochronienia własnych 4 liter przez urzędników, radnych, polityków, a Policja im wtóruje. Jakby wolniej jechał... jakby babcia miała wąsy... ale jakby urzędnik nie wziął w łapę i droga była budowana na kilkanaście lat nie na dwa lata, to też by było inaczej. Powinniście być czerwoni i spaść z krzesła teraz - na pomorzu droga z Władysławowa do Jastrzębiej pamięta czasy przed II wojną i co? Można jeździć bezpiecznie po "kocich łbach" 70-80? Ba, jest całkiem szeroka... Asf... rozwiń
Avatar
chłopek roztropek / 9 października 2010 o 08:31
[quote name='karolinka' date='08 październik 2010 - 20:57 ' timestamp='1286564260' post='358839']
Trudno porównywać Toruń albo Bydgoszcz otoczone puszczą do otoczonego buraczanymi wsiami Lublina. No kto dojeżdża do tej Bydgoszczy z tych lasów? A u nas? Jakieś "jastkowy, markuszowy, kurowy, jabłonne, bychawy, srawy itp".
Nikt nie mówi o profilu danego obszaru.
Jedno co znalazłam w artykule to wzmianka o wsiach ciągnących się kilometrami - to jest niestety dramat Lubelszczyzny. Wieśniaki nie nauczą się jeździć, nawrzucają jakiegoś szlamu z kół na krajówkę i o wypadek nie trudno.
Poza tym u nas na Lubelszczyźnie to poza Lublinem nic właściwie nie ma - a ludzi wokół Lublina multum. No gdzie ci wszyscy biedni ludzie z buraczanych wiosek mają się podziać, na roli ?? Nie, oni codziennie o 6:30 zapier****ją do Lublina tworząc na drogach przysłowiowy sajgon. Każdy się spieszy, bo lubelski biznesmen to często cham, który za 12 godzinną harówkę płaci najniższą stawkę w kraju. Do tego mamy masę przyszłych bezrobotnych studentów dojeżdżających z tych samych buraczanych wsi do Lublina zaraz po tym jak do Lublina wyjadą ich starzy lub rodzeństwo. I tak mamy oto pszenno-buraczany rejon, z pięknym zapachem obornika, którego nie pokonają nawet najlepsze choinki zapachowe do aut.
Posadzić parę tysięcy hektarów lasu i dopiero porównywać z resztą Polski.
[/quote]


Droga pani Karolinko . Sprawa wygląda tak . Po drugiej wojnie światowej całe legiony rodowitych lubelaków pojechało odbudowywać Warszawkę i około 80 % tam zostało . Była tam mnóstwo miejsca ponieważ niemcy zamordowali dużą liczbę rdzennych warszawiaków a co bogatsi uciekli tuż przed wojna do ziemi obiecanej czyli do USA . Więc ciągnąc dalej w Lublinie pojawiło się dużo wolnych miejsc do pracy i tak oto pojawili się mieszkańcy okolicznych wsi i miasteczek . Było to w latach 45-50 . Więc radze pogrzebać w archiwach czy oby Ty nie masz korzeni na kartoflisku . Pozdrawiam .
[quote name='karolinka' date='08 październik 2010 - 20:57 ' timestamp='1286564260' post='358839']
Trudno porównywać Toruń albo Bydgoszcz otoczone puszczą do otoczonego buraczanymi wsiami Lublina. No kto dojeżdża do tej Bydgoszczy z tych lasów? A u nas? Jakieś "jastkowy, markuszowy, kurowy, jabłonne, bychawy, srawy itp".
Nikt nie mówi o profilu danego obszaru.
Jedno co znalazłam w artykule to wzmianka o wsiach ciągnących się kilometrami - to jest niestety dramat Lubelszczyzny. Wieśn... rozwiń
Avatar
kika / 9 października 2010 o 17:35
[quote name='joanna' date='09 październik 2010 - 16:34 ' timestamp='1286634851' post='359126']
Niebezpieczeństwa na lubelskich drogach nie są winą kierowców, a Pana Wójtowicza. To wstyd żeby Lubelszczyzna była jedynym regionem gdzie nie sa budowane drogi ekspresowe. Panie Wójtowicz odejdź Pan jak najszybciej z tego urzędu, bo jak posiedzisz Pan tam jeszcze trochę to Lubelszczyzna będzie wyglądała jak skansen wśród innych województw.
[/quote]


Z tego co podejrzewam to predzej go CBA wywiezie niz on zrezygnuje...
Avatar
joanna / 9 października 2010 o 16:34
Niebezpieczeństwa na lubelskich drogach nie są winą kierowców, a Pana Wójtowicza. To wstyd żeby Lubelszczyzna była jedynym regionem gdzie nie sa budowane drogi ekspresowe. Panie Wójtowicz odejdź Pan jak najszybciej z tego urzędu, bo jak posiedzisz Pan tam jeszcze trochę to Lubelszczyzna będzie wyglądała jak skansen wśród innych województw.
Avatar
idzik / 9 października 2010 o 15:56
[quote name='karolinka' date='08 październik 2010 - 20:57 ' timestamp='1286564260' post='358839']
Trudno porównywać Toruń albo Bydgoszcz otoczone puszczą do otoczonego buraczanymi wsiami Lublina. No kto dojeżdża do tej Bydgoszczy z tych lasów? A u nas? Jakieś "jastkowy, markuszowy, kurowy, jabłonne, bychawy, srawy itp".
Nikt nie mówi o profilu danego obszaru.
Jedno co znalazłam w artykule to wzmianka o wsiach ciągnących się kilometrami - to jest niestety dramat Lubelszczyzny. Wieśniaki nie nauczą się jeździć, nawrzucają jakiegoś szlamu z kół na krajówkę i o wypadek nie trudno.
Poza tym u nas na Lubelszczyźnie to poza Lublinem nic właściwie nie ma - a ludzi wokół Lublina multum. No gdzie ci wszyscy biedni ludzie z buraczanych wiosek mają się podziać, na roli ?? Nie, oni codziennie o 6:30 zapier****ją do Lublina tworząc na drogach przysłowiowy sajgon. Każdy się spieszy, bo lubelski biznesmen to często cham, który za 12 godzinną harówkę płaci najniższą stawkę w kraju. Do tego mamy masę przyszłych bezrobotnych studentów dojeżdżających z tych samych buraczanych wsi do Lublina zaraz po tym jak do Lublina wyjadą ich starzy lub rodzeństwo. I tak mamy oto pszenno-buraczany rejon, z pięknym zapachem obornika, którego nie pokonają nawet najlepsze choinki zapachowe do aut.
Posadzić parę tysięcy hektarów lasu i dopiero porównywać z resztą Polski.
[/quote]
NO POWIAŁO INTELIGENCJĄ WIDAĆ ŻE MIASTOWA SIĘ ODEZWAŁA!
[quote name='karolinka' date='08 październik 2010 - 20:57 ' timestamp='1286564260' post='358839']
Trudno porównywać Toruń albo Bydgoszcz otoczone puszczą do otoczonego buraczanymi wsiami Lublina. No kto dojeżdża do tej Bydgoszczy z tych lasów? A u nas? Jakieś "jastkowy, markuszowy, kurowy, jabłonne, bychawy, srawy itp".
Nikt nie mówi o profilu danego obszaru.
Jedno co znalazłam w artykule to wzmianka o wsiach ciągnących się kilometrami - to jest niestety dramat Lubelszczyzny. Wieśn... rozwiń
Avatar
Józik / 9 października 2010 o 15:23
[quote name='WaLec' date='09 październik 2010 - 09:29 ' timestamp='1286609385' post='358976']
"– Jeśli drogi ociekają krwią to dlatego, że jeżdżą po nich ludzie – mówi Wójtowicz. – Będzie bezpieczniej, kiedy kierowcy zaczną przestrzegać przepisów. Teraz na nowej drodze od razu jadą szybciej."

Jeżeli to są konkluzje osoby na stanowisku dyrektora po zapoznaniu się z raportem EuroRAP to operator walca jest za bardzo odpowiedzialnym stanowiskiem dla pana Wójtowicza. Jeżeli raportu EuroRAP nie czytał, a jego wyniki komentuje to jest tylko ignorantem. Jeżeli z raportem został zapoznany i pozwala sobie na tak manipulatorski komentarz to niech Pan Bóg nas chroni od poczynać tego człowieka:
"Prędkość jednak nie zabija", "Fetysz "nadmiernej prędkości", "Drogi śmierci", "To nie o prędkość chodzi...",

to tylko niektóre konkluzje wynikające z EuroRAP. Kończ waść, wstydu oszczędź i możliwch ofiar pańskiej niekompetencji!!!
[/quote]
Czy przypadkiem to nie ten Wójtowicz, co w 2005 roku potrącił kobietę na przejsciu dla pieszych?
[quote name='WaLec' date='09 październik 2010 - 09:29 ' timestamp='1286609385' post='358976']
"– Jeśli drogi ociekają krwią to dlatego, że jeżdżą po nich ludzie – mówi Wójtowicz. – Będzie bezpieczniej, kiedy kierowcy zaczną przestrzegać przepisów. Teraz na nowej drodze od razu jadą szybciej."

Jeżeli to są konkluzje osoby na stanowisku dyrektora po zapoznaniu się z raportem EuroRAP to operator walca jest za bardzo odpowiedzialnym stanowiskiem dla pana Wójtowicza. Jeżeli raportu Euro... rozwiń
Avatar
Kierowca / 9 października 2010 o 12:43
I teraz mozna sobie porównać statystyki policyjne z tym gdzie jest bezpiecznie a gdzie nie. To pokazuje ze policja wcale nie zwieksza bezpieczenstwa na drogach a jedynie podnosi sobie statystyki zeby ludzie i pracodawcy sie odczepili a premia w kieszeni zostaje BRAWO za aparat policyjny w naszym kraju. Zwiekszmy liczbe policjantow bo ich jeszcze za malo a raczej nie robia tego co powinni ... lapac przestepcow a nie karac niewinnych za byle co.
Avatar
kika / 9 października 2010 o 10:11
[quote name='real' date='08 październik 2010 - 20:06 ' timestamp='1286561167' post='358802']
Panie Wójtowicz dlaczego pan mydli oczy ludziom,że ekspresówka do Warszawy będzie za 4 lata jak nawet muchy się nie gonią w sprawie obwodnicy Lublina. Ja te bajki o obwodnicy Lublina słyszę od 40 lat!! I jak na razie na moje wychodzi. Dlaczego nie POwiecie ludziom prawdy, która krąży PO ministerstwie, że mają czas do 2033r.? Wstyd się przyznać, że ludzi okłamujecie przez tyle lat?
[/quote]


Bo wazniejsze dla Wójtowicza i Żmijana juniora w GDDKiA jest krecenie lodów na robieniu dokumentacji przez zaprzyjazionione firmy niz budowa, na budowie co najwyzej troche dolomitu z wykopu sie opchnie a na robieniu dokumentacji czy studiow wykonalnosci mozna niezla kase wyciagnac.......
[quote name='real' date='08 październik 2010 - 20:06 ' timestamp='1286561167' post='358802']
Panie Wójtowicz dlaczego pan mydli oczy ludziom,że ekspresówka do Warszawy będzie za 4 lata jak nawet muchy się nie gonią w sprawie obwodnicy Lublina. Ja te bajki o obwodnicy Lublina słyszę od 40 lat!! I jak na razie na moje wychodzi. Dlaczego nie POwiecie ludziom prawdy, która krąży PO ministerstwie, że mają czas do 2033r.? Wstyd się przyznać, że ludzi okłamujecie przez tyle lat?
[/quote]
rozwiń
Avatar
WaLec / 9 października 2010 o 09:29
"– Jeśli drogi ociekają krwią to dlatego, że jeżdżą po nich ludzie – mówi Wójtowicz. – Będzie bezpieczniej, kiedy kierowcy zaczną przestrzegać przepisów. Teraz na nowej drodze od razu jadą szybciej."

Jeżeli to są konkluzje osoby na stanowisku dyrektora po zapoznaniu się z raportem EuroRAP to operator walca jest za bardzo odpowiedzialnym stanowiskiem dla pana Wójtowicza. Jeżeli raportu EuroRAP nie czytał, a jego wyniki komentuje to jest tylko ignorantem. Jeżeli z raportem został zapoznany i pozwala sobie na tak manipulatorski komentarz to niech Pan Bóg nas chroni od poczynać tego człowieka:
"Prędkość jednak nie zabija", "Fetysz "nadmiernej prędkości", "Drogi śmierci", "To nie o prędkość chodzi...",

to tylko niektóre konkluzje wynikające z EuroRAP. Kończ waść, wstydu oszczędź i możliwch ofiar pańskiej niekompetencji!!!
"– Jeśli drogi ociekają krwią to dlatego, że jeżdżą po nich ludzie – mówi Wójtowicz. – Będzie bezpieczniej, kiedy kierowcy zaczną przestrzegać przepisów. Teraz na nowej drodze od razu jadą szybciej."

Jeżeli to są konkluzje osoby na stanowisku dyrektora po zapoznaniu się z raportem EuroRAP to operator walca jest za bardzo odpowiedzialnym stanowiskiem dla pana Wójtowicza. Jeżeli raportu EuroRAP nie czytał, a jego wyniki komentuje to jest tylko ignorantem. Jeżeli z raportem został zapoznany i pozwala sobie na tak manipula... rozwiń
Avatar
remek / 9 października 2010 o 09:06
[quote name='chłopek roztropek' date='09 październik 2010 - 08:31 ' timestamp='1286605891' post='358951']
Droga pani Karolinko . Sprawa wygląda tak . Po drugiej wojnie światowej całe legiony rodowitych lubelaków pojechało odbudowywać Warszawkę i około 80 % tam zostało . Była tam mnóstwo miejsca ponieważ niemcy zamordowali dużą liczbę rdzennych warszawiaków a co bogatsi uciekli tuż przed wojna do ziemi obiecanej czyli do USA . Więc ciągnąc dalej w Lublinie pojawiło się dużo wolnych miejsc do pracy i tak oto pojawili się mieszkańcy okolicznych wsi i miasteczek . Było to w latach 45-50 . Więc radze pogrzebać w archiwach czy oby Ty nie masz korzeni na kartoflisku . Pozdrawiam .
[/quote]
Założę się, że ma korzenie na prowincji. Widzę to z lekceważącego stosunku do ludzi - ktoś, kto ma klasę tak nie postępuje. Obserwuję to zjawisko od lat, szczególnie ostatnich u ludzi, którzy się w ten sposób dowartościowują. Ale słomy po uszy to nie likwiduje, tylko poprawia samopoczucie nuworyszom. Pozdrawiam sympatyków umiłowanej koalicji.
[quote name='chłopek roztropek' date='09 październik 2010 - 08:31 ' timestamp='1286605891' post='358951']
Droga pani Karolinko . Sprawa wygląda tak . Po drugiej wojnie światowej całe legiony rodowitych lubelaków pojechało odbudowywać Warszawkę i około 80 % tam zostało . Była tam mnóstwo miejsca ponieważ niemcy zamordowali dużą liczbę rdzennych warszawiaków a co bogatsi uciekli tuż przed wojna do ziemi obiecanej czyli do USA . Więc ciągnąc dalej w Lublinie pojawiło się dużo wolnych miejsc do pracy i tak o... rozwiń
Avatar
msb / 9 października 2010 o 08:46
Ciągłe głupie tłumaczenie o prędkości wynika wyłącznie z chęci ochronienia własnych 4 liter przez urzędników, radnych, polityków, a Policja im wtóruje. Jakby wolniej jechał... jakby babcia miała wąsy... ale jakby urzędnik nie wziął w łapę i droga była budowana na kilkanaście lat nie na dwa lata, to też by było inaczej. Powinniście być czerwoni i spaść z krzesła teraz - na pomorzu droga z Władysławowa do Jastrzębiej pamięta czasy przed II wojną i co? Można jeździć bezpiecznie po "kocich łbach" 70-80? Ba, jest całkiem szeroka... Asfalt odszedł, ale droga jest i całkiem nieźle się nią jeździ. We Lwowie w starej części macie te "kocie łby", ale one pamiętają jeszcze czasy przedwojenne... w Bogatyni jak była powódź, "naleśnik" z asfaltu odpłynął, ale droga została!!!
Bo tirów nie ma? To zróbcie szersze drogi, żeby tych "ogórów" nie trzeba było wyprzedzać 20-30 minut jak jadą w konwoju przeładowane 60km/h i nie dają się wyprzedzić, a przy okazji robią koleiny... macie tylko ciągłe wymówki, bo macie nadzieję na ponowne wybory... Jakoś na Krecie w Grecji droga krajowa wygląda starzej od naszych, a jeżdżą po niej tiry, nie jest dwupasmowa, a mimo tego na ostrym zakręcie można spokojnie wyprzedzać tira. Dlaczego? Bo na szerokich zakrętach jest tak wyprofilowana i tak szeroka, że mieszczą się na niej 4 tiry na szerokość i zostaje jeszcze pobocze... I jakoś droga się nie zapada jak Polskie, a deszcze też tam są. Bzdura, że warunki atmosferyczne. One nie za wszystko odpowiadają, ale jak się buduje drogi dając sychy cement i to jeszcze oszukując na mieszance, żeby było tanio i oszczędzić, żeby był zysk, bo przetarg było trzeba wygrać ceną... a żaden z urzędników nie potrafi nawet pomyśleć o tym, żeby skontrolować technologię budowy drogi i do umowy ją wstawić oraz ogłosić przetarg z gwarancją na 2x dłuższy czas... naprawiać można.. ale ile osób zabijecie zanim będzie naprawa?

To jest Wasza przydatność darmozjady i publiczna jakość polityczna!
Ciągłe głupie tłumaczenie o prędkości wynika wyłącznie z chęci ochronienia własnych 4 liter przez urzędników, radnych, polityków, a Policja im wtóruje. Jakby wolniej jechał... jakby babcia miała wąsy... ale jakby urzędnik nie wziął w łapę i droga była budowana na kilkanaście lat nie na dwa lata, to też by było inaczej. Powinniście być czerwoni i spaść z krzesła teraz - na pomorzu droga z Władysławowa do Jastrzębiej pamięta czasy przed II wojną i co? Można jeździć bezpiecznie po "kocich łbach" 70-80? Ba, jest całkiem szeroka... Asf... rozwiń
Avatar
chłopek roztropek / 9 października 2010 o 08:31
[quote name='karolinka' date='08 październik 2010 - 20:57 ' timestamp='1286564260' post='358839']
Trudno porównywać Toruń albo Bydgoszcz otoczone puszczą do otoczonego buraczanymi wsiami Lublina. No kto dojeżdża do tej Bydgoszczy z tych lasów? A u nas? Jakieś "jastkowy, markuszowy, kurowy, jabłonne, bychawy, srawy itp".
Nikt nie mówi o profilu danego obszaru.
Jedno co znalazłam w artykule to wzmianka o wsiach ciągnących się kilometrami - to jest niestety dramat Lubelszczyzny. Wieśniaki nie nauczą się jeździć, nawrzucają jakiegoś szlamu z kół na krajówkę i o wypadek nie trudno.
Poza tym u nas na Lubelszczyźnie to poza Lublinem nic właściwie nie ma - a ludzi wokół Lublina multum. No gdzie ci wszyscy biedni ludzie z buraczanych wiosek mają się podziać, na roli ?? Nie, oni codziennie o 6:30 zapier****ją do Lublina tworząc na drogach przysłowiowy sajgon. Każdy się spieszy, bo lubelski biznesmen to często cham, który za 12 godzinną harówkę płaci najniższą stawkę w kraju. Do tego mamy masę przyszłych bezrobotnych studentów dojeżdżających z tych samych buraczanych wsi do Lublina zaraz po tym jak do Lublina wyjadą ich starzy lub rodzeństwo. I tak mamy oto pszenno-buraczany rejon, z pięknym zapachem obornika, którego nie pokonają nawet najlepsze choinki zapachowe do aut.
Posadzić parę tysięcy hektarów lasu i dopiero porównywać z resztą Polski.
[/quote]


Droga pani Karolinko . Sprawa wygląda tak . Po drugiej wojnie światowej całe legiony rodowitych lubelaków pojechało odbudowywać Warszawkę i około 80 % tam zostało . Była tam mnóstwo miejsca ponieważ niemcy zamordowali dużą liczbę rdzennych warszawiaków a co bogatsi uciekli tuż przed wojna do ziemi obiecanej czyli do USA . Więc ciągnąc dalej w Lublinie pojawiło się dużo wolnych miejsc do pracy i tak oto pojawili się mieszkańcy okolicznych wsi i miasteczek . Było to w latach 45-50 . Więc radze pogrzebać w archiwach czy oby Ty nie masz korzeni na kartoflisku . Pozdrawiam .
[quote name='karolinka' date='08 październik 2010 - 20:57 ' timestamp='1286564260' post='358839']
Trudno porównywać Toruń albo Bydgoszcz otoczone puszczą do otoczonego buraczanymi wsiami Lublina. No kto dojeżdża do tej Bydgoszczy z tych lasów? A u nas? Jakieś "jastkowy, markuszowy, kurowy, jabłonne, bychawy, srawy itp".
Nikt nie mówi o profilu danego obszaru.
Jedno co znalazłam w artykule to wzmianka o wsiach ciągnących się kilometrami - to jest niestety dramat Lubelszczyzny. Wieśn... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 22

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Zdolna młodzież TBV Startu Lublin

Zdolna młodzież TBV Startu Lublin 0 0

Koszykówka młodzieżowa MKS Start SA Lublin zajął siódme miejsce w finałach mistrzostw Polski młodzików

Polska - Senegal. Ok. 500 osób w strefie kibica w Puławach [zdjęcia]
galeria

Polska - Senegal. Ok. 500 osób w strefie kibica w Puławach [zdjęcia] 0 0

Tuż przed godz. 17:00 na placu F. Chopina w Puławach zrobiło się biało-czerwono. Kibice zgromadzili się w specjalnej strefie, by wspólnie obejrzeć mecz Polska-Senegal. Kolejne wspólne oglądanie już w niedzielę.

Rozbudowę COZL dokończy Budimex

Rozbudowę COZL dokończy Budimex 0 0

Sejmik województwa zgodził się na zwiększenie wydatków na dokończenie rozbudowy i modernizacji Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej – chodzi o ponad 64 mln zł w latach 2018-2019.

Przebudowa deptaka w Lublinie. Przyjechały nowe drzewa
film

Przebudowa deptaka w Lublinie. Przyjechały nowe drzewa 0 1

Wczoraj na odnawianą część Krakowskiego Przedmieścia przywieziono platany, które dostaną tu stały meldunek.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 czerwca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 czerwca 2018 r. 0 0

MUNDIAL 2018. Rosja – Egipt 3:1. „Sborna” gra dalej

MUNDIAL 2018. Rosja – Egipt 3:1. „Sborna” gra dalej 1 0

MUNDIAL 2018 W meczu rozpoczynającym drugą serię meczów grupowych Rosja pokonała Egipt 3:1 i zapewniła sobie awans do fazy pucharowej. Natomiast „Faraonowie” zagrają już tylko jeden mecz na tegorocznym mundialu

1,5 metrowy wąż przechadzał się po balkonie przy ul. Koncertowej w Lublinie

1,5 metrowy wąż przechadzał się po balkonie przy ul. Koncertowej w Lublinie 0 3

Dużo strachu napędził mieszkańcom wąż przechadzający się po jednym z balkonów bloku przy ul. Koncertowej.

Grupa mieszkańców Lublina ma dostać darmowe przejazdy komunikacją miejską

Grupa mieszkańców Lublina ma dostać darmowe przejazdy komunikacją miejską 29 12

Przyznanie bezpłatnej komunikacji miejskiej osobom po 65. roku życia zapowiedział we wtorek prezydent Lublina. Ogłosił również, że miejskie żłobki będą darmowe dla dzieci niepełnosprawnych.

Szukali nielegalnego alkoholu, znaleźli także domowy arsenał

Szukali nielegalnego alkoholu, znaleźli także domowy arsenał 0 3

Sprzęt do destylacji alkoholu, karabiny, broń pneumatyczna, setki nabojów, słoiki z prochem i radiostacja. Taki arsenał znaleźli policjanci w domu pod Krasnymstawem.

Wywąchał narkotyki za 3,8 mln zł

Wywąchał narkotyki za 3,8 mln zł 0 0

Około 70 kg haszyszu oraz 658 g kokainy wywąchał na drogowym przejściu granicznym Ceron, pies służbowy Straży Granicznej. Wartość przejętych narkotyków to ponad 3,8 mln zł.

Wesoły początek, smutny koniec. Kilka tysięcy kibiców przy Arenie Lublin [zdjęcia z drona]
galeria
film

Wesoły początek, smutny koniec. Kilka tysięcy kibiców przy Arenie Lublin [zdjęcia z drona] 14 7

Kilka tysięcy kibiców pojawiło się w specjalnie zorganizowanej przez MOSiR strefie kibica przy Arenie Lublin.

Właściciel mieszkania otworzył wersalkę. Zobaczył w środku nogę kobiety
Rusza proces

Właściciel mieszkania otworzył wersalkę. Zobaczył w środku nogę kobiety 6 4

W środę ma rozpocząć się proces Artura S., oskarżonego o brutalne zabójstwo przy ul. 1 Maja. Mężczyzna udusił swoją dziewczynę i przez miesiąc mieszkał z jej zwłokami, ukrytymi w wersalce.

Polska - Senegal 1:2. Katastrofa na otwarcie mundialu
galeria
film

Polska - Senegal 1:2. Katastrofa na otwarcie mundialu 1 3

Polska czeka 44 lata na zwycięstwo w meczu otwarcia. I jeszcze sobie poczeka. We wtorek piłkarze Adama Nawałki przegrali z Senegalem 1:2. Już w niedzielę Biało-Czerwoni zagrają z Kolumbią mecz o wszystko

Wystawa "- 7 - 13 -" w Galerii Labirynt
22 czerwca 2018, 19:00

Wystawa "- 7 - 13 -" w Galerii Labirynt 1 0

Co Gdzie Kiedy. Galeria Labirynt (oddział Plaza, ul. Lipowa 13) zaprasza na wernisaż wystawy izraelskiej artystki Nelly Agassi. Otwarcie ekspozycji - 7 - 13 - odbędzie się w piątek, 22 czerwca o godz. 19.

TBV Start Lublin organizuje Camp dla młodzieży

TBV Start Lublin organizuje Camp dla młodzieży 2 0

KOSZYKÓWKA W tym tygodniu w Lublinie odbędą się trzy ciekawe wydarzenia. W środę o godzinie 9.30, w Hali MOSiR im. Z. Niedzieli przy Al. Zygmuntowskich 4, odbędzie się Camp do drużyny TBV Startu Lublin U16 (rocznik 2003/2004), który poprowadzą trenerzy z Energa Basket Ligi oraz szkoleniowcy grup młodzieżowych

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.