wtorek, 24 października 2017 r.

Lubelskie

Lubelskie: Miliard zł na drogi od 1999 r. Urzędnicy najchętniej inwestują u siebie

  Edytuj ten wpis
Dodano: 12 lutego 2012, 16:04
Autor: Rafał Panas

W latach 1999–2011 Urząd Marszałkowski najwięcej pieniędzy przeznaczył na drogi w dawnym woj. lubels
W latach 1999–2011 Urząd Marszałkowski najwięcej pieniędzy przeznaczył na drogi w dawnym woj. lubels

Prawie miliard złotych wydał Urząd Marszałkowski na remonty dróg od początku istnienia samorządu województwa. Z podsumowania wynika, że członkowie zarządu województwa lubili wspierać inwestycje w rodzinnych stronach.

Urząd Marszałkowski wyliczył, ile pieniędzy w latach 1999–2011 poszło na inwestycje, modernizacje i remonty dróg wojewódzkich. O informację na ten temat poprosił radny sejmiku Jan Kowalik (PSL).

Samorząd najwięcej zainwestował w drogi w dawnym woj. lubelskim (120 mln zł). Do tego dojdą przedsięwzięcia przygotowywane do realizacji czyli: rozbudowa drogi z Lublina do lotniska w Świdniku (98 mln zł) oraz budowa mostu na Wiśle w Kamieniu wraz przebudową drogi dojazdowej 747 z obwodnicami Opola Lubelskiego, Chodla i Bełżyc (750 mln zł, większość dołoży Unia).

Ok. 230 mln zł poszło na trasy w dawnym woj. zamojskim (wliczając rozpoczęte w ub.r. inwestycje unijne m.in. rozbudowę połączenia nr 849 Lipsko–Kaczórki). Trzecie miejsce przypada dawnemu woj. chełmskiemu z 190 mln zł. Ostatnie dawnemu bialskopodlaskiemu (163 mln zł.)

Z analizy dokumentów wynika, że marszałkowie i członkowie poprzednich ekip często najchętniej przekazywali pieniądze na swoje rodzinne strony.

Za czasów pochodzącego z Zamojszczyzny pierwszego marszałka Arkadiusza Bratkowskiego (PSL), najwięcej pieniędzy poszło na drogi na właśnie tam (2,1 mln zł). Za Henryka Makarewicza z Podlasia (PSL) w 2003 r. najwięcej (ponad 30 mln zł) urząd zainwestował w okolice Białej Podlaskiej. Traktowane przez lata po macoszemu dawne chełmskie odkuło się, kiedy w Zarządzie Województwa zasiadał były prezydent Chełma Krzysztof Grabczuk (PO). W 2008 r. na chełmskie drogi poszło ok. 110 mln zł.

– Chodzi o przebudowę drogi Chełm–Biała Podlaska. Uczęszczanej i w bardzo złym stanie – mówi Grabczuk. – My nie stosujemy takiej techniki, żeby remontować drogi we własnym rejonie. Wybieramy miejsca, gdzie są największe potrzeby. Może też po prostu lepiej znamy problemy własnych regionów.

– Wybór dróg do remontu to często głupota i sabotaż. Ręce opadają – uważa tymczasem radny Kowalik. I krytykuje przekazanie gigantycznych pieniędzy na budowę trasy 747 i budowę mostu na Wiśle. – To więcej kosztuje niż wszystkie inwestycje drogowe razem wzięte w całej historii samorządu województwa. Po co? Z drogi i mostu skorzystają nieliczni – uważa Kowalik. Sam dałby większe pieniądze na remont uczęszczanej trasy 835 łączącej Lublin z Biłgorajem i dalej z Roztoczem i Bieszczadami.

– To ministerstwo zdecydowało, że pieniądze z programu Rozwój Polski Wschodniej zostaną przekazane na drogę 747 – przypomina tymczasem Michał Tyburek, zastępca dyrektora Departamentu Mienia, Infrastruktury i Inwestycji z Urzędu Marszałkowskiego.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Czesław
Stanisław
Stanisław
(6) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Czesław
Czesław (13 lutego 2012 o 07:29) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Też mi odkrycie Ameryki. Ciekawe dlaczego Parczew przegrał z Radzyniem w walce o kasę na basen, dlaczego Radzyń się tak rozbudowuje. Dlaczego w Chełmie tyle inwestycji poszło....To służby powinny zbadać i jeszcze kto jest podwykonawcą inwestycji w danym rejonie- to być może bardziej decydowało o "potrzebie inwestycji w danym miejscu" niż głosy wdzięcznych wyborców.
Rozwiń
Stanisław
Stanisław (12 lutego 2012 o 20:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[size="6"]ja uważam ze powinna powstać druga przelotowa trasa (szybkiego ruchu) z Lublina do Łęcznej - omijajaca wszystkie wsie. Teraz jazda tą szosą to tragedia - korki masakra. - obecna droga miedzy Łęczna a Lublinem powinna słuzcyc mieszkańcom okolicy a dla tranzytowców zwłaszcza TIRów i turystów podążajacych na pojezierze powinna powstać trasa przelotowa gdzie bedą mogli rozpędzic swe fury do 100 km bez hamowania w terenie zabudowanym gdzie jest średnio co 2 km na 2 km.

Dziękuje za uwagę- Stanisław[/size]
Rozwiń
Stanisław
Stanisław (12 lutego 2012 o 20:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[size="6"]ja uważam ze powionna powstać druga przellotowa trasa (szybkiego ruchu) z Lublina do Łęcznej - omijajaca wszystkiewsie. bo teraz jazda to tragedia korki masakra. - obecna powinna droga miedzy Łęczna a Lublinem powinna słuzcyc mieszkańcom okolicy a dla tranzytowców zwłaszcza TIROw i turystów podążajacy na pojezierze powinna powstać trasa przeloptowa. Dziekuje za uwagę- Stanisław[/size]
Rozwiń
szofer
szofer (12 lutego 2012 o 18:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie wspomnę o 841 około 3 km przez miejscowość Cyców - wstyd.
Rozwiń
Gość
Gość (12 lutego 2012 o 17:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Szydło wylazło z worka i prawdę częściową poznało,więcej by się przydało.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (6)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!