czwartek, 19 października 2017 r.

Lubelskie

Lubliny zjeżdżają z taśmy

  Edytuj ten wpis
Dodano: 4 września 2001, 23:27
Autor: (Jaxa)

Zarząd Daewoo Motor Polska twierdzi, że złożenie wniosku o upadłość nie oznacza końca działalności firmy i nie przekreśla szansy na znalezienie inwestora strategicznego. Pol-Mot podtrzymuje zainteresowanie projektem LD100

Kontynuacja produkcji w fabryce Deawoo Motor Polska zależy od stanowiska Pol-Mot Holding. Teraz to jedyny poważny kontrahent, który zamawia samochody dostawcze w Lublinie. - Na ukończeniu są prace przy montażu zamówionych pod koniec lipca 500 lublinach. Nie umiem powiedzieć do kiedy potrwa montaż tej partii samochodów - mówi Beata Brice, rzecznik Daewoo Motor Polska.
Zaprzestania ciągłości produkcji nie chce też Pol-Mot. - Zrobimy wszystko, aby do tego nie doszło - zapewnia Jerzy Musiał, rzecznik Pol-Mot Holding. Warszawski holding deklaruje składanie dalszych zamówień na poziomie 500 aut. Jak często? - To będzie zależało od wielu czynników. Głównie od sytuacji na rynku motoryzacyjnym oraz sytuacji w samej fabryce - dodaje J. Musiał.
- Przyjmiemy tylko zamówienia, z których będziemy się w stanie wywiązać - twierdzi B. Brice.
Teraz sąd ma miesiąc na podjęcie decyzji w sprawie upadłości. - Wniosek o upadłość wnosi nową jakość w całą sprawę. Po jej ogłoszeniu zmieni się partner w negocjacjach. Będzie nim powołany przez sąd syndyk - wyjaśnia J. Musiał.
Pol-Mot podtrzymuje na razie swoje zainteresowanie produkcją nowych samochodów dostawczych LD100. Na uruchomienie linii montażowej tego samochodu potrzeba 120-130 mln dolarów. J. Musiał szacuje, że uruchomienie montażu LD100 może zająć 12-13 miesięcy. - Jeśli w październiku dogadamy się z syndykiem to jest szansa na to, że produkcja LD100 ruszy pod koniec 2002 roku - dodaje J. Musiał.
Szansa na przetrwanie fabryki w całości jest niemal żadna. Już wcześniejsze plany restrukturyzacji zakładu przewidywały wydzielenie i zachowanie tylko tych wydziałów, które mogłyby samodzielnie istnieć. Chodzi np. o kuźnię, odlewnię. Czy przejmie je Pol-Mot? - Posiadanie tych wydziałów nie jest konieczne do produkcji LD 100, a czy będzie celowe to się jeszcze zastanawiamy - mówi J. Musiał.
Prawdopodobnie skończy się na tym, że Pol-Mot odkupi od syndyka tylko nową halę montażu wybudowaną z myślą o projekcie LD100. Oznacza to utratę pracy dla kilkuset pozostałych pracowników. Do przyjęcia nowej partii bezrobotnych przygotowują się już powiadomione o tym lubelskie urzędy pracy. - Tylko dla części zwolnionych najprawdopodobniej uda się znaleźć nowe miejsca pracy - mówi Grażyna Gwiazda, kierownik Powiatowego Urzędu Pracy w Lublinie.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!