sobota, 21 października 2017 r.

Lubelskie

Lukratywny przetarg na most w Kamieniu do powtórki?

  Edytuj ten wpis
Dodano: 3 lipca 2012, 19:37
Autor: Rafał Panas

Energopol przedstawił ofertę najkorzystniejszą finansowo. Za budowę mostu chciał 209 mln zł. Najdroż
Energopol przedstawił ofertę najkorzystniejszą finansowo. Za budowę mostu chciał 209 mln zł. Najdroż

Czy lukratywny przetarg na przeprawę w Kamieniu na Wiśle trzeba będzie powtórzyć? Jedna z przegranych firm uważa, że zwycięzca wybudował wcześniej most o trzy metry za krótki, żeby teraz starać się o lubelski kontrakt.

Przeprawę przez Wisłę ma wybudować szczeciński Energopol. Jego ofertę pod koniec czerwca wybrał spośród 11 innych Zarząd Dróg Wojewódzkich.

Okazało się, że wynik oprotestowała firma Bilfinger Berger. Poszło o doświadczenie zwycięzcy. W specyfikacji urzędnicy zapisali, że firmy walczące o kontrakt muszą mieć na koncie budowę co najmniej 400-metrowej przeprawy. Tymczasem, według Bilfingera, Energopol wybudował most… o trzy metry krótszy.

We wtorek nie udało się nam uzyskać komentarza Energopolu. Jednak z wyjaśnień, jakie dotarły z tej firmy do Urzędu Marszałkowskiego, wynika, że długość kwestionowanego mostu zależy od sposobu liczenia. I przy uwzględnieniu konstrukcji wjazdowej przeprawa ma ponad 400 metrów. – Kto ma rację, rozstrzygnie Krajowa Izba Odwoławcza – tłumaczy Beata Górka, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie.

W najgorszym scenariuszu KIO może zdecydować o powtórce przetargu.

Jak to możliwe, że trzech brakujących metrów nie zauważyła komisja przetargowa? Od otwarcia kopert do wyboru Energopolu minął miesiąc. – Oferenci oświadczają, że spełniają nasze warunki. Także dotyczące referencji. My nie mamy narzędzi, żeby to sprawdzić – zapewnia Górka.

– Wolałbym być carem Mikołajem, ale żyjemy w państwie demokratycznym i uczestnicy przetargów mają prawo do odwołania. Naszym zdaniem, na sto procent dobrze wybraliśmy ofertę. Niech oceni to niezależny organ, czyli KIO – komentuje Jacek Sobczak (PO), członek zarządu województwa odpowiadający za inwestycje.

Most na Wiśle wraz z drogami dojazdowymi ma być gotowy w ostatnim kwartale 2014 roku. Budowa jest łakomym kąskiem i urzędnicy przekonują, że przetargowe protesty wkalkulowali w harmonogram inwestycji.

– Formalnie mamy 15 dni na rozpatrzenie sprawy. W większości przypadków dotrzymujemy terminu. W skomplikowanych kwestiach orzeczenie ogłaszane jest po miesiącu, a w przypadku udziału biegłego po kilku miesiącach – tłumaczy Małgorzata Stręciwilk z KIO.

– Inwestycja się nie opóźni – zapewnia Górka. I dodaje: Prace i tak możemy zacząć dopiero we wrześniu po okresie lęgowym ptaków.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Gość
Gość
Produktywny
(9) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (7 lipca 2012 o 16:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Produktywny' timestamp='1341597270' post='646408']
W odpowiedzi dla Gościa!
Most w Kamieniu to nie jest jakiś tam wymysł to bardzo dobrze przemyślana inwestycja, połączy i otworzy społeczeństwo i przedsiebiorstwa na większy rynek. Polska Wschodnia jest odłączona i zapomniana.
Nie dajmy o sobie zapomnieć.
[/quote]
"otworzy społeczeństwo i przedsiebiorstwa na większy rynek"???? Piep... bracie, aż niemiło.....
Jedna droga wojewódzka więcej. Może asfalt na starych jej odcinkach będzie gładszy. przez jakieś 2-3lata, zanim przeładowane TIRy go nie załatwią.
Da to miejsca pracy? Pewnie tylko zasłużonym "PULITYKOM" na listach wyborczych.
Rozwiń
Gość
Gość (7 lipca 2012 o 11:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
W Puławach wybudowali i się chwali,w Kamieniu wybudują,a następny gdzie wybudują,bo jak Dołhobyczów z tirami ruszy,to wraz z Hrebennem i Dorohuskiem regionalne drogi niby asfaltowe w koleiny zamieni,a mieszkańcy z braku obwodnic będą uszczęśliwieni.
Rozwiń
Produktywny
Produktywny (6 lipca 2012 o 19:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
W odpowiedzi dla Gościa!
Most w Kamieniu to nie jest jakiś tam wymysł to bardzo dobrze przemyślana inwestycja, połączy i otworzy społeczeństwo i przedsiebiorstwa na większy rynek. Polska Wschodnia jest odłączona i zapomniana.
Nie dajmy o sobie zapomnieć.
Rozwiń
Gość
Gość (4 lipca 2012 o 13:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Tyle dróg jest do zrobienia w naszym regionie,a Oni myślą o moście w Kamieniu i w kierunku do Pacanowa,a ja myślę,że głowa jest nie zdrowa.
Rozwiń
poznan- korzeniami Lb
poznan- korzeniami Lb (4 lipca 2012 o 11:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zgadzam się z internautą Krzy .Przetargi to grupy cwaniaków aby zaprotestować pod każdym przecinkiem a społeczenstwo lubelskie biedne i inni uczestnicy mostu i regionu dokładają 75 km drogi .2.Gdyby takowa inwestycja była w zachodniej Polsce czy Kaszubach tam wszyscy się zgadzają paragrafy okej.Lubeski region czeka już na ten most aż 100lat bez skutku ?.oby zdrowy rozsądek i potrzeby tysięcy ludzi zwycięzyły.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (9)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!