piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lubelskie

Marka Lubelskie jak szwajcarski krzyż

Dodano: 25 listopada 2011, 17:43
Autor: (rp)

Nowy logotyp "Marka Lubelskie” – wykorzystujący znak "elki” – dziennikarze zobaczyli na piątkowej
Nowy logotyp \"Marka Lubelskie” – wykorzystujący znak \"elki” – dziennikarze zobaczyli na piątkowej

Sekretem jakości lubelskich produktów jest czerpanie z tradycji i korzystnie z nowoczesnych rozwiązań – mówił w piątek Andrzej Jachim z Vena Art, współtwórca nowej kampanii "Marka Lubelskie”. Chodzi o promowanie produktów powstających w naszym regionie.

Nowy logotyp "Marka Lubelskie” – wykorzystujący znak "elki” – dziennikarze zobaczyli na piątkowej konferencji prasowej. Wkrótce 30-sekundową reklamę obejrzą m.in. widzowie TVN oraz kanałów tematycznych tej stacji, TVP, Polsatu i Discovery (przewidziano ok. 1500 emisji). Spoty reklamowe pojawią się w Radiu Lublin, w dużych miastach staną bilboardy, a na internetowym Facebooku powstał specjalny profil. W przyszłym roku być może w którejś z sieci handlowych staną regały z logo.

– Produkty z naszego regionu zdobywają nagrody na festiwalach i targach. Trzeba przekonać ludzi z całej Polski, żeby sięgali po wyroby oznaczone "Marka Lubelskie”. Bo są świetne i bardzo dobrej jakości – mówił Krzysztof Hetman, marszałek województwa.

Władze chcą, żeby nowy logotyp kojarzył się tak dobrze jak biały krzyż na czerwonym polu, umieszczany na słynących z solidnego wykonania produktach ze Szwajcarii. – Chcemy, żeby mówił o sekrecie produktów z regionu, kojarzących się m.in. z ekologią i czystym środowiskiem – mówił Piotr Franaszek, szef promocji samorządu województwa.

To czy jedzenie lub inne towary produkowane w naszym województwie zasługują na znak "Marka Lubelskie” oceni komisja. Teraz – po pięciu latach trwania projektu – prawo do posługiwania się logiem mają 22 przedsiębiorstwa.
Czytaj więcej o:
Gość
Merlin
(2) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (28 listopada 2011 o 18:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Merlin' timestamp='1322385524' post='563462']
Szkoda, że sam wygląd marki nie nawiązuje w żaden sposób do tradycji. Czemu nie wykorzystuje się herbu Lubelszczyzny? Przecież jest symbolem obecnym w przestrzeni, choć może już nie w świadomości. Porównywanie do krzyża szwajcarskiego jest nietrafione - ten sięga korzeniami do czasów średniowiecza.
Ale miejmy nadzieję, że pomoże nam to w promocji...

--
www.jaskiniamerlina.pl
[/quote]

RADA JĘZYKA POLSKIEGO przy POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Warszawa ,dnia 6 lipca 2011 roku nr pisma RJP-183/W/2011


Szanowny Panie,
Lubelszczyzna to 'ziemia lubelska', a nie 'wojewódzwto lubelskie'. Wyraz ten
postwał przez dodanie do przymiotnika lubelski przyrostka -yzna,
wskazującego na jakiś obszar. Podobnie zostały utworzone nazwy:
Opolszczyzna ('ziemia opolska'), Słowiańszczyzna ('ziemia słowiańska'),
Wileńszczyzna ('ziemia wileńska'), Suwalszczyzna ('ziemia suwalska'),
Kielecczyzna ('ziemia kielecka') oraz wiele innych.
Łączę wyrazy szacunku
/-/ dr Katarzyna Kłosińska
Sekretarz Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN.
Rozwiń
Merlin
Merlin (27 listopada 2011 o 10:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Szkoda, że sam wygląd marki nie nawiązuje w żaden sposób do tradycji. Czemu nie wykorzystuje się herbu Lubelszczyzny? Przecież jest symbolem obecnym w przestrzeni, choć może już nie w świadomości. Porównywanie do krzyża szwajcarskiego jest nietrafione - ten sięga korzeniami do czasów średniowiecza.
Ale miejmy nadzieję, że pomoże nam to w promocji...

--
www.jaskiniamerlina.pl
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (2)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!