czwartek, 19 października 2017 r.

Lubelskie

Mazowsze nie dokłada się do budowy mostu w Kamieniu

  Edytuj ten wpis
Dodano: 12 marca 2012, 19:02
Autor: Rafał Panas

Tak ma wyglądać nowy most na Wiśle. Pojedziemy tędy m.in. do Radomia i Kielc.<br />
 (Urząd Marszałkowski
Tak ma wyglądać nowy most na Wiśle. Pojedziemy tędy m.in. do Radomia i Kielc.
(Urząd Marszałkowski

Mazowsze nie da nam w tym roku 10 mln na budowę mostu na Wiśle w Kamieniu. Pieniądze dostaniemy dopiero za trzy lata, czyli po zakończeniu prac.

Kilka dni temu Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił przetarg na budowę mostu w Kamieniu (pow. opolski), dojazdów po obu stronach rzeki, stanowiska do ważenia pojazdów, chodników i ścieżek rowerowych. Nowa przeprawa przez Wisłę ma kosztować około 271 mln zł brutto.

Budżet inwestycji miał się dopiąć dzięki pieniądzom z Unii Europejskiej (200 mln zł dotacji) oraz sojuszowi województwa lubelskiego i mazowieckiego (ma dołożyć 50 mln zł w trzech transzach). Oba województwa planowały też remont drogi 747, którą można dojechać do mostu z Lublina, czy Radomia.

W zeszłym tygodniu napisaliśmy, że Mazowsze zacznie remont tej trasy najwcześniej w 2014 roku. Most i "lubelski” fragment drogi będzie wtedy gotowy. Teraz okazało się, że nie jest to jedyny problem.

Wczoraj radni mazowieccy obcięli budżet swojego województwa. M. in. postanowili, że 10 mln zł, które miało trafić do nas w tym roku (pierwsza transza), zostanie przekazane dopiero w 2015 r.

– Mieliśmy świadomość, że tak się może stać. Decyzja radny mazowieckich nie burzy jednak naszych planów – zapewnia Beata Górka, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie.

Zarząd naszego województwa liczy, że pozostałe pieniądze trafią do nas zgodnie z umową, czyli w 2013 i 2014 r.

– Pojawiły się głosy żeby Mazowieckie w ogóle nie dawało nam tych 50 mln zł. A jednak przecież się udało – mówi Jacek Sobczak (PO), członek zarządu województwa. I podkreśla: – Finansowanie inwestycji nie jest zagrożone.

Skąd urzędnicy wezmą brakujące fundusze? – Trzeba poczekać na otwarcie ofert przetargowych. Stanie się to 18 kwietnia. Wtedy okaże się za ile firmy są gotowe wybudować most. Spodziewam się, że zamiast planowanych 271 mln zł zapłacimy 190-220 mln zł. Wtedy udziały obu wojwojewództw będą mniejsze – tłumaczy Michał Tyburek, zastępca dyrektora w Departamencie Polityki Transportowej i Drogownictwa w Urzędzie Marszałkowskim.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
lipsko
tataWluczykija
TataWluczykija
(20) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

lipsko
lipsko (14 kwietnia 2012 o 21:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
a dlaczego opłaty za wjazd do was ?? jacy z nas warszawiacy 160 km od wawy my scyzoryki
Rozwiń
tataWluczykija
tataWluczykija (14 marca 2012 o 21:51) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie zdążyłem pozdrowić rezydentów Kamienia
Rozwiń
TataWluczykija
TataWluczykija (14 marca 2012 o 21:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
No to prace idą do przodu, już kolejny artykuł na ten temat. Na szczęście wycieli krzaki, to widac gdzie wisła płynie.
Rozwiń
Gość
Gość (13 marca 2012 o 20:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Opile Lubelskie, Poniatowa oraz rejon Iłży to rejony o największym bezrobiciu w kraju z powodu braku kontaktu ze światem. Otworzenie jakiejkolwiek przeprawy poprawi sytuację w promieniu 30km od mostu. Poza tym średniookresowo Lublin rozwija się wolniej niż Rzeszów (autostrada, szybka kolej, lotnisko, szlak komunikacyjny z Niemiec poprzez Wrocław, Śląsk, Kraków, Tarnów na Ukrainę) i Białystok (ekspresówka, kolej), więc Lublin żeby nie stracić palny pierwszeństwa na wschodzie PL za kilka lat musi zlikwidować bariery które blokują jego rozwój. Te bariery to: brak dobrego połączenia z Warszawą i zachodem kraju - ekspresówka w bólach powstaje na razie do Kurowa, za chwilę oddadzą lotnisko, brakuje lukwidacji bariery jaką na odcinku około 70km tworzy Wisła pomiędzy Puławami a Annopolem. Dopiero ekspresówka, lotnisko, dodatkowy most na Wiśle zniwelują przewagę Białegostoku który już dzisiaj ma prawie 300000 ludności (Lublin 348000). Jak powstanie nowy most to atrakcyjność inwestycyjna tych terenów zwiększy się, bo będzie lokalny tranzyt, bo przysłowiowy piekarz zyska 2x tyle potencjalnych klientów po drugiej stronie Wisły etc. Istnieje cały szereg zakładów pracy które będą mogły powstać jak tylko pojawi się most - jakaś stacja benzynowa, usługi transportowe etc. Będzie można robić coś na miejscu, wywieźć cokolwiek co się wytworzy, dojechać do pracy po drugiej stronie rzeki, osiedlić się, zbudować domek letniskowy czy cokolwiek. Szlaki S17, S12 są ważne i są budowane, ale bez likwidacji bariery Wisły zostaniemy cywilizacyjnym zaściankiem. Poza tym, zwróć uwagę że ekspresówka do Zakrętu ma szansę powstać realnie nie wcześniej niż około 2020r (do 2013 drobią do Kurowa a potem będą robić po 20-30km rocznie) lub nawet póżniej. Czekanie z mostem do tego czasu jest stratą jednego pokolenia dla terenów Szydłowiec-Iłża-Opole Lub.-Poniatowa. Moim zdaniem ten most to pomysł na rewitalizację tych terenów w perspektywie powiedzmy 20 lat - w tej chwili jest to po prostu miejsce gdzie niewiele się dzieje.


i racja z tym mostem w Kamieniu ....po jasną cholere ładować 271 mln w most w Kamieniu
Skoro na zachód mamy jeden most w Annopolu a drugi w Puławach. To nie lepiej te pieniądze przeznaczyć na modernizację 12,17 i 19 na lubelskich odcinkach ?.
Rozwiń
poznaniak z korzeniami Lb
poznaniak z korzeniami Lb (13 marca 2012 o 18:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Gdzie te słowne obiecanki Marszałka Sobczaka -wielka szkoda że Mazowsze pana Struzika najbogatsze w Polsce nie dokłada do WSPÓLNELJ przeprawy[Mostu] przez Wisłę. Normalni radni mieszkancy powinni zdać sobie sprawa że to jest korzystne dla obydwiu regionu jak i gospodarki całego kraju .Most jest bardziej ważny niż droga remontowana ,ponieważ to jest zysk ekonomiczno czasowy około 80 minut i 75 kilometrów trasy . Słabą drogę mozna pokonac dłużej czsowo ale bez mostu jest to strata kolosalna .Jezeli będzie most wówczs wiele pojazdów zamiast przez Puławy będzie jechało do Opla przez most w Kamieniu.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (20)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!