piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lubelskie

Od dziś ruch wahadłowy w Wandzinie na DK-19: Czeka nas drogowy paraliż?

Dodano: 2 września 2012, 18:47
Autor: Dominik Smaga

W zeszłym tygodniu w Wandzinie robotnicy przygotowywali teren inwestycji. Dziś wejdą także na jezdni
W zeszłym tygodniu w Wandzinie robotnicy przygotowywali teren inwestycji. Dziś wejdą także na jezdni

Duże utrudnienia na drodze krajowej nr 19. Od dziś od. godz. 12 pod wiaduktem w Wandzinie obowiązuje ruch wahadłowy.

Jechaliście dzisiaj przez Wandzin? Czekamy na Wasze relacje na alarm24@dziennikwschodni.pl

– Utrudnienia potrwają do połowy listopada – zapowiada Joanna Lubera-Kosior z firmy Skanska, która przebudowuje mosty i wiadukty na modernizowanej linii kolejowej z Lublina do Lubartowa. Takie prace prowadzone będą od dziś na wiadukcie w Wandzinie.

– Rozpoczyna się rok szkolny, będzie większy ruch i zapewne gigantyczne korki – przewiduje pan Tomasz z Lubartowa. Pamiętam, co się działo przy podobnych pracach na ul. Turystycznej: podróż z Łęcznej do Lublina wydłużyła się dwukrotnie!

W zeszłym tygodniu w Wandzinie robotnicy przygotowywali teren inwestycji. Dziś wejdą także na jezdnię.

– Zajmiemy pas ruchu około 130 m bezpośrednio przed i za wiaduktem – informuje Lesław Ostapko, kierownik budowy ze Skanska SA. – Na tym odcinku ruch prowadzony będzie wahadłowo. W dzień będzie sterowany ręcznie przez pracowników kierujących ruchem, a w nocy przez sygnalizację świetlną – dodaje.

Wiadukt, o którym mowa znajduje się w ciągu drogi krajowej nr 19 łączącej Białystok, Lublin i Rzeszów. To bardzo niebezpieczne miejsce, bo jezdnia jest tu kręta, a wielu kierowców nie przestrzega obowiązującego ograniczenia prędkości do 30 km/h, co jest przyczyną częstych wypadków. Praktycznie za każdym razem tego typu zdarzenie wymuszające wprowadzenie ruchu wahadłowego jest tu powodem gigantycznych korków.

Przebudowie wiaduktu nie będzie towarzyszyć remont drogi. – Jest na niej świeża warstwa asfaltu położona przez innego wykonawcę – podkreśla Ostapko. To budzi niepokój części kierowców, którzy obawiają się, że wielotonowe ciężarówki stojąc w korku wyżłobią koleiny.

Robotnicy pracujący na zlecenie kolei przebudują betonową płytę znajdującą się pod torami. Tzw. koryto zostanie poszerzone i wzmocnione, cały obiekt zostanie też zabezpieczony przed korozją. Wcześniej, na tej samej linii kolejowej, wymieniony został most przez Bystrzycę w pobliży ul. Turystycznej w Lublinie oraz zabytkowy wiadukt w Ciecierzynie.

Linia kolejowa ma być gotowa w przyszłym roku. Między Lubartowem a Lublinem mają kursować spalinowe szynobusy.
Czytaj więcej o:
Krzysztof K.
Gość
.
(12) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Krzysztof K.
Krzysztof K. (9 września 2012 o 15:27) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Lesławie Ostapko, ps. LEON - pozdrawiam - Krzycho!!!
Rozwiń
Gość
Gość (3 września 2012 o 13:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
wystarczyło by wyciąć po kilkanaście metrów lasu z każdej strony i lepiej wyprofilować zakręty, tak żeby nie były takie ostre, koszt dużo mniejszy niż budowa nowej drogi i dużo szybciej można by było to zrobić a nowy asfalt jest faktyczne do d..., no ale po 2,5 miesiąca wahadła na pewno będzie lepiej, zamiast poprzecznych garbów, równiutki jak stół asfalt w koleinach głębokich na 10 cm.
Rozwiń
.
. (3 września 2012 o 12:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Powinien zostać dobudowany drugi przejazd pod torami-żeby każdy kierunek korzystał ze swojego.Można było wzorem innych miast wsunąć gotowy betonowy element pod tory-byłoby szybciej niż demontaż torów i betonowanie na miejscu
Rozwiń
freedom
freedom (3 września 2012 o 12:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Bo oczywiście nie można było zacząć remontu w czerwcu żeby potrwał przez wakacje tylko trzeba zacząć wraz z nadejściem roku szkolnego kiedy ruch będzie największy. Gdzie sens, gdzie logika?
Rozwiń
in
in (3 września 2012 o 10:40) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='czar' timestamp='1346659921' post='669888']
Można zrobić tak jak Wandziniak pisze, ale to bez sensu raczej. Robotnicy planują zająć 130 metrów więc zapewne po połowie z jednej jak i z drugiej strony wiaduktu. A owa droga o której mówi Wandziniak wychodzi jakieś 15 metrów od wiaduktu, więc jeśli będzie wahadło to nawte jadąc tą drogą trzeba będzie czekać na możliwość wjazdu. NIby Wandziniak a nie wie co i jak?
[/quote]

[quote name='czar' timestamp='1346659921' post='669888']
Można zrobić tak jak Wandziniak pisze, ale to bez sensu raczej. Robotnicy planują zająć 130 metrów więc zapewne po połowie z jednej jak i z drugiej strony wiaduktu. A owa droga o której mówi Wandziniak wychodzi jakieś 15 metrów od wiaduktu, więc jeśli będzie wahadło to nawte jadąc tą drogą trzeba będzie czekać na możliwość wjazdu. NIby Wandziniak a nie wie co i jak?
[/quote]

Jak akurat będą puszczane samochody w kierunku Lubartowa to od razu się wyjedzie z tej leśnej na główną a nie będzie się czekać :->
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (12)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!