wtorek, 24 października 2017 r.

Lubelskie

Pięć przetargów na S17, czyli jaka będzie obwodnica Lublina

  Edytuj ten wpis
Dodano: 21 grudnia 2009, 20:29
Autor: (pp)

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie ogłosiła pięć przetargów na budowę prawie 70 km drogi ekspresowej S17 Kurów–Lublin–Piaski.

Postępowanie przetargowe, prowadzone w trybie ograniczonym, składa się z dwóch etapów. – W pierwszym, wykonawcy chcący wystartować w przetargu, muszą wykazać się potencjałem kadrowym, technicznym, ekonomicznym i doświadczeniem. Wnioski przyjmowane będą do 24 lutego 2010 roku – tłumaczy Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA.

Zakwalifikowane firmy zostaną zaproszone do drugiego etapu, w którym rozpatrywane będą oferty cenowe. Zakończenie przetargu i podpisanie umowy z wykonawcami planowane jest na połowę 2010 roku. Wykonawcy na zbudowanie trasy i oddanie jej do użytku będą mieli 24 miesiące od daty uzyskania zamówienia.

Budowę blisko 70 km trasy ekspresowej S17 podzielono na pięć części pomiędzy węzłami drogowymi: Sielce–Bogucin, Bogucin–Dąbrowica, Dąbrowica–Lubartów, Lubartów–Witosa, Witosa–Piaski.

Droga szybkiego ruchu będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci, a pomiędzy węzłami Dąbrowica–Lubartów powstanie w układzie docelowym z trzema pasami.
– Powstaną także łączniki umożliwiające wjazd do Lublina od węzła Dąbrowica oraz do Świdnika od węzła Witosa – dodaje Nalewajko.

Zbudowanych zostanie m.in.: jedenaście węzłów drogowych, blisko kilometrowej długości estakada nad doliną Bystrzycy Jakubowickiej, przejścia zwierząt i wiele innych obiektów inżynierskich.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
~Karol~
miron
aldona
(14) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

~Karol~
~Karol~ (6 stycznia 2010 o 10:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Przez 8 lat swojego urzędowania Pruszkowski nic nie zrobił w kierunku budowy obwodnicy.
To było jego zadanie aby dzwonić przynajmniej raz w tygodniu do Wójtowicza i pytać co się dzieje w sprawie obwodnicy.
8 lat zostało zaprzepaszczone.
Z tego co pamiętam Bryłowski wsławił sie wybrukowaniem deptaka.
A czym wsławił się Pruszkowski ?
Dalej widziałem go że sasiada we władzach miasta.
Rozwiń
miron
miron (22 grudnia 2009 o 16:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Uwierzę jak zobacze tę obwodnicę budowaną już od 27 lat. Nasi decydenci zaczynają wszystko robić od tyłu i na obietnicach się konczy zero odpowiedzialności i potem pozostają tylko wspomnienia -chciałem a mi nie dali.
Rozwiń
aldona
aldona (22 grudnia 2009 o 15:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
dsgsdg napisał:
On jest pusty jak but!!!!!!


[size=2]i wery gut!!![/size]
Rozwiń
dsgsdg
dsgsdg (22 grudnia 2009 o 10:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie, ja nie moge sluchac pomyslow tego prezydenta (bo to on jest za to odpoiwiedzialny). On jest pusty jak but!!!!!!
Rozwiń
Gość
Gość (22 grudnia 2009 o 09:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kolego. po zmianie ustawy problem wykupu gruntów zszedł na boczny plan, bo GDDKIA może zająć teren i budować, a potem sądzic się z właścicielem, jak nie zechce proponowanego odszkodowania, a nie odwrotnie, i w sumie tak powinno być już od dawna. Patrz na przykład Bydgoszcz, gdzie jadac do Fordonu w pewnym miejscu dwupasmowa droga zbiega się w jeden, wąski pas, bo stara babcia nie chciała sprzedać rudery po budowę drogi i nic jej nie można było zrobić. To była chora sytuacja. Mam nadzieję, że budowa S-17 ruszy sprawnie, bo inaczej zabiorą nam unijne wsparcie na ten cel, a byłoby szkoda. Patrząc na to, co do tej pory zrobiono, to mimo wszystkich niedociągnięć i błędów na przykład przy drodze Piaski- Łopiennik ( a można by książkę napisać o tym, co tam spieprzono), to jej stan jest o niebo lepszy, niż był do tej pory. Wprawdzie zwalono wszystko, co tylko można było, tzn. oznakowanie poziome i pionowe, chore słupki na linii ciągłej (notabene, GDDKIA z tych słupków miała zrezygnować, bo koszt ogromny, a korzyść żadna, bo kierowcy tirów robili sobie zawody, kto ich więcej połamie w jednym podejściu), głupio urządzone wysepki przy zatoczkach autobusowych. Nie mogę zrozumieć, dlaczego na prostej drodze, o dobrej widoczności, z szerokimi poboczami na 3/4 jej długości jest linia ciągła ?
Ten kto projektował takie oznakowanie, to jakiś chory, pomylony człowiek. Mam nadzieję, że nie będzie projektował trasy S-17 ani żadnej innej drogi w Polsce.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (14)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!