piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lubelskie

Pociągi wracają do Zamościa

Dodano: 9 stycznia 2011, 20:21
Autor: Dominik Smaga

Już czas na powrót pociągów na Roztocze (archiwum)
Już czas na powrót pociągów na Roztocze (archiwum)

1 marca kolej wróci do Zamościa. Spółka PKP Intercity uruchomi pociąg z tego miasta przez Stalową Wolę do Krakowa. Dziś ma się też wyjaśnić, czy Zamość będzie miał kolejowe połączenie z Lublinem.

Odpowiednie dokumenty trafiły już do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, która ma opracować zaplanowaną na 1 marca korektę rozkładu jazdy. Dla Zamojszczyzny to bardzo ważny dzień – pociągi pasażerskie nie jeżdżą tu od września 2009 roku. Spółka PKP Intercity tłumaczyła wówczas ten krok niską opłacalnością połączeń.

Pociąg do Krakowa wraca na prośbę ministra infrastruktury po licznych apelach lokalnych samorządów. Te zaś podkreślały, że wielu mieszkańców regionu dojeżdża tam na studia.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się również, że przewoźnik rozważa wprowadzeniem do rozkładu pociągu relacji Lublin–Zamość. Ta sprawa najprawdopodobniej ostatecznie wyjaśni się dzisiaj. Do dziś bowiem PKP Intercity ma czas na złożenie wniosku do marcowej korekty rozkładu.

Możliwy jest jeszcze jeden scenariusz zakładający, że takie połączenie na wniosek marszałka województwa uruchomi spółka Przewozy Regionalne, wysyłając w tę trasę nowy szynobus. Ustaliliśmy również, że zarządzające torami Polskie Linie Kolejowe przygotowały nawet symulację rozkładu jazdy dla takiego połączenia i namawiają samorząd województwa do tego, by rozważył uruchomienie takiego pociągu.

Szynobus zatrzymywałby się tylko na wybranych stacjach, dzięki czemu całą trasę pokonywałby w godzinę i 50 minut. To czas znacznie dłuższy od tego, którego potrzebują busy, ale za to krótszy od czasu przejazdu części autobusów PKS, które z Lublina do Zamościa jadą nawet 2 godziny i 40 minut.

Możliwy czas przejazdu pociągu udało się znacznie skrócić dzięki modernizacji linii z Lublina do Zamościa. – Na odcinku od Adampola do Rejowca dopuszczalna prędkość to obecnie 120 km/h – mówi Zygmunt Grzechulski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie. – Natomiast między Rejowcem a Zawadą pociągi mogą jechać 80 km/h, a miejscami nawet 120 km/h – dodaje.

Czytaj więcej o:
Kolejarz
aron
hard
(20) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Kolejarz
Kolejarz (3 lutego 2011 o 20:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
a co cię to obchodzi totalny przeciwniku kolei..busiarzu przygłupi..czy my sie czepiamy tego że tak trudno jeździ się busami?
Rozwiń
aron
aron (11 stycznia 2011 o 19:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Pociągi do Parczewa też nie mają sensu ekonomicznego. Podobnie do Łukowa, Terespola, Dęblina, Chełma, Kraśnika itp. itd.
Rozwiń
hard
hard (11 stycznia 2011 o 14:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Podatnicy nie powinni dokładać do nierentownej linii kolejowej. Jestem przeciw marnotrawieniu moich podatków.
Rozwiń
widget
widget (11 stycznia 2011 o 09:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='aron' timestamp='1294689949' post='420490']
POciągi do Zamościa nie mają sensu ekonomicznego.
[/quote]
Czepiłeś się Zamościa... Jak Ci tam źle to przeprowadź się a jak nie jesteś z Zamościa to pilnuj swego podwórka, tak?
Rozwiń
aron
aron (10 stycznia 2011 o 21:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
POciągi do Zamościa nie mają sensu ekonomicznego.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (20)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!