niedziela, 22 października 2017 r.

Lubelskie

S12 i S19: Przejechać i przeżyć (wideo)

  Edytuj ten wpis
Dodano: 6 marca 2009, 17:46
Autor: PAWEŁ PUZIO

Trasa Lublin-Warszawa-Hrebenne jest najniebezpieczniejsza w Polsce - uznali naukowcy z Politechniki Gdańskiej. Z danych policji wynika, że jeszcze gorzej jest na lubelskim odcinku "dwunastki”.

To, o czym lubelscy kierowcy wiedzą od lat, potwierdzili naukowcy. Opracowali atlas bezpieczeństwa polskich dróg. Powstał na podstawie policyjnych statystyk i danych od drogowców. Lubelskie wypadło najgorzej.

- "Siedemnastka” jest najbardziej zagrożona wypadkami. Fatalnie jest także na "dwunastce” (na odcinku od Radomia do Dorohuska) i lubelskim odcinku "dwójki” na północy województwa - mówi dr inż. Kazimierz Jamróz z Politechniki Gdańskiej.


Pościg policyjnej vectry za motocyklistą na DK 17 w kierunku Piask, wrzesień 2006

- Wieloletnie zaniedbania inwestycyjne, duży ruch lokalny, tranzyt tirów, źle skonstruowane skrzyżowania i niemoc zarządców dróg. Taka mieszanka jest fatalna w skutkach.

- Najgorzej jest w piątki. Ogromny ruch, jazda na złamanie karku, wyprzedzanie na trzeciego i dużo pieszych - potwierdza Robert Pyszniak, kierowca z Lublina.

Drogówka zwraca uwagę na niedoinwestowanie naszych dróg. - Do większości wypadków dochodzi w miastach. To brak obwodnic zbiera żniwo - mówi komisarz Arkadiusz Kalita z lubelskiej drogówki. - Nie pomagają fotoradary i częste kontrole.

Sytuację radykalnie mogłaby poprawić szybka budowa dwupasmówek. Ale na to się nie zanosi.

Drogowcy potwierdzają. - Na jednojezdniowych drogach przy takim natężeniu ruchu zawsze jest duże ryzyko wypadku - mówi Krzysztof Nalewajko z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie. - Ale ten raport dotyczy lat 2005-2007, a od tego czasu wiele się zmieniło. Trwa przebudowa obwodnicy Białej Podlaskiej. Na "17” poprawiliśmy nawierzchnię i oddaliśmy do użytku obwodnicę Hrebennego - wylicza Nalewajko

Na radykalną poprawę jeszcze poczekamy. - Z budową ekspresówki do Warszawy powinniśmy ruszyć na początku przyszłego roku - mówi Zbigniew Szepietowski, z-ca dyrektora GDDKiA w Lublinie. - Na pierwszy ogień pójdzie odcinek Lublin-Piaski, a potem obwodnica Lublina.

Co z kolejnymi odcinkami? Plany przewidują, że trasa od Garwolina do Piask ma być gotowa do Euro 2012. Szansa na poprawę stanu na "dwunastce” jeszcze bardziej odległa. Jej modernizacja może się rozpocząć w 2013 roku.


SMUTNA STATYSTYKA

W ub. roku na "siedemnastce” doszło do 124 wypadków, zginęło 21 osób, rannych było 178. Na "dwunastce” wydarzyło się 155 wypadów, zginęło 38 osób, 176 zostało rannych. Na lubelskim odcinku "dwójki” doszło do 30 wypadków - zginęło 11 osób, 41 odniosło rany. Główne przyczyny to zbyt duża prędkość, nieprawidłowe wyprzedzanie i nie przestrzeganie pierwszeństwa przejazdu. Do większości z nich doszło w dzień, na suchej, prostej drodze.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
lubelak
ciekawy
KK
(12) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

lubelak
lubelak (8 marca 2009 o 13:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
S17 i S12? To chyba w planach... a 'przejechać i przeżyć' to chyba DK 17 i DK 12. Ciekawe ile jeszcze ludzi będzie musiało zginąć zanim doczekamy się dróg ekspresowych w lubelskim. A tymczasem czekamy na decyzję środowiskową bo kilka drzewek trzeba wyciąć.
Rozwiń
ciekawy
ciekawy (7 marca 2009 o 12:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Czyzby Dziennik reklamowal salon znanych marek przy Melgiewskiej osoba p. Pyszniaka, nota bene pracownika tegoz salonu?????.
Rozwiń
KK
KK (7 marca 2009 o 11:59) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
CAŁY ARTYKUŁ TO PRAWDA A MOŻNA BY TYLKO DODAĆ ŻE Z TEGO NIC NIE WYNIKNIE BO OSZOŁOMSTWO I ZŁODZIEJE RZĄDZĄCY TYM KRAJE OD 89 ROKU NIC NIE ROBIĄ DLA NAS SPOŁECZEŃSTWA ,MAJĄ TYLKO JAK ZWYKLE MORDY PEŁNE FRAZESÓW I CZY TO PO,SLD CZY PIS TO JEDNO GÓ...NO WARTE A W KRAJU JAK SIĘ NIC NIE DZIAŁO TO DALEJ TEŻ NIC SIĘ NIE BĘDZIE DZIAŁO NA LEPSZE
Rozwiń
xXx
xXx (7 marca 2009 o 11:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie bardzo rozumiem po co ci z video jechali tyle kilometrów za morocyklem. Jak był widać jeśli się umie prowadzić to i 230 można było jechać. Czyli co? Gliniarze zrobili sobie przejażdżkę zamiast zatrzymać od razu. Nie wiem czy nie powinni za to beknąć. Po co to wszystko było potrzebne?
Rozwiń
~kierowca~
~kierowca~ (7 marca 2009 o 08:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
D.E.B.I.L.E. z rejestracją zaczynającą się od WG i LSW - to oni przeważnie są winni temu co się dzieje na DK17. Najgorsi są wieśniacy z Garwolina, to co oni wyprawiają na 17-stce nie mieści się w głowie. Duża ich część to przedstawiciele handlowi. Drogówki za mało, znacznie za mało.

P.S. To wstyd, że największe drogowe buraki pochodzą też ze Świdnika.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (12)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!