sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Lubelskie

S17. Kto zbuduje ekspresówkę od Kurowa do granicy województwa?

Dodano: 23 marca 2015, 08:45
Autor: Paweł Puzio

27 firm zaproszono do składania ofert w przetargu na budowę dwóch odcinków S17 od węzła Kurów Zachód do węzła Skrudki i dalej do granicy z województwem mazowieckim. Jeżeli obędzie się bez protestów, to już w maju poznamy nazwy wykonawców tych odcinków.

Rusza kolejna odsłona budowy S17. - W maju powinniśmy poznać firmy zainteresowane zaprojektowaniem i budową dwóch kolejnych odcinków drogi ekspresowej S17 pomiędzy granicą województw mazowieckiego i lubelskiego oraz węzłem Kurów Zachód - mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie.

Chodzi o odcinek o długości 33,4 km, który podzielono na dwa zadania. - Pierwszy zacznie się na granicy województw, tuż za Żabianką, jadąc od Warszawy, a skończy się na węźle Skrudki. Będzie mieć ok. 20,2 km długości. Na tym odcinku powstaną trzy węzły: Ryki Północ, Ryki Południe oraz Skrudki, dwa MOP-y (Miejsce Obsługi Podróżnych - red.) oraz przebudowane zostanie skrzyżowanie DK17 z DK48 w Moszczance - dodaje rzecznik Nalewajko. Drugi odcinek pomiędzy węzłami Skrudki a Kurów Zachód ma mieć ok. 13,2 km długości. W ramach inwestycji powstanie węzeł Żyrzyn, a także 15 obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej i sześć nad nią.

Do składania ofert zaproszono firmy, które spełniły warunki udziału w postępowaniu przetargowym. Na odcinek od granicy województw do węzła Skrudki zaproszenia trafią do 14 wykonawców, a na odcinek pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód do 13 wykonawców.

Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie "projektuj i buduj”. A to oznacza, że wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska zezwolenie na realizację inwestycji, a następnie wybuduję trasę. Przed oddaniem drogi do ruchu opracuje dokumentację powykonawczą oraz otrzyma decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi - dodaje Nalewajko. Ciekawostką jest to, że nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonowej.

Budowa ma być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 37 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca. Wykonawca może zaproponować skrócenie terminu o trzy miesiące, co podniesie atrakcyjność jego oferty w przetargu. Pod uwagę przy ocenie będzie brane także zadeklarowane wydłużenie gwarancji z pięciu do dziesięciu lat.
Gość
Marsel
gosc
(10) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (24 marca 2015 o 20:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

co za "inteligent" wymyśla te nazwy? co to są te skrudki?

Rozwiń
Marsel
Marsel (23 marca 2015 o 23:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Granicą Twojej percepcji jest w tej miejscowości bez obraz dla niej...
Rozwiń
gosc
gosc (23 marca 2015 o 16:51) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Szkoda to komentować. Trasa (cała) miała być gotowa na 2017 rok. A kiedy będzie??? W przypadku tych dwóch odcinków to już raczej 2018 a bardziej prawdopodobne 2019. A co z pozostałą częścią w na Mazowszu? Cisza jak po śmierci organisty. Ech... za 3 lata ludzie z Warszawy do Białegostoku będą śmigać S8 na całej długości a na Lublin dalej w korku i nerwach.

Rozwiń
henio
henio (23 marca 2015 o 15:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

To do samej Warszawy w 2030 roku dojdziemy pewnie hehe. Może następne pokolenie doczeka tych wielkich obietnic polskiego nieudolnego rządu a raczej rządów.

Rozwiń
dinki
dinki (23 marca 2015 o 14:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

teraz to absolutnym priorytetem powinno na tej trasie być rozwiązanie problemu Kołbieli. Ale, że planują tutaj też, to sie chwali. Tylko nie można zapominać o tym, że to w Kołbieli traci sie najwięcej czasu.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (10)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!