niedziela, 20 sierpnia 2017 r.

Lubelskie

Śmigłowiec lotniczego pogotowia ratunkowego uziemiony

Dodano: 27 stycznia 2010, 19:21
Autor: (tom)

Nawet przez kilka następnych dni będą uziemione wszystkie śmigłowce Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Również MI2 stacjonujący w podlubelskim Radawcu.

Uziemienie lubelskiego śmigłowca nie spowodowało jednak problemów dla ratowników.

– Od czasu wstrzymania lotów nie mieliśmy żadnego zgłoszenia, gdzie potrzebna by była pomoc pogotowia lotniczego – mówi Alicja Ciechan, z-ca dyrektora Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Lublinie.

– Jednak nawet jeśli byłby potrzebny to w ruchu drogowym nie ma większych utrudnień, więc karetki na pewno dojadą do chorych. Ewentualnie będziemy prosić o pomoc straż pożarną czy policję.

Jednak jak dodaje Alicja Ciechan, zimą pogotowie rzadko wykorzystuje helikopter. – Używa się go głównie latem, bo wtedy jest tez więcej wypadków drogowych jak tez wypadków nad jeziorami – mówi.

Powodem zatrzymania śmigłowców LPR są kłopoty z paliwem. Wynikają one z zanieczyszczenia paliwa lub po prostu z bardzo niskich temperatur. Problemy z paliwem wyszły na jaw podczas przetankowywania go z jednej do drugiej cysterny. Wtedy odkryto wytrącający się z niego osad.

– Poszukujemy przyczyny wytrącania się osadu w paliwie. Dopóki nie znajdziemy tej przyczyny nie możemy ruszyć śmigłowców, ponieważ może się okazać, że śmigłowiec spadnie w trakcie lotu, jeśli nie będziemy wiedzieli, skąd się takie zjawisko wzięło – mówi Justyna Wojteczek rzecznik LPR. Do tej pory nie są znane przyczyny. Paliwodo badań zostało pobrane ze wszystkich baz pogotowia.

Na ziemi zostało 17 maszyn (15 Mi-2 i dwa Eurocoptery), czyli wszystkie, jakimi dysponuje LPR w kraju.
Czytaj więcej o:
maciek1939
Tomasz
Gość
(6) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

maciek1939
maciek1939 (28 stycznia 2010 o 10:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Trzeba brać paliwo z pewnych źródeł . Ponadto cysterny muszą być odparowane po przewożeniu innych przetworów naftowych oprócz czystych benzyn. A najważniejsze trzeba paliwo zmieszać z dodatkiem przeciw krystalizacji wody w paliwie Nazywa się MDGE. Reasumując Trzeba wiedzieć co się kupuję.
Rozwiń
Tomasz
Tomasz (28 stycznia 2010 o 08:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
na LPG się pewnie przerzuca;)
Rozwiń
Gość
Gość (28 stycznia 2010 o 07:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Pani dyrektor Pogotowia Ratunkowego w Lublinie chyba nie wie po co istnieje Pogotowie Lotnicze. Zapraszam na stronę www.lpr.com.pl
Rozwiń
VIP
VIP (28 stycznia 2010 o 07:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
No ale dziś w radiu mówili ze to paliwo spełnia normy i mogą już latać... kupcie se lepiej radio jak piszecie coś z polski...


tubtin - miasto flustracji
Rozwiń
meverick
meverick (28 stycznia 2010 o 05:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
a w Dęblinie to latają nawet po trzy na raz pewnie chćą wylatać to kiepskie paliwko
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (6)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!