Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

16 kwietnia 2009 r.
19:30
Edytuj ten wpis

Stop niepotrzebnym ograniczeniom prędkości

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
0 11 A A

Bezsensowne ograniczenia prędkości są zmorą polskich kierowców - mówi Grzegorz Gorczyca, prezes Automobil-klubu Chełmskiego. I nawet policja przyznaje, że znaków jest u nas za dużo. Zróbmy z tym porządek!

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- Po co stawiać znaki tam, gdzie nie ma takiej potrzeby? - pyta Gorczyca. I podaje przykład: W Chełmie przy ul. Wiercińskiego obowiązuje ograniczenie do 40 km/h. Dotyczy… 20-metrowego odcinka, bo zaraz jest skrzyżowanie, które znosi ten znak. - To jest sztuka dla sztuki - komentuje Gorczyca.

Informację o akcji "Stop głupim ograniczeniom prędkość” zamieściliśmy już na naszej stronie internetowej. Internauci odpowiedzieli natychmiast. - Trasa krajowa 82 Lublin-Łęczna. Na granicy pow. łęczyńskiego ograniczono prędkość do 70 km/h.

To niczym nieuzasadnione. Znak postawiono po głośnym wypadku w odległej o kilka kilometrów Zofiówce. A przecież do tego zdarzenia nie doszło z powodu zbyt szybkiej jazdy, lecz dlatego, że kierowca wyprzedzał na skrzyżowaniu - napisał internauta podpisujący się "turysta”.

Podobnych przykładów nie brakuje. - Znak ograniczający prędkość do 40 km/h postawiono na dwupasmówce Świdnik-Lublin, przed ul. Doświadczalną - mówi Aleksander Grenda, który często przemierza tę trasę. - Po co? Ze względu na pobliską budowę? Przecież tam nie ma żadnych zagrożeń. Za to policja ma świetną okazję, aby polować z fotoradarem.

Nawet policjanci przyznają, że przy polskich drogach jest za dużo znaków. - Dlatego kierowcy je ignorują. Poza tym, to nie prędkość zabija, ale niedostosowanie szybkości do warunków na drodze - zauważa Arkadiusz Kalita z lubelskiej drogówki i dodaje: Są miejsca, w których można podnieść dozwoloną prędkość, ale są i takie, gdzie należy ją zmniejszyć.

Drogowcy wraz z policjantami prowadzą właśnie wiosenny przegląd oznakowania na drogach krajowych. - Czekamy na sygnały od kierowców, którzy swe spostrzeżenia mogą zgłaszać za pośrednictwem redakcji Dziennika Wschodniego.

Miejsca, które wskażą przeanalizujemy w pierwszej kolejności. Nasi pracownicy podczas wizji lokalnej sprawdzą, czy ograniczenie prędkości lub też ustawienie znaków informujących o obszarze zabudowanym jest zasadne - deklaruje Krzysztof Nalewajko, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie.

Komentarze 11

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
drogowiec / 17 kwietnia 2009 o 10:33
bosek napisał:
Polecam wybrać się na nowiuteńką trasę łączącą Jana Pawła z Alejami Kraśnickimi. Wszyscy jeżdżą po 120 km/h mimo, że znaki stanowią ograniczenie do 40 km/h.


Czemu ?

Bo po budowie tej trasy drogowcy ich nie pozabierali ;-)



...AAAAAAAAa to dlatego że budowa tam jeszcze się nie zakończyła...... a ruch jest dopuszczony warunkowo, więc noga z gazu
Avatar
Gość / 17 kwietnia 2009 o 09:01
student napisał:
Ja się dołączam do Pana "Turysty" z powyższego artykułu! Chodzi o te GŁUPIE ograniczenie 70 km/h, postawili je łącznie z radarem zaraz po wypadkach w tamtych okolicach! A wypadki były albo przez jazdę po pijanemu albo przez głupotę kierowców ale nie konkretnie w 100 % przez prędkość. A ktoś "mądry" kazał postawić znaki i są tylko pytanie PO CO? I DLACZEGO DO 70~!??? Ta trasa jest nowa i w miarę szeroka oraz wydaje mi się że bezpieczna w miarę, No może poza kilkoma miejscami! Ale przecież na własnym podwórku można się rozwalić jak się bardzo chce! Jeżdżę tamtędy codziennie na uczelnie i widzę co się dzieje! Niektórzy tak jeżdżą że im żadne ograniczenie nie pomoże! Ale jak jest prosty kawałek i dobre warunki i sucho to myślę że spokojnie te 90 km/h można sobie lecieć i nie stwarzać niepotrzebnych korków na trasie! Przynajmniej ja tak robię i nie wlekę sie za tymi deb***ami i nie męczę siebie i niektórych kierowcó którzy chcą jechać a nie wybrali się na spacer autem! Podstumowując jestem w 100% za zniesieniem tym znaków i zmianę ich na 90! Mam nadzieję że szybko tak sie stanie! Pozdrawiam!



Otóż to. Czy pijany kierowca będzie się stosował do ograniczeń prędkości? Chyba nie dla niego są tworzone przepisy.



Otóż to. Czy pijany kierowca będzie się stosował do ograniczeń prędkości? Chyba nie dla niego są tworzone przepisy. rozwiń
Avatar
ave / 17 kwietnia 2009 o 08:25
To prosze zobaczyc jak jest oznakowany most na ul. Krochmalnej w Lublinie. Remont mostu skonczyl sie wiele miesiecy temu a ograniczenie predkosci do 30 km/h (i nie tylko!) stoi tam do dzis!

Na dzien dzisiejszy nie ma sensu usuwanie tego znaku, bo za 2 tygodnie w tym miejscu znowu zacznie sie remont.

Zastanawiam sie tylko - czy nie ma IMIENNIE odpowiedzialnych za niedopelnienie swoich obowiazkow sluzbowych? Te znaki powinny byly zniknac natychmiast po zakonczeniu prac drogowych w tym miejscu. Niestety - doczekaly kolejnego remontu.
Avatar
DD / 17 kwietnia 2009 o 07:37
Trasa Lublin - Zamość.
Gdy była wąska i dziurawa, można było jechać 90. Gdy jest równa i szeroka, 60 albo 40.
Oczywiście zaraz pojawiły się suszarki.
Avatar
123 / 17 kwietnia 2009 o 06:42
Znaki ograniczeń prędkości są potrzebne, ale należy je stawiać z sensem i realiami...!!!! Co ztego, że stoi znak...???jak i tak kierowcy go nie tolerują!!!! Przykład.....Lublin ul. Jana Pawła II, skrzyżowanie z ul. Tymiankową ograniczenie do 40km/g....i CO..??? Żaden pojazd(chyba, że skręca) nie stosuje tej prędkości!!!!!! czyli znak "marionetka"????? Ale jeżeli tam stoi to niech spełnia swoją rolę a policja powinna w tym pomagać !!!!!!
Avatar
Gość / 16 kwietnia 2009 o 23:43
Świetna akcja, oby tylko nie skończyła się tym, że bezsensowne ograniczenia nie znikna, ale za to pojawią się koło nich nowe fotoradary Pamiętacie jak kilka lat temu srebrna Vectra polowała głównie na wylocie z Lublina na Piaski na 60-tce na dwupasmówce? Na szczeście ktoś pomyslał i teraz nie polija na 40-tce
Avatar
pinek / 16 kwietnia 2009 o 23:11
Bardzo dobra akcja!!! Tylko, żeby jakieś efekty były!!
Avatar
Jotgie / 16 kwietnia 2009 o 21:15
Nie rozumiem, dlaczego obwodnica Puław nie jest oznaczona jako droga samochodowa ("ekspresówka"). Posiada przecież wszystkie niezbędne parametry do uzyskania takiego statusu: bezkolizyjne skrzyżowania, pasy rozdziału.

A tak ogólnie: po co na drogach krajowych buduje się wysepki, pasy rozdziału, lewo i prawoskręty a potem na nich ustawia ograniczenia prędkości do - najczęściej - 70 km/godz. choć niejednokrotnie przed przebudową ich nie było! To już jest szczyt głupoty! Wystarczyłby przecież sam zakaz wyprzedzania, który najczęściej towarzyszy taki skrzyżowaniom.
Nie rozumiem, dlaczego obwodnica Puław nie jest oznaczona jako droga samochodowa ("ekspresówka"). Posiada przecież wszystkie niezbędne parametry do uzyskania takiego statusu: bezkolizyjne skrzyżowania, pasy rozdziału.

A tak ogólnie: po co na drogach krajowych buduje się wysepki, pasy rozdziału, lewo i prawoskręty a potem na nich ustawia ograniczenia prędkości do - najczęściej - 70 km/godz. choć niejednokrotnie przed przebudową ich nie było! To już jest szczyt głupoty! Wystarczyłby przecież sam zakaz wyprzedzani... rozwiń
Avatar
Andrzej / 16 kwietnia 2009 o 20:48
widzę ten temat trochę szerzej...
[url="http://kolatka.blogspot.com/2009/03/zbiorowe-szczescie-czyli-20-kmh.html"]http://kolatka.blogspot.com/2009/03/zbioro...yli-20-kmh.html[/url]
Avatar
student / 16 kwietnia 2009 o 20:26
Ja się dołączam do Pana "Turysty" z powyższego artykułu! Chodzi o te GŁUPIE ograniczenie 70 km/h, postawili je łącznie z radarem zaraz po wypadkach w tamtych okolicach! A wypadki były albo przez jazdę po pijanemu albo przez głupotę kierowców ale nie konkretnie w 100 % przez prędkość. A ktoś "mądry" kazał postawić znaki i są tylko pytanie PO CO? I DLACZEGO DO 70~!??? Ta trasa jest nowa i w miarę szeroka oraz wydaje mi się że bezpieczna w miarę, No może poza kilkoma miejscami! Ale przecież na własnym podwórku można się rozwalić jak się bardzo chce! Jeżdżę tamtędy codziennie na uczelnie i widzę co się dzieje! Niektórzy tak jeżdżą że im żadne ograniczenie nie pomoże! Ale jak jest prosty kawałek i dobre warunki i sucho to myślę że spokojnie te 90 km/h można sobie lecieć i nie stwarzać niepotrzebnych korków na trasie! Przynajmniej ja tak robię i nie wlekę sie za tymi deb***ami i nie męczę siebie i niektórych kierowcó którzy chcą jechać a nie wybrali się na spacer autem! Podstumowując jestem w 100% za zniesieniem tym znaków i zmianę ich na 90! Mam nadzieję że szybko tak sie stanie! Pozdrawiam!
Ja się dołączam do Pana "Turysty" z powyższego artykułu! Chodzi o te GŁUPIE ograniczenie 70 km/h, postawili je łącznie z radarem zaraz po wypadkach w tamtych okolicach! A wypadki były albo przez jazdę po pijanemu albo przez głupotę kierowców ale nie konkretnie w 100 % przez prędkość. A ktoś "mądry" kazał postawić znaki i są tylko pytanie PO CO? I DLACZEGO DO 70~!??? Ta trasa jest nowa i w miarę szeroka oraz wydaje mi się że bezpieczna w miarę, No może poza kilkoma miejscami! Ale przecież na własnym podwór... rozwiń
Avatar
drogowiec / 17 kwietnia 2009 o 10:33
bosek napisał:
Polecam wybrać się na nowiuteńką trasę łączącą Jana Pawła z Alejami Kraśnickimi. Wszyscy jeżdżą po 120 km/h mimo, że znaki stanowią ograniczenie do 40 km/h.


Czemu ?

Bo po budowie tej trasy drogowcy ich nie pozabierali ;-)



...AAAAAAAAa to dlatego że budowa tam jeszcze się nie zakończyła...... a ruch jest dopuszczony warunkowo, więc noga z gazu
Avatar
Gość / 17 kwietnia 2009 o 09:01
student napisał:
Ja się dołączam do Pana "Turysty" z powyższego artykułu! Chodzi o te GŁUPIE ograniczenie 70 km/h, postawili je łącznie z radarem zaraz po wypadkach w tamtych okolicach! A wypadki były albo przez jazdę po pijanemu albo przez głupotę kierowców ale nie konkretnie w 100 % przez prędkość. A ktoś "mądry" kazał postawić znaki i są tylko pytanie PO CO? I DLACZEGO DO 70~!??? Ta trasa jest nowa i w miarę szeroka oraz wydaje mi się że bezpieczna w miarę, No może poza kilkoma miejscami! Ale przecież na własnym podwórku można się rozwalić jak się bardzo chce! Jeżdżę tamtędy codziennie na uczelnie i widzę co się dzieje! Niektórzy tak jeżdżą że im żadne ograniczenie nie pomoże! Ale jak jest prosty kawałek i dobre warunki i sucho to myślę że spokojnie te 90 km/h można sobie lecieć i nie stwarzać niepotrzebnych korków na trasie! Przynajmniej ja tak robię i nie wlekę sie za tymi deb***ami i nie męczę siebie i niektórych kierowcó którzy chcą jechać a nie wybrali się na spacer autem! Podstumowując jestem w 100% za zniesieniem tym znaków i zmianę ich na 90! Mam nadzieję że szybko tak sie stanie! Pozdrawiam!



Otóż to. Czy pijany kierowca będzie się stosował do ograniczeń prędkości? Chyba nie dla niego są tworzone przepisy.



Otóż to. Czy pijany kierowca będzie się stosował do ograniczeń prędkości? Chyba nie dla niego są tworzone przepisy. rozwiń
Avatar
ave / 17 kwietnia 2009 o 08:25
To prosze zobaczyc jak jest oznakowany most na ul. Krochmalnej w Lublinie. Remont mostu skonczyl sie wiele miesiecy temu a ograniczenie predkosci do 30 km/h (i nie tylko!) stoi tam do dzis!

Na dzien dzisiejszy nie ma sensu usuwanie tego znaku, bo za 2 tygodnie w tym miejscu znowu zacznie sie remont.

Zastanawiam sie tylko - czy nie ma IMIENNIE odpowiedzialnych za niedopelnienie swoich obowiazkow sluzbowych? Te znaki powinny byly zniknac natychmiast po zakonczeniu prac drogowych w tym miejscu. Niestety - doczekaly kolejnego remontu.
Avatar
DD / 17 kwietnia 2009 o 07:37
Trasa Lublin - Zamość.
Gdy była wąska i dziurawa, można było jechać 90. Gdy jest równa i szeroka, 60 albo 40.
Oczywiście zaraz pojawiły się suszarki.
Avatar
123 / 17 kwietnia 2009 o 06:42
Znaki ograniczeń prędkości są potrzebne, ale należy je stawiać z sensem i realiami...!!!! Co ztego, że stoi znak...???jak i tak kierowcy go nie tolerują!!!! Przykład.....Lublin ul. Jana Pawła II, skrzyżowanie z ul. Tymiankową ograniczenie do 40km/g....i CO..??? Żaden pojazd(chyba, że skręca) nie stosuje tej prędkości!!!!!! czyli znak "marionetka"????? Ale jeżeli tam stoi to niech spełnia swoją rolę a policja powinna w tym pomagać !!!!!!
Avatar
Gość / 16 kwietnia 2009 o 23:43
Świetna akcja, oby tylko nie skończyła się tym, że bezsensowne ograniczenia nie znikna, ale za to pojawią się koło nich nowe fotoradary Pamiętacie jak kilka lat temu srebrna Vectra polowała głównie na wylocie z Lublina na Piaski na 60-tce na dwupasmówce? Na szczeście ktoś pomyslał i teraz nie polija na 40-tce
Avatar
pinek / 16 kwietnia 2009 o 23:11
Bardzo dobra akcja!!! Tylko, żeby jakieś efekty były!!
Avatar
Jotgie / 16 kwietnia 2009 o 21:15
Nie rozumiem, dlaczego obwodnica Puław nie jest oznaczona jako droga samochodowa ("ekspresówka"). Posiada przecież wszystkie niezbędne parametry do uzyskania takiego statusu: bezkolizyjne skrzyżowania, pasy rozdziału.

A tak ogólnie: po co na drogach krajowych buduje się wysepki, pasy rozdziału, lewo i prawoskręty a potem na nich ustawia ograniczenia prędkości do - najczęściej - 70 km/godz. choć niejednokrotnie przed przebudową ich nie było! To już jest szczyt głupoty! Wystarczyłby przecież sam zakaz wyprzedzania, który najczęściej towarzyszy taki skrzyżowaniom.
Nie rozumiem, dlaczego obwodnica Puław nie jest oznaczona jako droga samochodowa ("ekspresówka"). Posiada przecież wszystkie niezbędne parametry do uzyskania takiego statusu: bezkolizyjne skrzyżowania, pasy rozdziału.

A tak ogólnie: po co na drogach krajowych buduje się wysepki, pasy rozdziału, lewo i prawoskręty a potem na nich ustawia ograniczenia prędkości do - najczęściej - 70 km/godz. choć niejednokrotnie przed przebudową ich nie było! To już jest szczyt głupoty! Wystarczyłby przecież sam zakaz wyprzedzani... rozwiń
Avatar
Andrzej / 16 kwietnia 2009 o 20:48
widzę ten temat trochę szerzej...
[url="http://kolatka.blogspot.com/2009/03/zbiorowe-szczescie-czyli-20-kmh.html"]http://kolatka.blogspot.com/2009/03/zbioro...yli-20-kmh.html[/url]
Avatar
student / 16 kwietnia 2009 o 20:26
Ja się dołączam do Pana "Turysty" z powyższego artykułu! Chodzi o te GŁUPIE ograniczenie 70 km/h, postawili je łącznie z radarem zaraz po wypadkach w tamtych okolicach! A wypadki były albo przez jazdę po pijanemu albo przez głupotę kierowców ale nie konkretnie w 100 % przez prędkość. A ktoś "mądry" kazał postawić znaki i są tylko pytanie PO CO? I DLACZEGO DO 70~!??? Ta trasa jest nowa i w miarę szeroka oraz wydaje mi się że bezpieczna w miarę, No może poza kilkoma miejscami! Ale przecież na własnym podwórku można się rozwalić jak się bardzo chce! Jeżdżę tamtędy codziennie na uczelnie i widzę co się dzieje! Niektórzy tak jeżdżą że im żadne ograniczenie nie pomoże! Ale jak jest prosty kawałek i dobre warunki i sucho to myślę że spokojnie te 90 km/h można sobie lecieć i nie stwarzać niepotrzebnych korków na trasie! Przynajmniej ja tak robię i nie wlekę sie za tymi deb***ami i nie męczę siebie i niektórych kierowcó którzy chcą jechać a nie wybrali się na spacer autem! Podstumowując jestem w 100% za zniesieniem tym znaków i zmianę ich na 90! Mam nadzieję że szybko tak sie stanie! Pozdrawiam!
Ja się dołączam do Pana "Turysty" z powyższego artykułu! Chodzi o te GŁUPIE ograniczenie 70 km/h, postawili je łącznie z radarem zaraz po wypadkach w tamtych okolicach! A wypadki były albo przez jazdę po pijanemu albo przez głupotę kierowców ale nie konkretnie w 100 % przez prędkość. A ktoś "mądry" kazał postawić znaki i są tylko pytanie PO CO? I DLACZEGO DO 70~!??? Ta trasa jest nowa i w miarę szeroka oraz wydaje mi się że bezpieczna w miarę, No może poza kilkoma miejscami! Ale przecież na własnym podwór... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 11

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kłótnia o sprzedaż alkoholu przy kościołach. "To jest igranie z Bogiem"

Kłótnia o sprzedaż alkoholu przy kościołach. "To jest igranie z Bogiem" 3 11

To jest igranie z panem Bogiem. To komentarz jednego z kraśnickich radnych odnośnie odległości, w jakiej mają być usytuowane punkty sprzedaży i podawania alkoholu od kościołów. W Kraśniku odległość ta musi być co najmniej 20-metrowa. Dyskusja w temacie sprzedaży alkoholu w mieście i ewentualnego nocnego ograniczenia tej sprzedaży była burzliwa. Ostatecznie żadne decyzje nie zapadły. 

Będzie al. Tadeusza Mazowieckiego w Lublinie. Radna PiS: Stalinowiec, agent

Będzie al. Tadeusza Mazowieckiego w Lublinie. Radna PiS: Stalinowiec, agent 72 34

Nowa droga na przedłużeniu ul. Bohaterów Monte Cassino otrzyma imię Tadeusza Mazowieckiego. W Lublinie będzie też skwer Władysława Bartoszewskiego

Jan Gilas. Bohater doczekał się ulicy w Lublinie
galeria

Jan Gilas. Bohater doczekał się ulicy w Lublinie 0 1

Był 9 września 1939 r., gdy na Lublin posypały się niemieckie bomby, jedna z nich wpadła do Ratusza i nie wybuchła. Ratuszowy woźny wyniósł ją z budynku i zmarł z wysiłku przed schodami. Jego imię nosi od wczoraj uliczka stykająca się z deptakiem. Tabliczkę z nazwą odsłaniała wzruszona rodzina

Pomnik Lecha i Marii Kaczyńskich powstanie w Lublinie. Radni podjęli decyzję
galeria
film

Pomnik Lecha i Marii Kaczyńskich powstanie w Lublinie. Radni podjęli decyzję 332 22

Jest zgoda na pomnik Lecha i Marii Kaczyńskich obok Centrum Kultury. Na jego budowę zgodziła się dziś Rada Miasta. Nie pozwoliła jednak, by wykonać go według wizji radnej PiS, Małgorzaty Suchanowskiej. Większość rady zdecydowała, że projekt będzie wybrany w konkursie. Nalegali na to radni Wspólnego Lublina

Nawet 53 tys. zł miesięcznie. Ekstra zarobki radnych w państwowych spółkach
galeria

Nawet 53 tys. zł miesięcznie. Ekstra zarobki radnych w państwowych spółkach 17 15

Od 36 do 53 tys. złotych miesięcznie – tyle średnio zarabiali w państwowych spółkach trzej radni wojewódzcy PiS. Chodzi o Andrzeja Pruszkowskiego, Jana Franię i Grzegorza Muszyńskiego. Tak wynika z ich oświadczeń majątkowych za 2017 rok.

Sprawdź co powinna robić przed snem kobieta
wiersze między newsami

Sprawdź co powinna robić przed snem kobieta 0 0

Lektura obowiązkowa dla feministek. W końcu ktoś wyliczył, jakie obowiązki mają gospodynie domowe i określił miejsce poezji w ich życiu

Kraśnicka: Już 130 pielęgniarek na zwolnieniach. Jest porozumienie z lekarzami
film

Kraśnicka: Już 130 pielęgniarek na zwolnieniach. Jest porozumienie z lekarzami 199 44

W piątek ma dojść do decydujących rozmów w szpitalu przy alei Kraśnickiej w Lublinie. W czwartek już 130 pielęgniarek było na L4.

Schetyna na UMCS: Ukraińscy politycy nie chcą już współpracować z polskimi władzami

Schetyna na UMCS: Ukraińscy politycy nie chcą już współpracować z polskimi władzami 7 16

- Polsko-ukraińskich relacji po prostu nie ma - w taki sposób przewodniczący PO podsumował relacje Polski z Ukrainą.

Nowe centrum rehabilitacji w Nałęczowie już otwarte (zdjęcia)
galeria

Nowe centrum rehabilitacji w Nałęczowie już otwarte (zdjęcia) 2 1

Otwarte jest już nowe centrum rehabilitacyjno-fizjoterapeutyczne "Werandki" w Nałęczowie. - To pierwszy tak nowoczesny ośrodek po wschodniej stronie Wisły. Wychodzimy na przeciw potrzebom pacjentów z całej Polski - tłumaczy jego dyrekcja. Będą tam mogli skorzystać z czterech "stref": kardiologii, ortopedii, treningu i diagnostyki.

Twórczość Szczepana Twardocha w Kazimierzu Dolnym
26 maja 2018, 16:00

Twórczość Szczepana Twardocha w Kazimierzu Dolnym 1 0

Co Gdzie Kiedy. Kazimierski Ośrodek Kultury, Promocji i Turystyki (ul. Lubelska 12) zaprasza na kolejną odsłonę Soboty Literackiej. 26 maja o godz. 16 odbędzie się spotkanie poświęcone Balladzie o pewnej panience Szczepana Twardocha.

Gmina Biała Podlaska: Inwestycje drogowe zablokowane, ceny za wysokie

Gmina Biała Podlaska: Inwestycje drogowe zablokowane, ceny za wysokie 3 0

Gmina Biała Podlaska musi powtarzać przetargi na roboty drogowe. Wszystko dlatego, że wykonawcy swoją pracę wyceniają coraz drożej.

Joanna Mucha: Prokurator powinien się zająć władzami stadniny w Janowie

Joanna Mucha: Prokurator powinien się zająć władzami stadniny w Janowie 0 16

Śledztwo w sprawie niegospodarności w stadninie koni w Janowie Podlaskim jest sztucznie przedłużane. Prokuratura powinna się zająć osobami, które obecnie tam rządzą, a dawny prezes Marek Trela powinien wrócić do pracy – przekonuje posłanka PO Joanna Mucha

Juwenalia 2018 w Białej Podlaskiej. Zdjęcia z korowodu studenckiego
galeria

Juwenalia 2018 w Białej Podlaskiej. Zdjęcia z korowodu studenckiego 0 2

We wtorek i środę odbyły się Juwenalia Państwowej Szkoły Wyższej im. Jana Pawła II w Białej Podlaskiej.

Hit transferowy w Pszczółce Polski Cukier AZS UMCS

Hit transferowy w Pszczółce Polski Cukier AZS UMCS 0 3

Brianna Joelle Kiesel zasiliła szeregi Pszczółki Polski AZS UMCS Lublin. 24-letnia Amerykanka ma na swoim koncie występy w najlepszej lidze świata, WNBA. Ostatnio reprezentowała szwedzkie Umea Udominate

Nocne sklepy z alkoholem w Lublinie nie zbankrutują. Pomysł radnych PiS nie przeszedł

Nocne sklepy z alkoholem w Lublinie nie zbankrutują. Pomysł radnych PiS nie przeszedł 0 15

Nie będzie w Lublinie ograniczeń nocnej sprzedaży alkoholu. Ich wprowadzenia chcieli radni PiS, ale większość Rady Miasta była temu przeciwna. W czwartek uchwalony został za to zakaz sprzedaży trunków m.in. obok szkół i kościołów. Radni ustalili też maksymalną liczbę zezwoleń dla sklepów i lokali gastronomicznych.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.