piątek, 15 grudnia 2017 r.

Lubelskie

Szykują objazd dla pociągów z Lublina do Warszawy. Wymieniają tory, opracowują rozkład

Dodano: 3 listopada 2016, 08:09
Autor: Dominik Smaga

Jeszcze w listopadzie poznamy rozkład pociągów, które objazdem ominą odnawiane tory z Lublina do Warszawy. Zastępcza trasa już jest przygotowana, dotychczas wymieniono 11 km toru, a cały objazd musi być gotowy do połowy przyszłego roku.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty

Właśnie na połowę 2017 r. planowane jest zamknięcie szlaku kolejowego między Lublinem a Dęblinem. I to wtedy pociągi zostaną skierowane na zastępczą trasę przez Lubartów, Parczew i Łuków, a dalej przez Siedlce do Warszawy. Do roli takiego objazdu trzeba jeszcze przygotować odcinek Parczew–Łuków. Tu prace już trwają.

– Wykonawca przebudował już 80 proc. obiektów inżynieryjnych oraz wymienił tory na odcinku 11 km – informuje Karol Jakubowski z centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Deklaruje, że pierwsze pociągi pojadą z Łukowa do Parczewa już w połowie przyszłego roku.

– To ostatni etap przygotowanej alternatywnej linii obwodowej z Łukowa do Lublina – dodaje Jakubowski. Równocześnie trwają prace na 25 km torów między Lubartowem a Parczewem, gdzie między innymi wymieniane są podkłady. Tu roboty torowe powinny się zakończyć w grudniu. Na modernizację dalszej części szlaku, do Łukowa, poczekamy do wiosny.

– Po zakończeniu wszystkich prac o łącznej wartości prawie 110 mln zł pociągi pasażerskie z Lublina do Łukowa pojadą z prędkością 100–120 km/h – deklaruje przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych.

Dalekobieżne składy, które będą kursować objazdem przez Parczew, Łuków i Siedlce będą jechać do Warszawy o 40 minut dłużej, niż standardową trasą przez Puławy, Dęblin i Pilawę. Wiadomo już, że nie będą się zatrzymywać na stacji Radzyń Podlaski.

– Stacja kolejowa znajduje się w miejscowości Bedlno Podlaskie, oddalonej od Radzynia o 7 km – wyjaśnia biuro prasowe PKP Intercity, spółki obsługującej połączenia dalekobieżne. – Ze względu na dużą odległość stacji, nie planujemy zatrzymywania składów PKP Intercity kursujących trasą okrężną w tej miejscowości.

Przewoźnik zapowiada, że w listopadzie poznamy szczegóły dotyczące organizacji połączeń kolejowych po 11 czerwca przyszłego roku.

Wykonawców najważniejszych prac, tych na linii prowadzącej z Lublina do Warszawy przez Dęblin, wciąż nie wybrano w przetargu ogłoszonym przez Polskie Linie Kolejowe. Spółka deklaruje, że umowy podpisze w lutym.

Buce
Użytkownik niezarejestrowany
eR
(19) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Buce
Buce (28 grudnia 2016 o 14:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
RADZYN JEST ODDALONY 8 macha od stacji ! Zas PARCZEW LEZY NA TERENIA MIASTA CIOLY !!
Rozwiń
Gość
Gość (4 listopada 2016 o 08:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
papierosy caro i bilet do Bedna
Rozwiń
eR
eR (4 listopada 2016 o 08:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Łuków - Siedlce zdaje sie tez pod 160 dla osobówek podchodzi
Rozwiń
życzliwy
życzliwy (4 listopada 2016 o 02:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Bo panie kolego przez Siedlce prowadzi wyremontowana LK2. Łuków - Siedlce ma dozwoloną prędkość 120 km/h a Siedlce - Warszawa - 160 km/h Na odcinku do Pilawy (LK12) jest max 50 km/h i potem LK13 100 km/h do Mińska i 160 km/h do Wa-wy albo 100 km/h LK7 przez Otwock.   Mi wychodzi z tego jakieś 45 minut przez Siedlce i jakieś 1,5 godziny przez Pilawę/Otwock - a więc Mocium Panie - czas się liczy. Czas !
Rozwiń
Gość
Gość (3 listopada 2016 o 22:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
do której, co zapomniałem dodać, jest aż 30 km... to jest jakiś skandal...
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (19)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!