środa, 23 sierpnia 2017 r.

Lubelskie

Turystyczna promocja woj. lubelskiego dopiero po wakacjach

Dodano: 9 sierpnia 2013, 17:31
Autor: Rafał Panas

Reklamówka walorów turystycznych i gospodarczych regionu miała być gotowa pod koniec czerwca. Tymczasem dopiero teraz został rozstrzygnięty przetarg na jej produkcję.

Spot reklamowy reklamujący walory gospodarcze województwa lubelskiego przygotuje firma San Markos z Warszawy. Ich ofertę wybrała w czwartek komisja przetargowa z Urzędu Marszałkowskiego. W sumie na przetarg wpłynęło 13 ofert.

Oprócz filmu reklamowego San Markos przygotuje również billboardy. Wszystko odbędzie się w ramach dofinansowanego z Unii Europejskiej wartego 24 mln zł projektu "Marketing gospodarczy województwa lubelskiego”.

45-sekundowa reklamówka ma zachwalać w całym kraju walory turystyczne naszego województwa i jednocześnie pokazać go jako miejsce z rozwijającą się gospodarką.

– Wybrana w przetargu propozycja jest bardzo ciekawa. Spot będzie do wykorzystania w różnych porach roku i nie tylko w telewizji. Może być np. udostępniony firmom jadącym na targi – tłumaczy Artur Habza, zastępca dyrektora Departamentu Promocji i Turystyki w UM. Dodaje: Turystyka to potężna gałąź gospodarki województwa lubelskiego, idą za nią pieniądze. Podkreślanie pozytywnego wizerunku naszego województwa wzmacnia także branżę turystyczną.

Początkowo spot miał być gotowy na początek wakacji, bo miał przede wszystkim przyciągnąć turystów. Przetarg został ogłoszony pod koniec maja i dawał bardzo mało czasu firmom na przedstawienie oferty. Warszawska firma będzie miała trzy tygodnie na jego produkcję od momentu podpisania umowy.

– Komisja zdecydowała, że czas nie jest tu kryterium najważniejszym. Trzeba było postawić na jakość i wybrać propozycję bardziej uniwersalną, pokazującą potencjał regionu, nie tylko turystykę wakacyjną – tłumaczy Beata Górka, rzecznik marszałka.

Na turystach rzeczywiście można zarobić. Promowanie walorów krajoznawczych naszego regionu może być jednak chybionym strzałem.

– Turystyka nie jest synonimem rekreacji i wypoczynku na wsi i łonie przyrody – przestrzega Marek Kozak w ekspertyzie na temat turystycznych szans Polski wschodniej (przygotowanej dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego). Radzi wspierać Lublin, przyciągać zamożnych turystów drogimi hotelami i atrakcyjna ofertą, np. koncertami czy kulinariami. Pieniądze przynosi też turystyka biznesowa, akademicka, kongresowa.
Czytaj więcej o:
Troll
Monia21
MARTA
(4) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Troll
Troll (12 sierpnia 2013 o 10:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Mi się wydaje, że taka kampania jaja by nie było to powinna ruszać już na początku kwietnia – długie weekendy etc. a nie na jesienną zawieruchę. Jednak ja się tam nie znam, są w urzędach dobrze opłacone mądre głowy to się nie wtrącam.

Rozwiń
Monia21
Monia21 (11 sierpnia 2013 o 23:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Myślę że zrobią dobrą robotę,... ostatnia reklama Lubelszczyzny była wspaniała... Trzymamy kciuki! :) ściągajcie ludzi byśmy mogli zarobić :)

Rozwiń
MARTA
MARTA (11 sierpnia 2013 o 14:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

LUBELSKIE jak zawsze- KECZUP PO FRYTKACH. OTO NASZA REKLAMA

Rozwiń
Barbara Ubryk
Barbara Ubryk (11 sierpnia 2013 o 13:23) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Słomiana strzecha,chochoł,kazimierski rynek ze studnią,kogut wypieczony u Sarzyńskiego,kiszony ogórek,kaszanka i koniecznie widok kibelka na dworcu PKS na pdzamczu.Oto Lublin jak malowanie.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (4)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!