wtorek, 22 sierpnia 2017 r.

Lubelskie

Urząd wydał pieniądze na serial "Pogodni". Było warto? Oceń sam

Dodano: 28 lipca 2011, 21:22
Autor: Rafał Panas

– Serialu nie oglądałem – przyznaje wicemarszałek Krzysztof Grabczuk, który odpowiada za promocję re
– Serialu nie oglądałem – przyznaje wicemarszałek Krzysztof Grabczuk, który odpowiada za promocję re

400 tys. zł wydał Urząd Marszałkowski na 13 odcinków serialu "Pogodni” i towarzyszące mu reklamy regionu. Sęk w tym, że fabuła serialu jest miałka, a oglądają go przede wszystkim nieletni.

"Pogodnych” można zobaczyć codziennie w publicznej "Jedynce” i "Dwójce”. Odcinek trwa zaledwie kilka minut, a poprzedzany jest przez dwa duże bloki reklamowe. Serial sprawia wrażenie pretekstu do emisji reklam i konkursu SMS-owego, w którym można wygrać luksusowy samochód.

Treść? W środowym odcinku małżeństwo Pogodnych spacerując po rynku w Kazimierzu Dolnym dywagowało, czy Andrzej może się jeszcze podobać młodym kobietom, a Magda wspominała, jak kiedyś dostała od dawnego chłopaka choinkowe bombki. – Teraz ojciec je bije, po jednej na święta – opowiadała synowi Stasiowi. Wczoraj Andrzej odpoczywający na urlopie przeraził się, że ma halucynacje, bo zobaczył swoją matkę. Okazało się, że faktycznie mama przyjechała w odwiedziny do syna.

– Nie bardzo wiem o co w tym serialu chodzi – mówi Ewa Kondek, zastępca burmistrza Sandomierza. W tym mieście kręcony jest popularny serial "Ojciec Mateusz”. – Po pierwszym roku emisji przyjechało do nas o 40 proc. więcej turystów. W kolejnym roku tyle samo pomimo powodzi – mówi Kondek.

Na początku Sandomierz wydał kilkadziesiąt tysięcy złotych na dofinansowanie pobytu ekipy kręcącej serial oraz pomoc techniczną. Dopiero w ubiegłym roku samorząd województwa dołożył do produkcji 1,5 mln zł.

Jak promuje się Lubelszczyzna? W 13 odcinkach "Pogodnych” zachwalane są uroki naszego regionu, a przed i po emisji widzowie oglądają 8-sekundowe reklamy z hasłem "Pogodnych wakacji życzy Lubelskie”. Serial i spoty kosztowały nas 406 tys. zł (85 proc. dołożyła Unia Europejska). – Serialu nie oglądałem – przyznaje wicemarszałek Krzysztof Grabczuk (PO), który w zarządzie województwa odpowiada za promocję regionu. – Gusty są różne, ale każdy zwróci uwagę na nasze reklamówki. Im nas więcej w mediach tym lepiej.

Piotr Franaszek, szef wojewódzkiej promocji, podkreśla, że serial jest fragmentem większej kampanii promującej region "Smakuj Życie”. – Mamy spoty cztery razy dziennie w TVP 1, TVP2 i TVP Info przed i po zakończeniu "Pogodnych”, a także billboardy, kampanię produktową, imprezy i wydawnictwa – wylicza dyrektor Franaszek. Dodaje, że serial jest bonusem, który udało się wywalczyć do tanich spotów.
– Za ok. 400 tys. zł mamy ponad 200 spotów i 13 odcinków kręconych w naszym regionie. To dobrze wydane pieniądze – zapewnia. – W ubiegłym roku zapłaciliśmy 1,2 mln zł za same reklamówki w TVN.
Franaszek serial oglądał i nie ma zastrzeżeń. – To nowoczesny, intensywny i niespotykany format – ocenia.

Większość widzów "Pogodnych” ma od 4 do 15 lat (średnio 509 tys. osób na odcinek). Udział starszych widzów (w najbardziej "konsumpcyjnym” wieku 16 – 49 lat) to tylko 6 proc. (156 tys. osób).

Urząd Marszałkowski oceni efekt kampanii reklamowej jesienią.

Serial "Pogodni" można obejrzeć na stronie TVP - kliknij, żeby zobaczyć
Czytaj więcej o:
Karo
martineden79
fizyk
(17) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Karo
Karo (14 sierpnia 2011 o 14:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Widziałem kilka odcinków i... no właśnie. Ogólnie od samego początku myślałem, że jest to akcja reklamowa Lexusa. Taka nowa wersja reklamy udająca jakiś serial. Natomiast jako promocja województwa... Niestety ale ja tej promocji nie zauważyłem. Emitowane przed i po spoty województwa poprzez brak wyraźnego powiązania przechodzą nie zauważone. Równie dobrze można było by wstawić tam reklamę pasty do zębów, proszku, czy jakiegokolwiek innego produktu. Zresztą widać, że nie tylko ja bardziej kojarzę ten program z Lexusem. Wypowiedzi panów odpowiedzialnych za tą formę promocji są śmieszne... A jak już ktoś zauważył unijne pieniądze poszły po raz kolejny na coś co de facto nie przynosi żadnych korzyści. Niestety pokazuje to wszech obecne podejście do funduszy unijnych. Czyli: są, więc wydajemy je, żeby nikt nam nie zarzucił, że przepadły... A, że można było je wykorzystać w lepszy sposób... trudno.
Rozwiń
martineden79
martineden79 (29 lipca 2011 o 22:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Wyjątkowo głupi pomysł reklamowania regionu poprzez głupkowaty miniserialik.
Najgłupsza jest ta żona która notorycznie zwraca się do męża per Kooooocie.
Rozwiń
fizyk
fizyk (29 lipca 2011 o 17:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
niestety- trzeba było dać spot w discovery lub national geo i byłby większy zysk, a nie na tv info czy innych polskich kanałach....6% - ja pracuję do nocy i nie mam czasu na pierdoły - nikt kto rano idzie do pracy takich dreszczowców nie ogląda...6-15 latki to rzeczywiście suuper widownia - na 100% przedszkolaki będą namawiać panie w przedszkolu żeby jechać do kazika czy sandomierza...
Rozwiń
Gość
Gość (29 lipca 2011 o 13:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[size="3"]" Serial i spoty kosztowały nas 406 tys. zł (85 % dołożyła Unia Europejska).
– Serialu nie oglądałem – przyznaje wicemarszałek Krzysztof Grabczuk (PO), który w zarządzie województwa odpowiada za promocję regionu. – Gusty są różne, ale każdy zwróci uwagę na nasze reklamówki. Im nas więcej w mediach tym lepiej.

Większość widzów "Pogodnych" ma od 4 do 15 lat (średnio 509 tys. osób na odcinek).
Udział starszych widzów (w wieku 16 – 49 lat) to tylko 6 % (156 tys. osó "[/size]

... i znowu UE sfinansowała nietrafione pomysły promocji Lubelszczyzny w serialu, który oglądają dzieci, bo dorośli to tylko 6 % widowni.
Rozwiń
Gość
Gość (29 lipca 2011 o 13:32) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[size="4"]Ten serialik leci jednocześnie na 3 stacjach TVP : TVP1, TVP2 i TVP Info.
Każdy odcinek trwa około 5 minut.
Idiotyczne mini scenki przetykane idiotycznymi dialogami męża, żony i ich wyszczekanego synka + sąsiada i znajomych.
Pranie publicznej kasy pochodzącej z abonamentu RTV.[/size]
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (17)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!