Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

16 lutego 2011 r.
19:43
Edytuj ten wpis

Wysiedleni przez budowę S17: Ekspresówka złamała nam życie

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
0 56 A A
Trwa już wyburzanie domów pod budowę ekspresówki ekspersówki. Tymczasem wysiedleni ludzie wciąż nie
Trwa już wyburzanie domów pod budowę ekspresówki ekspersówki. Tymczasem wysiedleni ludzie wciąż nie

Rodzicom nie pokazujemy, jak burzą nasz dom. Pewnie by im serce pękło – mówi jeden z wysiedlonych w związku z budową S 17. Dotąd nie dostał odszkodowania. Mało tego, za zabraną nieruchomość wciąż płaci podatki.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Rodzina od stu lat miała tę ziemię. 23 grudnia ubiegłego roku otrzymaliśmy pismo, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przejmuje ich nieruchomość na drogę.

– Zabrali nam nowy dom, zabudowania gospodarcze, ponad hektar ziemi. W ciągu miesiąca musieliśmy zlikwidować całe gospodarstwo. Zwierzęta poszły do rzeź, siewne zboże pojechało na skup. Dwa ciągniki i maszyny poupychaliśmy po sąsiadach, reszta stoi pod chmurką. Teraz mieszkamy na stancji i nie wiemy, kiedy pójdziemy na swoje – mówią rozżaleni bracia Tomasz i Krzysztof, którzy musieli oddać swój dom pod S17. Co gorsza – nadal muszą płacić podatki od nieruchomości, bo gmina nic nie wie, że przejęło je państwo.
W podobnej sytuacji jest kilkadziesiąt osób, których nieruchomości kolidowały z trasą "siedemnastki”.

– Nie jesteśmy przeciwko budowie drogi, ale mamy żal, że nikt nas wcześniej nie uprzedził o terminie zastosowania specustawy i konieczności opuszczenia domów – dodaje kolejny z braci.

– Ludzie od dawna wiedzieli, że ruszy budowa drogi i trzeba będzie opuścić domy – ripostuje Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy GDDKiA Lublin.

Machina przejmowania nieruchomości pod "siedemnastkę” ruszyła w grudniu ubiegłego roku, po podpisaniu przez wojewodę decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Na mocy "specustawy” drogowcy przejmują nieruchomości bez negocjacji z właścicielami.

– Przyszła dwójka ludzi i spisała nasz majątek. Nikt z nami nie rozmawiał o wysokości i dacie wypłaty odszkodowania – wytyka jeden z braci.

"Specustawa” stosuje odpowiedzialność zbiorową. Jeżeli choćby jeden z 1200 właścicieli nieruchomości położnych przy drodze "piaseckiej” zaskarży decyzję wojewody, wówczas wstrzymywana jest wypłata wszystkich odszkodowań. Aż do momentu rozpatrzenia odwołań przez ministra infrastruktury.

– A w tym przypadku osiem osób złożyło odwołania – mówi Malgorzata Tatara, rzecznik wojewody lubelskiego.
– Musiałem się odwołać. Zabierają mi tylko część działki. Bez tego kawałka ziemi moja firma nie może funkcjonować, a drogowcy nie chcą wykupić całości. Wycenia się tylko grunt i budynki. A kto mi pokryje koszty ew. zwolnień pracowników? Co z utraconymi zyskami – pyta jeden z przedsiębiorców.

Ministerstwo być może jeszcze w tym tygodniu rozpatrzy odwołania. I dopiero po tym biegli rzeczoznawcy powołani przez wojewodę rozpoczną szacowanie wartości nieruchomości i wypłaty będą mogły ruszyć.
– Specustawa pozwala szybko budować drogi, ale słabo chroni ludzi. Sądzę, że część z tych spraw skończy się Strasburgu – mówi Jerzy Adamiczka, ekspert z poznańskiej firmy rzeczoznawczej AiM Property.

Komentarze 56

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Marcin / 1 marca 2011 o 04:04
[quote name='Beta' timestamp='1297969971' post='438724']
Jak czytam te wasze bzdury to nie wierze że ludzie mogą tak myśleć.!!!!
Co wy możecie wiedzieć co ci ludzie przechodzą, zostali wyrzuceni ze swoich domów czy im się to podobało czy nie, mało tego stancje musieli sobie najpierw opłacić ze swoich pieniędzy bo GDDKiA raczyła wypłacić pieniądze na pokrycie tych kosztów z lekkim opóźnieniem!!!! i miała to daleko gdzieś, czy ktoś ma kasę czy nie.
Co do odszkodowań to ludziom chyba pieniądze się należą za ich domy i nie ważne czy mieli papę na dachu , czy też nie.
Wywalenie tych ludzi w taki sposób to skandal i totalna porażka GDDKiA która co innego mówiła a co innego zrobiła z ludzmi, umywając ręce tłumacząc się ustawą.
Drogi muszą powstawć!!! i cały czas tłumacze to moim rodzicom, którzy stracili już swój dom. Została tylko duży lej po ich domu i nic więcej. Do tej pory biorą leki żeby jakoś to przetrwać a jak narazie nawet nie ma wycen zabranych nieruchomości, więc nie wiem czy ktoś by był z tego zadowolony.!!!!!!
[/quote]
Popieram Sam Jestem W takiej Sytuacji Mieliśmy mało czasu na przeprowadzkę teraz jestem zmuszony Mieszkać na jakiejś stancji,u obcych ludzi..Nie dostaliśmy nawet grosza na przeprowadzkę,na paliwo czy cokolwiek..Przykro Mi że urodziłem Się w Takim Państwie...Wszystkim Tym co Piszą głupoty Życzę Wam aby Was Kiedyś spotkał taki Los i taka Przykrość....
[quote name='Beta' timestamp='1297969971' post='438724']
Jak czytam te wasze bzdury to nie wierze że ludzie mogą tak myśleć.!!!!
Co wy możecie wiedzieć co ci ludzie przechodzą, zostali wyrzuceni ze swoich domów czy im się to podobało czy nie, mało tego stancje musieli sobie najpierw opłacić ze swoich pieniędzy bo GDDKiA raczyła wypłacić pieniądze na pokrycie tych kosztów z lekkim opóźnieniem!!!! i miała to daleko gdzieś, czy ktoś ma kasę czy nie.
Co do odszkodowań to l... rozwiń
Avatar
Marcin / 1 marca 2011 o 03:58
[quote name='Beta' timestamp='1297969971' post='438724']
Jak czytam te wasze bzdury to nie wierze że ludzie mogą tak myśleć.!!!!
Co wy możecie wiedzieć co ci ludzie przechodzą, zostali wyrzuceni ze swoich domów czy im się to podobało czy nie, mało tego stancje musieli sobie najpierw opłacić ze swoich pieniędzy bo GDDKiA raczyła wypłacić pieniądze na pokrycie tych kosztów z lekkim opóźnieniem!!!! i miała to daleko gdzieś, czy ktoś ma kasę czy nie.
Co do odszkodowań to ludziom chyba pieniądze się należą za ich domy i nie ważne czy mieli papę na dachu , czy też nie.
Wywalenie tych ludzi w taki sposób to skandal i totalna porażka GDDKiA która co innego mówiła a co innego zrobiła z ludzmi, umywając ręce tłumacząc się ustawą.
Drogi muszą powstawć!!! i cały czas tłumacze to moim rodzicom, którzy stracili już swój dom. Została tylko duży lej po ich domu i nic więcej. Do tej pory biorą leki żeby jakoś to przetrwać a jak narazie nawet nie ma wycen zabranych nieruchomości, więc nie wiem czy ktoś by był z tego zadowolony.!!!!!!
[/quote]
[quote name='Beta' timestamp='1297969971' post='438724']
Jak czytam te wasze bzdury to nie wierze że ludzie mogą tak myśleć.!!!!
Co wy możecie wiedzieć co ci ludzie przechodzą, zostali wyrzuceni ze swoich domów czy im się to podobało czy nie, mało tego stancje musieli sobie najpierw opłacić ze swoich pieniędzy bo GDDKiA raczyła wypłacić pieniądze na pokrycie tych kosztów z lekkim opóźnieniem!!!! i miała to daleko gdzieś, czy ktoś ma kasę czy nie.
Co do odszkodowań to l... rozwiń
Avatar
kuba / 25 lutego 2011 o 16:26
Ja jestem za to by w kacu wybudowali drogę s-17. Joz raz doświadczyłem się na własnej skórze, kiedy jechałem i nagle gdzieś znalazła się dziura i niestety rozwaliłem sobie felgę. Tez trochę współczuje ludziom ale jak już było mówione ze ma tu być budowana droga to niech teraz nie robią wielkich oczu!!!
Avatar
par / 21 lutego 2011 o 22:58
[quote name='mxs' timestamp='1298321836' post='440718']
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale była to kwestia uzyskania decyzji środowiskowej. Na zadanie 5 decyzja środowiskowa była najwcześniej. Poszukaj w artykułach sprzed roku, dwóch i sprawa się wyjaśni.
[/quote]
nie wiem czego ty bronisz bo ja jestem też za tym aby drogi w Polsce były ale czy nie uważasz że tę ustawę wymyślił ktoś niespełna rozumu ten artykuł miał na celu to a żeby dać choć maleńki sygnał tym którzy mogą coś zmienić aby w przyszłości inni ludzie nie byli tak skrzywdzeni tą ustawą jak my Wszelkie zapytania dotyczące dalszej działalności firmy czy też zwolnieniami w tej firmie (kto zapłaci odprawę,co zrobić ze zwierzętami czy sprzętem) urzędnicy odpowiadają że ustawa tego nie reguluje a co powiesz na temat podatków które w dalszym ciągu musimy płacić za zabrane nieruchomości czy to jest normalne w normalnym europejskim kraju moim zdaniem to Kambodża a ludzie jacy nas reprezentują mają to daleko w dup... Byliśmy u znanej lubelskiej posłanki wiesz co powiedziała że sąsiadom którym zburzono domy zapłacono tylko się nie przyznali nawet nie zna treści tej ustawy którą wymyślił jej kolega i za którą ona też głosowała pewnie była naćpana
[quote name='mxs' timestamp='1298321836' post='440718']
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale była to kwestia uzyskania decyzji środowiskowej. Na zadanie 5 decyzja środowiskowa była najwcześniej. Poszukaj w artykułach sprzed roku, dwóch i sprawa się wyjaśni.
[/quote]
nie wiem czego ty bronisz bo ja jestem też za tym aby drogi w Polsce były ale czy nie uważasz że tę ustawę wymyślił ktoś niespełna rozumu ten artykuł miał na celu to a żeby dać choć maleńki sygnał tym którzy mogą coś zmienić aby w przyszłośc... rozwiń
Avatar
mxs / 21 lutego 2011 o 21:57
[quote name='par' timestamp='1298314859' post='440677']
Ale zanim ludzie opuścili swoje mienie wiedzieli ile i kiedy dostaną odszkodowania a ich nieruchomości jeszcze stoją a tutaj na początku się wyrzuca ludzi z ich domów rujnuje je a póżniej rozpatruje odwołania. Ustawa mówi że przysługuje nam prawo do odwołania jeśli nie zgadzamy się z wyceną rzeczoznawcy na podstawie czego mamy się odwoływać jak już nic nie zostało po naszych domach.A jak wytłumaczysz fakt iż nieruchomości pod obwodnicę lublina są już wykupione (węzeł Witosa droga do Świdnika )domy stoją ludzie już dawno dostali pieniądze a Lublin niedawno dopiero żebrał o pieniądze w Warszawie i na razie skończyło się to tylko na obietnicach i nic po zatym
[/quote]

Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale była to kwestia uzyskania decyzji środowiskowej. Na zadanie 5 decyzja środowiskowa była najwcześniej. Poszukaj w artykułach sprzed roku, dwóch i sprawa się wyjaśni.
[quote name='par' timestamp='1298314859' post='440677']
Ale zanim ludzie opuścili swoje mienie wiedzieli ile i kiedy dostaną odszkodowania a ich nieruchomości jeszcze stoją a tutaj na początku się wyrzuca ludzi z ich domów rujnuje je a póżniej rozpatruje odwołania. Ustawa mówi że przysługuje nam prawo do odwołania jeśli nie zgadzamy się z wyceną rzeczoznawcy na podstawie czego mamy się odwoływać jak już nic nie zostało po naszych domach.A jak wytłumaczysz fakt iż nieruchomości pod obwodnicę lublina są już wykupi... rozwiń
Avatar
par / 21 lutego 2011 o 20:00
[quote name='mxs' timestamp='1298230833' post='440210']
Ostatnia nowelizacja Specustawy była w lipcu 2008 r. A z tego co mi wiadomo odszkodowania za obwodnicę Tomaszowa były wypłacone pod koniec zeszłego roku, więc nie tak dawno temu :/
[/quote]
Ale zanim ludzie opuścili swoje mienie wiedzieli ile i kiedy dostaną odszkodowania a ich nieruchomości jeszcze stoją a tutaj na początku się wyrzuca ludzi z ich domów rujnuje je a póżniej rozpatruje odwołania. Ustawa mówi że przysługuje nam prawo do odwołania jeśli nie zgadzamy się z wyceną rzeczoznawcy na podstawie czego mamy się odwoływać jak już nic nie zostało po naszych domach.A jak wytłumaczysz fakt iż nieruchomości pod obwodnicę lublina są już wykupione (węzeł Witosa droga do Świdnika )domy stoją ludzie już dawno dostali pieniądze a Lublin niedawno dopiero żebrał o pieniądze w Warszawie i na razie skończyło się to tylko na obietnicach i nic po zatym
[quote name='mxs' timestamp='1298230833' post='440210']
Ostatnia nowelizacja Specustawy była w lipcu 2008 r. A z tego co mi wiadomo odszkodowania za obwodnicę Tomaszowa były wypłacone pod koniec zeszłego roku, więc nie tak dawno temu :/
[/quote]
Ale zanim ludzie opuścili swoje mienie wiedzieli ile i kiedy dostaną odszkodowania a ich nieruchomości jeszcze stoją a tutaj na początku się wyrzuca ludzi z ich domów rujnuje je a póżniej rozpatruje odwołania. Ustawa mówi że przysługuje nam prawo do odwołania... rozwiń
Avatar
mxs / 20 lutego 2011 o 20:40
[quote name='par' timestamp='1298221116' post='440135']
tak ale właśnie w 2010r była nowelizacja tej ustawy i za grunty pod obwodnicę Tomaszowa ludzie już dawno wzięli pieniądze a droga jest pod dużym znakiem zapytania
[/quote]

Ostatnia nowelizacja Specustawy była w lipcu 2008 r. A z tego co mi wiadomo odszkodowania za obwodnicę Tomaszowa były wypłacone pod koniec zeszłego roku, więc nie tak dawno temu :/
Avatar
par / 20 lutego 2011 o 17:58
[quote name='mxs' timestamp='1298140270' post='439813']
Bzdury opowiadasz. Grunty pod obwodnicę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego zostały wywłaszczone w jednym dniu tj. 13 stycznia 2010 r. na podstawie specustawy drogowej. Pozwolenie na budowę tej drogi zostało wydane 2 miesiące temu więc będzie ważne jeszcze przez prawie 3 lata.
[/quote]


tak ale właśnie w 2010r była nowelizacja tej ustawy i za grunty pod obwodnicę Tomaszowa ludzie już dawno wzięli pieniądze a droga jest pod dużym znakiem zapytania
Avatar
naturely way / 19 lutego 2011 o 19:42
[quote name='Beta' timestamp='1297969971' post='438724']
Jak czytam te wasze bzdury to nie wierze że ludzie mogą tak myśleć.!!!!
Co wy możecie wiedzieć co ci ludzie przechodzą, zostali wyrzuceni ze swoich domów czy im się to podobało czy nie, mało tego stancje musieli sobie najpierw opłacić ze swoich pieniędzy bo GDDKiA raczyła wypłacić pieniądze na pokrycie tych kosztów z lekkim opóźnieniem!!!! i miała to daleko gdzieś, czy ktoś ma kasę czy nie.
Co do odszkodowań to ludziom chyba pieniądze się należą za ich domy i nie ważne czy mieli papę na dachu , czy też nie.
Wywalenie tych ludzi w taki sposób to skandal i totalna porażka GDDKiA która co innego mówiła a co innego zrobiła z ludzmi, umywając ręce tłumacząc się ustawą.
Drogi muszą powstawć!!! i cały czas tłumacze to moim rodzicom, którzy stracili już swój dom. Została tylko duży lej po ich domu i nic więcej. Do tej pory biorą leki żeby jakoś to przetrwać a jak narazie nawet nie ma wycen zabranych nieruchomości, więc nie wiem czy ktoś by był z tego zadowolony.!!!!!!
[/quote]

Sukcesem GDDKiA jest to, że budowa drogi stała się faktem.

A na to żeby odszkodowania zostały szybko wypłacone jest tylko jeden sposób - poprosić tych którzy wnieśli odwołania o ich cofnięcie. Wtedy minister umorzy postępowanie odwoławcze i odeśle akta do Lublina. W mediach pojawiały się informacje o zarzutach podnoszonych w odwołaniach i każdy nich był z kosmosu. Od "nie bo nie' - z tymi najtrudniej się rozmawia, do kwestii ekranów dźwiękowych co regulowała wcześniejsza decyzja środowiskowa a decyzja ZNRID jedynie powielała wcześniejsze ustalenia. Ludzie myślcie trochę!!!
[quote name='Beta' timestamp='1297969971' post='438724']
Jak czytam te wasze bzdury to nie wierze że ludzie mogą tak myśleć.!!!!
Co wy możecie wiedzieć co ci ludzie przechodzą, zostali wyrzuceni ze swoich domów czy im się to podobało czy nie, mało tego stancje musieli sobie najpierw opłacić ze swoich pieniędzy bo GDDKiA raczyła wypłacić pieniądze na pokrycie tych kosztów z lekkim opóźnieniem!!!! i miała to daleko gdzieś, czy ktoś ma kasę czy nie.
Co do odszkodowań to l... rozwiń
Avatar
mxs / 19 lutego 2011 o 19:31
[quote name='par' timestamp='1297982723' post='438847']
jestem również ofiarą tej durnej ustawy piszecie że kto był tak głupi aby budować domy tak blisko s 17 jeszcze pół roku temu mogłem bez problemu uzyskać pozwolenie na budowę budynku na terenie przyszłej budowy nowej drogi.Jak można wytłumaczyć pracę naszych urzędników państwowych skoro np.są wykupione już grunty na budowę obwodnicy Tomaszowa lubelskiego a ta budowa nie wiadomo czy ruszy a ponadto właśnie kończy się już pozwolenie na budowę tej drogi czyli kasa w błoto. Kto opracował harmonogram tych prac gdzie np obwodnica lublina dalej stoi pod znakiem zapytania i gdzie prawie wszystkie grunty zostały wykupione (nie które 3lata temu) a tutaj wyrzuca się ludzi w środku zimy na śnieg w ciągu jednego miesiąca machając wirtualnymi pieniążkami przed oczami tłumacząc że do końca lutego musimy zerżnąć wszystkie drzewa bo zaczyna się okres lęgowy ptaków. Czy urzędnicy nie mogli wcześniej wykupić naszych nieruchomości abyśmy mogli dalej żyć. Pan Nalewajko twierdzi że myśmy wiedzieli wcześniej ale dlaczego nie podjęto działań wykupu tak jak to robiono pod obwodnicę skoro mówiono że ten odcinek drogi jest na pierwszym miejscu inwestycji. Dlaczego urzędnicy są wciąż bezkarni.Tak na marginesie mój syn uczy się właśnie wiersza KTO TY JESTEŚ POLAK MAŁY bardzo mi przykro ale ja nie mogę tego słuchać.
[/quote]

Bzdury opowiadasz. Grunty pod obwodnicę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego zostały wywłaszczone w jednym dniu tj. 13 stycznia 2010 r. na podstawie specustawy drogowej. Pozwolenie na budowę tej drogi zostało wydane 2 miesiące temu więc będzie ważne jeszcze przez prawie 3 lata.
[quote name='par' timestamp='1297982723' post='438847']
jestem również ofiarą tej durnej ustawy piszecie że kto był tak głupi aby budować domy tak blisko s 17 jeszcze pół roku temu mogłem bez problemu uzyskać pozwolenie na budowę budynku na terenie przyszłej budowy nowej drogi.Jak można wytłumaczyć pracę naszych urzędników państwowych skoro np.są wykupione już grunty na budowę obwodnicy Tomaszowa lubelskiego a ta budowa nie wiadomo czy ruszy a ponadto właśnie kończy się już pozwolenie na budowę tej drogi czyli k... rozwiń
Avatar
Marcin / 1 marca 2011 o 04:04
[quote name='Beta' timestamp='1297969971' post='438724']
Jak czytam te wasze bzdury to nie wierze że ludzie mogą tak myśleć.!!!!
Co wy możecie wiedzieć co ci ludzie przechodzą, zostali wyrzuceni ze swoich domów czy im się to podobało czy nie, mało tego stancje musieli sobie najpierw opłacić ze swoich pieniędzy bo GDDKiA raczyła wypłacić pieniądze na pokrycie tych kosztów z lekkim opóźnieniem!!!! i miała to daleko gdzieś, czy ktoś ma kasę czy nie.
Co do odszkodowań to ludziom chyba pieniądze się należą za ich domy i nie ważne czy mieli papę na dachu , czy też nie.
Wywalenie tych ludzi w taki sposób to skandal i totalna porażka GDDKiA która co innego mówiła a co innego zrobiła z ludzmi, umywając ręce tłumacząc się ustawą.
Drogi muszą powstawć!!! i cały czas tłumacze to moim rodzicom, którzy stracili już swój dom. Została tylko duży lej po ich domu i nic więcej. Do tej pory biorą leki żeby jakoś to przetrwać a jak narazie nawet nie ma wycen zabranych nieruchomości, więc nie wiem czy ktoś by był z tego zadowolony.!!!!!!
[/quote]
Popieram Sam Jestem W takiej Sytuacji Mieliśmy mało czasu na przeprowadzkę teraz jestem zmuszony Mieszkać na jakiejś stancji,u obcych ludzi..Nie dostaliśmy nawet grosza na przeprowadzkę,na paliwo czy cokolwiek..Przykro Mi że urodziłem Się w Takim Państwie...Wszystkim Tym co Piszą głupoty Życzę Wam aby Was Kiedyś spotkał taki Los i taka Przykrość....
[quote name='Beta' timestamp='1297969971' post='438724']
Jak czytam te wasze bzdury to nie wierze że ludzie mogą tak myśleć.!!!!
Co wy możecie wiedzieć co ci ludzie przechodzą, zostali wyrzuceni ze swoich domów czy im się to podobało czy nie, mało tego stancje musieli sobie najpierw opłacić ze swoich pieniędzy bo GDDKiA raczyła wypłacić pieniądze na pokrycie tych kosztów z lekkim opóźnieniem!!!! i miała to daleko gdzieś, czy ktoś ma kasę czy nie.
Co do odszkodowań to l... rozwiń
Avatar
Marcin / 1 marca 2011 o 03:58
[quote name='Beta' timestamp='1297969971' post='438724']
Jak czytam te wasze bzdury to nie wierze że ludzie mogą tak myśleć.!!!!
Co wy możecie wiedzieć co ci ludzie przechodzą, zostali wyrzuceni ze swoich domów czy im się to podobało czy nie, mało tego stancje musieli sobie najpierw opłacić ze swoich pieniędzy bo GDDKiA raczyła wypłacić pieniądze na pokrycie tych kosztów z lekkim opóźnieniem!!!! i miała to daleko gdzieś, czy ktoś ma kasę czy nie.
Co do odszkodowań to ludziom chyba pieniądze się należą za ich domy i nie ważne czy mieli papę na dachu , czy też nie.
Wywalenie tych ludzi w taki sposób to skandal i totalna porażka GDDKiA która co innego mówiła a co innego zrobiła z ludzmi, umywając ręce tłumacząc się ustawą.
Drogi muszą powstawć!!! i cały czas tłumacze to moim rodzicom, którzy stracili już swój dom. Została tylko duży lej po ich domu i nic więcej. Do tej pory biorą leki żeby jakoś to przetrwać a jak narazie nawet nie ma wycen zabranych nieruchomości, więc nie wiem czy ktoś by był z tego zadowolony.!!!!!!
[/quote]
[quote name='Beta' timestamp='1297969971' post='438724']
Jak czytam te wasze bzdury to nie wierze że ludzie mogą tak myśleć.!!!!
Co wy możecie wiedzieć co ci ludzie przechodzą, zostali wyrzuceni ze swoich domów czy im się to podobało czy nie, mało tego stancje musieli sobie najpierw opłacić ze swoich pieniędzy bo GDDKiA raczyła wypłacić pieniądze na pokrycie tych kosztów z lekkim opóźnieniem!!!! i miała to daleko gdzieś, czy ktoś ma kasę czy nie.
Co do odszkodowań to l... rozwiń
Avatar
kuba / 25 lutego 2011 o 16:26
Ja jestem za to by w kacu wybudowali drogę s-17. Joz raz doświadczyłem się na własnej skórze, kiedy jechałem i nagle gdzieś znalazła się dziura i niestety rozwaliłem sobie felgę. Tez trochę współczuje ludziom ale jak już było mówione ze ma tu być budowana droga to niech teraz nie robią wielkich oczu!!!
Avatar
par / 21 lutego 2011 o 22:58
[quote name='mxs' timestamp='1298321836' post='440718']
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale była to kwestia uzyskania decyzji środowiskowej. Na zadanie 5 decyzja środowiskowa była najwcześniej. Poszukaj w artykułach sprzed roku, dwóch i sprawa się wyjaśni.
[/quote]
nie wiem czego ty bronisz bo ja jestem też za tym aby drogi w Polsce były ale czy nie uważasz że tę ustawę wymyślił ktoś niespełna rozumu ten artykuł miał na celu to a żeby dać choć maleńki sygnał tym którzy mogą coś zmienić aby w przyszłości inni ludzie nie byli tak skrzywdzeni tą ustawą jak my Wszelkie zapytania dotyczące dalszej działalności firmy czy też zwolnieniami w tej firmie (kto zapłaci odprawę,co zrobić ze zwierzętami czy sprzętem) urzędnicy odpowiadają że ustawa tego nie reguluje a co powiesz na temat podatków które w dalszym ciągu musimy płacić za zabrane nieruchomości czy to jest normalne w normalnym europejskim kraju moim zdaniem to Kambodża a ludzie jacy nas reprezentują mają to daleko w dup... Byliśmy u znanej lubelskiej posłanki wiesz co powiedziała że sąsiadom którym zburzono domy zapłacono tylko się nie przyznali nawet nie zna treści tej ustawy którą wymyślił jej kolega i za którą ona też głosowała pewnie była naćpana
[quote name='mxs' timestamp='1298321836' post='440718']
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale była to kwestia uzyskania decyzji środowiskowej. Na zadanie 5 decyzja środowiskowa była najwcześniej. Poszukaj w artykułach sprzed roku, dwóch i sprawa się wyjaśni.
[/quote]
nie wiem czego ty bronisz bo ja jestem też za tym aby drogi w Polsce były ale czy nie uważasz że tę ustawę wymyślił ktoś niespełna rozumu ten artykuł miał na celu to a żeby dać choć maleńki sygnał tym którzy mogą coś zmienić aby w przyszłośc... rozwiń
Avatar
mxs / 21 lutego 2011 o 21:57
[quote name='par' timestamp='1298314859' post='440677']
Ale zanim ludzie opuścili swoje mienie wiedzieli ile i kiedy dostaną odszkodowania a ich nieruchomości jeszcze stoją a tutaj na początku się wyrzuca ludzi z ich domów rujnuje je a póżniej rozpatruje odwołania. Ustawa mówi że przysługuje nam prawo do odwołania jeśli nie zgadzamy się z wyceną rzeczoznawcy na podstawie czego mamy się odwoływać jak już nic nie zostało po naszych domach.A jak wytłumaczysz fakt iż nieruchomości pod obwodnicę lublina są już wykupione (węzeł Witosa droga do Świdnika )domy stoją ludzie już dawno dostali pieniądze a Lublin niedawno dopiero żebrał o pieniądze w Warszawie i na razie skończyło się to tylko na obietnicach i nic po zatym
[/quote]

Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale była to kwestia uzyskania decyzji środowiskowej. Na zadanie 5 decyzja środowiskowa była najwcześniej. Poszukaj w artykułach sprzed roku, dwóch i sprawa się wyjaśni.
[quote name='par' timestamp='1298314859' post='440677']
Ale zanim ludzie opuścili swoje mienie wiedzieli ile i kiedy dostaną odszkodowania a ich nieruchomości jeszcze stoją a tutaj na początku się wyrzuca ludzi z ich domów rujnuje je a póżniej rozpatruje odwołania. Ustawa mówi że przysługuje nam prawo do odwołania jeśli nie zgadzamy się z wyceną rzeczoznawcy na podstawie czego mamy się odwoływać jak już nic nie zostało po naszych domach.A jak wytłumaczysz fakt iż nieruchomości pod obwodnicę lublina są już wykupi... rozwiń
Avatar
par / 21 lutego 2011 o 20:00
[quote name='mxs' timestamp='1298230833' post='440210']
Ostatnia nowelizacja Specustawy była w lipcu 2008 r. A z tego co mi wiadomo odszkodowania za obwodnicę Tomaszowa były wypłacone pod koniec zeszłego roku, więc nie tak dawno temu :/
[/quote]
Ale zanim ludzie opuścili swoje mienie wiedzieli ile i kiedy dostaną odszkodowania a ich nieruchomości jeszcze stoją a tutaj na początku się wyrzuca ludzi z ich domów rujnuje je a póżniej rozpatruje odwołania. Ustawa mówi że przysługuje nam prawo do odwołania jeśli nie zgadzamy się z wyceną rzeczoznawcy na podstawie czego mamy się odwoływać jak już nic nie zostało po naszych domach.A jak wytłumaczysz fakt iż nieruchomości pod obwodnicę lublina są już wykupione (węzeł Witosa droga do Świdnika )domy stoją ludzie już dawno dostali pieniądze a Lublin niedawno dopiero żebrał o pieniądze w Warszawie i na razie skończyło się to tylko na obietnicach i nic po zatym
[quote name='mxs' timestamp='1298230833' post='440210']
Ostatnia nowelizacja Specustawy była w lipcu 2008 r. A z tego co mi wiadomo odszkodowania za obwodnicę Tomaszowa były wypłacone pod koniec zeszłego roku, więc nie tak dawno temu :/
[/quote]
Ale zanim ludzie opuścili swoje mienie wiedzieli ile i kiedy dostaną odszkodowania a ich nieruchomości jeszcze stoją a tutaj na początku się wyrzuca ludzi z ich domów rujnuje je a póżniej rozpatruje odwołania. Ustawa mówi że przysługuje nam prawo do odwołania... rozwiń
Avatar
mxs / 20 lutego 2011 o 20:40
[quote name='par' timestamp='1298221116' post='440135']
tak ale właśnie w 2010r była nowelizacja tej ustawy i za grunty pod obwodnicę Tomaszowa ludzie już dawno wzięli pieniądze a droga jest pod dużym znakiem zapytania
[/quote]

Ostatnia nowelizacja Specustawy była w lipcu 2008 r. A z tego co mi wiadomo odszkodowania za obwodnicę Tomaszowa były wypłacone pod koniec zeszłego roku, więc nie tak dawno temu :/
Avatar
par / 20 lutego 2011 o 17:58
[quote name='mxs' timestamp='1298140270' post='439813']
Bzdury opowiadasz. Grunty pod obwodnicę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego zostały wywłaszczone w jednym dniu tj. 13 stycznia 2010 r. na podstawie specustawy drogowej. Pozwolenie na budowę tej drogi zostało wydane 2 miesiące temu więc będzie ważne jeszcze przez prawie 3 lata.
[/quote]


tak ale właśnie w 2010r była nowelizacja tej ustawy i za grunty pod obwodnicę Tomaszowa ludzie już dawno wzięli pieniądze a droga jest pod dużym znakiem zapytania
Avatar
naturely way / 19 lutego 2011 o 19:42
[quote name='Beta' timestamp='1297969971' post='438724']
Jak czytam te wasze bzdury to nie wierze że ludzie mogą tak myśleć.!!!!
Co wy możecie wiedzieć co ci ludzie przechodzą, zostali wyrzuceni ze swoich domów czy im się to podobało czy nie, mało tego stancje musieli sobie najpierw opłacić ze swoich pieniędzy bo GDDKiA raczyła wypłacić pieniądze na pokrycie tych kosztów z lekkim opóźnieniem!!!! i miała to daleko gdzieś, czy ktoś ma kasę czy nie.
Co do odszkodowań to ludziom chyba pieniądze się należą za ich domy i nie ważne czy mieli papę na dachu , czy też nie.
Wywalenie tych ludzi w taki sposób to skandal i totalna porażka GDDKiA która co innego mówiła a co innego zrobiła z ludzmi, umywając ręce tłumacząc się ustawą.
Drogi muszą powstawć!!! i cały czas tłumacze to moim rodzicom, którzy stracili już swój dom. Została tylko duży lej po ich domu i nic więcej. Do tej pory biorą leki żeby jakoś to przetrwać a jak narazie nawet nie ma wycen zabranych nieruchomości, więc nie wiem czy ktoś by był z tego zadowolony.!!!!!!
[/quote]

Sukcesem GDDKiA jest to, że budowa drogi stała się faktem.

A na to żeby odszkodowania zostały szybko wypłacone jest tylko jeden sposób - poprosić tych którzy wnieśli odwołania o ich cofnięcie. Wtedy minister umorzy postępowanie odwoławcze i odeśle akta do Lublina. W mediach pojawiały się informacje o zarzutach podnoszonych w odwołaniach i każdy nich był z kosmosu. Od "nie bo nie' - z tymi najtrudniej się rozmawia, do kwestii ekranów dźwiękowych co regulowała wcześniejsza decyzja środowiskowa a decyzja ZNRID jedynie powielała wcześniejsze ustalenia. Ludzie myślcie trochę!!!
[quote name='Beta' timestamp='1297969971' post='438724']
Jak czytam te wasze bzdury to nie wierze że ludzie mogą tak myśleć.!!!!
Co wy możecie wiedzieć co ci ludzie przechodzą, zostali wyrzuceni ze swoich domów czy im się to podobało czy nie, mało tego stancje musieli sobie najpierw opłacić ze swoich pieniędzy bo GDDKiA raczyła wypłacić pieniądze na pokrycie tych kosztów z lekkim opóźnieniem!!!! i miała to daleko gdzieś, czy ktoś ma kasę czy nie.
Co do odszkodowań to l... rozwiń
Avatar
mxs / 19 lutego 2011 o 19:31
[quote name='par' timestamp='1297982723' post='438847']
jestem również ofiarą tej durnej ustawy piszecie że kto był tak głupi aby budować domy tak blisko s 17 jeszcze pół roku temu mogłem bez problemu uzyskać pozwolenie na budowę budynku na terenie przyszłej budowy nowej drogi.Jak można wytłumaczyć pracę naszych urzędników państwowych skoro np.są wykupione już grunty na budowę obwodnicy Tomaszowa lubelskiego a ta budowa nie wiadomo czy ruszy a ponadto właśnie kończy się już pozwolenie na budowę tej drogi czyli kasa w błoto. Kto opracował harmonogram tych prac gdzie np obwodnica lublina dalej stoi pod znakiem zapytania i gdzie prawie wszystkie grunty zostały wykupione (nie które 3lata temu) a tutaj wyrzuca się ludzi w środku zimy na śnieg w ciągu jednego miesiąca machając wirtualnymi pieniążkami przed oczami tłumacząc że do końca lutego musimy zerżnąć wszystkie drzewa bo zaczyna się okres lęgowy ptaków. Czy urzędnicy nie mogli wcześniej wykupić naszych nieruchomości abyśmy mogli dalej żyć. Pan Nalewajko twierdzi że myśmy wiedzieli wcześniej ale dlaczego nie podjęto działań wykupu tak jak to robiono pod obwodnicę skoro mówiono że ten odcinek drogi jest na pierwszym miejscu inwestycji. Dlaczego urzędnicy są wciąż bezkarni.Tak na marginesie mój syn uczy się właśnie wiersza KTO TY JESTEŚ POLAK MAŁY bardzo mi przykro ale ja nie mogę tego słuchać.
[/quote]

Bzdury opowiadasz. Grunty pod obwodnicę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego zostały wywłaszczone w jednym dniu tj. 13 stycznia 2010 r. na podstawie specustawy drogowej. Pozwolenie na budowę tej drogi zostało wydane 2 miesiące temu więc będzie ważne jeszcze przez prawie 3 lata.
[quote name='par' timestamp='1297982723' post='438847']
jestem również ofiarą tej durnej ustawy piszecie że kto był tak głupi aby budować domy tak blisko s 17 jeszcze pół roku temu mogłem bez problemu uzyskać pozwolenie na budowę budynku na terenie przyszłej budowy nowej drogi.Jak można wytłumaczyć pracę naszych urzędników państwowych skoro np.są wykupione już grunty na budowę obwodnicy Tomaszowa lubelskiego a ta budowa nie wiadomo czy ruszy a ponadto właśnie kończy się już pozwolenie na budowę tej drogi czyli k... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 56

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Hubert z Rokitna ubiera gwiazdy. "Projektuję modę niecodzienną i niełatwą"

Hubert z Rokitna ubiera gwiazdy. "Projektuję modę niecodzienną i niełatwą" 0 0

Hubert Kołodziejski z Rokitna (pow. bialski) znalazł się w gronie najbardziej obiecujących projektantów mody w Polsce według magazynu K–MAG.

"W rytmie natury". Akcja nad Zalewem Zemborzyckim
26 maja 2018, 11:00

"W rytmie natury". Akcja nad Zalewem Zemborzyckim 1 0

Co Gdzie Kiedy. 26 maja o godz. 11 na terenie Mariny nad Zalewem Zemborzyckim rozpocznie się akcja W rytmie natury. Na uczestników czeka moc atrakcji.

Dni Puław 2018: Mieszkańcy zatańczyli poloneza [zdjęcia, wideo]
galeria
film

Dni Puław 2018: Mieszkańcy zatańczyli poloneza [zdjęcia, wideo] 6 0

Kilkaset par zatańczyło w piątek poloneza na placu Chopina w Puławach. Na koniec mieszkańcy zrobili sobie pamiątkowe zdjęcie.

Ciężka sytuacja w szpitalu przy Kraśnickiej. Zemdlała pielęgniarka, która była sama na dyżurze
film

Ciężka sytuacja w szpitalu przy Kraśnickiej. Zemdlała pielęgniarka, która była sama na dyżurze 62 8

– Totalne fiasko – tak pielęgniarki ze szpitala wojewódzkiego przy al. Kraśnickiej w Lublinie oceniają dzisiejsze rozmowy z dyrekcją w sprawie podwyżek wynagrodzeń. Kilkadziesiąt pielęgniarek nadal jest na L4. Na poniedziałek zaplanowano kolejną turę rozmów.

Eurojackpot losowanie 25.05.2018. Czy ktoś wygra 385 milionów złotych?

Eurojackpot losowanie 25.05.2018. Czy ktoś wygra 385 milionów złotych? 1 0

Kolejna gigantyczna kumulacja w loterii Eurojackpot. Już dziś 25.05.2018 r. do wygrania jest aż 385 mln zł. Sprawdź wyniki losowania i zwycięskie liczby. Czy ktoś zgarnie główną wygraną?

Bezsenność. Fatalna noc, godzina po godzinie

Bezsenność. Fatalna noc, godzina po godzinie 0 0

Nie ma tu recepty, ale każdy kto nie może zasnąć, łatwo zidentyfikuje się z podmiotem lirycznym

Nowa hala sportowa powstanie za większe pieniądze. Radni zgodzili się na wzrost zadłużenia

Nowa hala sportowa powstanie za większe pieniądze. Radni zgodzili się na wzrost zadłużenia 4 14

Puławscy radni upoważnili prezydenta do zadłużenia miasta i rozstrzygnięcia ostatniego przetargu na budowę nowej hali widowiskowo-sportowej. Łączne wydatki związane z budową pierwszego etapu obiektu (bez basenu) władze szacują na ok. 90 mln złotych.

Po zdrowie na wakacje. Gratisowe badania w Tarasach Zamkowych
26 maja 2018, 10:00

Po zdrowie na wakacje. Gratisowe badania w Tarasach Zamkowych 0 0

Z bezpłatnych badań prowadzonych przez studentów z organizacji Młodych Medyków przy Uniwersytecie Medycznym w Lublinie będzie można skorzystać już w sobotę, 26 maja w Tarasach Zamkowych.

Straż Graniczna świętowała w Białej Podlaskiej. Awanse na wyższe stopnie [zdjęcia]
galeria

Straż Graniczna świętowała w Białej Podlaskiej. Awanse na wyższe stopnie [zdjęcia] 0 0

Ponad 300 awansów na wyższe stopnie służbowe przyznał Nadbużański Oddział Straży Granicznej. Okazją były piątkowe wojewódzkie uroczystości 27. rocznicy utworzenia Straży Granicznej, które odbyły się w Białej Podlaskiej.

Noc Kultury 2018: Lista wydarzeń, na które musisz odebrać wejściówkę. Kto pierwszy, ten lepszy
galeria
film

Noc Kultury 2018: Lista wydarzeń, na które musisz odebrać wejściówkę. Kto pierwszy, ten lepszy 12 0

Od soboty będzie można rezerwować bezpłatne wejściówki na Noc Kultury (2/3 czerwca). Obowiązuje zasada „kto pierwszy, ten lepszy”, a rezerwacja jest możliwa tylko przez internet. Chodzi oczywiście tylko o wydarzenia, na które wpuszczana może być ograniczona liczba widzów. Jakie to imprezy i jak zdobyć wejściówkę?

Puławy: Nauczycielka stanie do walki o fotel prezydenta
Sonda

Puławy: Nauczycielka stanie do walki o fotel prezydenta 30 17

Przewodnicząca rady miasta Bożena Krygier powalczy jesienią o fotel prezydenta miasta Puławy. Jej kandydaturę potwierdziły władze Prawa i Sprawiedliwości.

Program TV na weekend 25-27 maja. Jakie filmy warto zobaczyć?
25 maja 2018, 0:00

Program TV na weekend 25-27 maja. Jakie filmy warto zobaczyć? 1 0

Co Gdzie Kiedy. W ten weekend TVN stawia na widowiskowe hity Michaela Baya - Transformers i Armageddon. Ale w naziemnej telewizji cyfrowej zobaczymy także festiwalowego Toma, doskonałą gangsterkę od Scorsese - Infiltrację czy polską Karbalę. Sprawdźcie, jakie filmy będzie można zobaczyć w ten weekend w telewizji.

Nie ma chętnych na działki w bialskiej podstrefie ekonomicznej

Nie ma chętnych na działki w bialskiej podstrefie ekonomicznej 14 3

Drugi już przetarg na ogromny areał w bialskiej podstrefie ekonomicznej zakończył się fiaskiem.

Podlubelska gmina urządziła loterię. Są efekty, rośnie liczba mieszkańców płacących podatki

Podlubelska gmina urządziła loterię. Są efekty, rośnie liczba mieszkańców płacących podatki 4 3

Władze podlubelskiej gminy Niemce znalazły sposób na to, by zachęcić mieszkańców do płacenia podatków w ich gminie. Już po raz drugi urzędnicy zorganizowali loterię z nagrodami. Można wygrać telewizor, laptop albo konsolę.

Zamość: Galeria sztuki na murach zoo

Zamość: Galeria sztuki na murach zoo 1 0

W Zamościu odbędzie się festiwal Hip-Hop Graffiti Jam, podczas którego stworzona będzie miejską galerię sztuki na szarych dziś murach Ogrodu Zoologicznego. Wszystko dzięki grantowi otrzymanego w programie Lechstarter.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.