niedziela, 22 października 2017 r.

Lublin

200 mln zł na drogi w Lublinie i regionie. Na jakie inwestycje trafią te pieniądze?

Dodano: 3 sierpnia 2017, 09:45
Autor: Dominik Smaga

To już ostatnie rozdanie funduszy drogowych z unijnego programu Polska Wschodnia, bo pieniądze już się wyczerpały. Rozdanie okazało się jednak pomyślne zarówno dla władz miasta, jak też województwa.


Ponad 200 mln zł przyznano nam wczoraj na cztery inwestycje drogowe. Lublin dostanie na przedłużenie ul. Dywizjonu 303 i wielopoziomowe skrzyżowanie Diamentowej z Krochmalną, przebudowany będzie też wyjazd z miasta ul. Abramowicką aż do Piotrkowa.

Lublin dostanie ponad 110 mln zł na trzy duże inwestycje drogowe. Największą z nich będzie przebudowa kłopotliwego skrzyżowania ul. Diamentowej z Krochmalną, gdzie dość często dochodzi do stłuczek.Zaprojektowano tu dwa wiadukty dla jadących na wprost, a pod nimi będzie rondo z sygnalizacją świetlną.

– Zakładamy, że przebudowa zakończy się w maju 2019 roku – mówi Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Ratusz musi się spieszyć z wydawaniem pieniędzy, bo takie są warunki przyznanej dotacji. – Na wszystko mamy dwa lata od dnia podpisania umowy o dofinansowaniu.

A odliczanie zacznie się już wkrótce. – Umowy o dofinansowanie projektów wybranych w ostatnim konkursie powinny zostać zawarte do końca bieżącego kwartału – ogłosiło wczoraj Ministerstwo Rozwoju.

W tym samym terminie zrealizowane muszą być pozostałe dwie inwestycje miasta. Jedna to budowa nowego odcinka ul. Dywizjonu 303, znanej jako „przedłużenie Krańcowej”. Nowa dwupasmówka pobiegnie od skrzyżowania z ul. Kunickiego i połączy się z Wrotkowską. Będzie stanowić najszybsze połączenie z Czubów na Bronowice. Ostatnim z miejskich zadań jest przebudowa Abramowickiej od ul. Sadowej do granicy Lublina.

Te trzy miejskie inwestycje są częścią większego planu: przebudowy drogi wojewódzkiej 835. W ten plan wpisuje się też inwestycja samorządu województwa, któremu przyznano 94 mln zł na odnowę drogi będącej przedłużeniem ul. Abramowickiej od granicy Lublina aż do Piotrkowa.

– Mieszkanie przy tej drodze jest uciążliwe. Samochody jadące po nierównej nawierzchni okropnie hałasują – mówi pan Wiesław, mieszkaniec Ćmiłowa.

– Jeżeli obędzie się bez protestów, to być może zaczniemy prace jeszcze w tym roku – ocenia Andrzej Gwozda, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich, gdzie otwarto już oferty w przetargu na rozbudowę tego 16-kilometrowej odcinka trasy. Zgłosiły się trzy firmy, najtańsza chce 89,5 milionów, najdroższa 113 mln. Do kosztu prac należy doliczyć koszty wykupu gruntów.

Mniej zaawansowane są trzy przetargi ogłoszone przez Lublin. Miejscy urzędnicy zasypani są pytaniami od drogowców, więc terminy składania ofert przesunięto na pierwszą połowę września. (p.p.)

Tu powstanie wielopoziomowe skrzyżowanie Diamentowej z Krochmalną.
Tu powstanie wielopoziomowe skrzyżowanie Diamentowej z Krochmalną.
Czytaj więcej o: Lublin inwestycje drogi
Paweł
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(20) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Paweł
Paweł (13 września 2017 o 23:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
undefined napisał:
i naco to? A tunela nad racławickimi jak niema tak niema! ale pieniadze na budowe zbytecznych dróg to są i to jest skandal! Dlatego wszyscy mieszkancy lublina musimy zaprotestowac przeciw temu! CHCEMY TUNEL NIE CHCEMY DROG na abramowicka dywizjon i wrotkowska!
  Widać że z północnej części miasta... u was już wszystko wryremontowali po dwa razy... i dziwicie się, że centrum stoi zakorkowane. To wam odpowiem: Południe miasta nie ma jak przejechać ze wschodu  na zachód, więc jedzie przez centrum. Dlatego centrum jest tak zakorkowane. Kiedyś jak na Zemborzyckiej zepsuła się cysterna, paraliż był na Diamentowej, Wrotkowskiej, Kunickiego, Krochmalnej, placu Bychawskim, Jana Pawła, Piłsudskiego, i sąsiednich ulicach, a gdzie jest Zemborzycka... Na południu jest jeden kluczowy zespół skrzyżowań: Nadbystrzycka, Jana Pawła, Diamentowa, Krochmalna, Wrotkowka (po połączeniu z Dywizjonu 303). Wszyscy muszą tamtędy przejechać także tranzyt, bo niema obwodnicy... Na północy miasta są 4 alternatywne drogi Solidarności, Smorawińskiego, Zelwerowicza/Wojtasa, obwodnica S12. Na południu jest tylko Jana Pawła/Nowy Świat/ Krańcowa i nie ma innej alternatywy... chyba że przez centum :)
Rozwiń
Gość
Gość (5 sierpnia 2017 o 23:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
trasa 835 /zabierają ludziom ziemię, działki.ojcowizny , mało płacą i nie ze swoich , dzielą się kasą komuchy i powcy z zdw
Rozwiń
Gość
Gość (5 sierpnia 2017 o 23:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
i naco to? A tunela nad racławickimi jak niema tak niema! ale pieniadze na budowe zbytecznych dróg to są i to jest skandal! Dlatego wszyscy mieszkancy lublina musimy zaprotestowac przeciw temu! CHCEMY TUNEL NIE CHCEMY DROG na abramowicka dywizjon i wrotkowska!
Rozwiń
Gość
Gość (4 sierpnia 2017 o 07:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Z przedstawionej mapki wynika, że jedynym niefinansowanym kierunkiem jest Chełm i dalej przejście drogowe w Dorohusku. Nie wiem na czym polega ten fenomen, że właśnie ta droga przegrywa ze wszystkimi innymi w tej kategorii ciągami komunikacyjnymi na Lubelszczyźnie. Wydaje się, że na tę niedorzeczność zarówno Urząd Marszałkowski, jak i Urząd Wojewódzki powinien zwrócić uwagę.
Rozwiń
Gość
Gość (3 sierpnia 2017 o 23:00) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
krochmalna z diamentowa wystarczy wprowadzić normalne rondo !!!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (20)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!