poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lublin

30 nowych autobusów w Lublinie. Poczekamy dłużej na rozstrzygnięcie przetargu

Dodano: 11 kwietnia 2016, 18:30
Autor: drs

Nieco później okaże się kto i za jaką cenę gotów jest wozić pasażerów lubelskiej komunikacji miejskiej trzydziestoma nowymi autobusami, w tym dwudziestoma przegubowcami. Zarząd Transportu Miejskiego zmienił termin składania ofert w przetargu na świadczenie takich usług przewozowych.

Nieco zmienione zostały też wymagania stawiane przewoźnikom, ZTM złagodził wymogi co do liczby miejsc w pojazdach. Te krótsze mają mieścić nie mniej niż 90 pasażerów (w pierwotnej wersji miasto żądało co najmniej 95 miejsc) zaś przegubowce nie mniej niż 137 osób (pierwotnie mowa była o 140).

Z dokumentacji przetargowej dowiadujemy się, że jeden z zainteresowanych zleceniem przewoźników pytał, czy dopuszczone do kursów będą krótkie autobusy mające nie troje, ale czworo drzwi oraz przegubowce mające pięcioro drzwi zamiast czworga. Takie pojazdy produkuje czeski SOR. Zarząd Transportu Miejskiego odpowiedział, że takie rozwiązanie „nie jest stosowane w lubelskiej komunikacji miejskiej”.

Przewoźnik, który wygra przetarg ma kursować po Lublinie od 1 grudnia 2016 r. do końca roku 2024. Autobusy, którymi będzie wozić pasażerów muszą być w pełni niskopodłogowe, klimatyzowane oraz wyposażone w automaty do sprzedaży biletów i monitoring.

Czytaj więcej o: Lublin komunikacja miejska autobusy
Gość
Gość
Gość
(11) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (12 kwietnia 2016 o 14:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
I oto chodzi, taką drogą trzeba iść!, inwestowanie w autobusy przegubowe to jest to, znacznie wygodniejsza jest podróż dzięki nim. Duże plusy dla ZTM-u. Jest sporo linii w Lublinie, które chociaż po części zasługują na autobusy przegubowe o określonych godzinach kursowania. Im lepiej układane trasy i odpowiednio długie pojazdy są stosowane na te trasy, tym większa szansa, że ludzie będą rezygnowali z samochodów na rzecz dobrych i komfortowych połączeń.
Rozwiń
Gość
Gość (12 kwietnia 2016 o 07:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

W każdym przetargu chodzi o to, żeby za pomocą dopuszczalnych prawem zapisów ograniczyć ofertę tak, aby odpowiadała nie tylko ceną ale i jakością. Każdy wie jakie autobusy są lepsze a jakie gorsze. Więc chyba każdemu powinno zależeć na tym, żeby zakup był najlepszy a nie najtańszy. Oczywiście, jeśli nie wchodzą w grę jakieś machlojki typu korupcja czy oceny pozamerytoryczne.

Rozwiń
Gość
Gość (12 kwietnia 2016 o 06:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
I dobrze że nie chcą autobusów z tak dużą liczbą drzwi, po co wymrażać pasażerów w zimie otwierając 4 drzwi w krótkim autobusie a 5 w długim. Kto myśli, że w takim autobusie będzie ciepło jak co minutę, dwie, będzie wietrzyć cały pojazd, bo oczywiście ciepły guzik nie będzie działać.
Rozwiń
ajo
ajo (12 kwietnia 2016 o 00:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Chodzi o to, żeby nie było SORa bo mimo jednej pary drzwi więcej, wnętrze tych autobusów jest dosyć nie funkcjonalne. 

Rozwiń
opiniak.tom
opiniak.tom (11 kwietnia 2016 o 23:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Tak z tymi kanarami to rzeczywiście powód by było tyle drzwi ile w Lublinie ma być. Koszmar gdy czyta się tak bzdurne uzasadnienia

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (11)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!