sobota, 16 grudnia 2017 r.

Lublin

30 nowych autobusów wyjedzie w czwartek na ulice. Większość to przegubowce

Dodano: 14 grudnia 2016, 07:46
Autor: Dominik Smaga

W czwartek na ulice wyjedzie 30 fabrycznie nowych autobusów debiutującego w Lublinie przewoźnika. Pasażerów może ucieszyć zwłaszcza to, że większość tych pojazdów to przegubowce. Dzięki temu liczba takich autobusów wzrośnie w mieście aż o jedną trzecią

Pachnące nowością, klimatyzowane mercedesy conecto już wczoraj opuściły zajezdnię przy Hutniczej i rozjechały się po Lublinie. W ten sposób przewoźnik sprawdzał, czy jego załoga dobrze zna trasy, które ma obsługiwać. – Tak, by od czwartku bez pomyłki realizować wszystkie kursy – podkreśla Adam Kaszubowski odpowiedzialny za przewozy w spółce Warbus, która od jutra zacznie kursy na zlecenie miasta.

Aż 20 spośród 30 pojazdów nowego przewoźnika to przegubowce, co powinno zauważalnie poprawić komfort podróży na kilku liniach. Przykładem są linie 14, 18 i 55, gdzie krótkie autobusy mają być rzadkością. Albo linia 42, z której mają zniknąć 20-letnie neoplany.

– Autobusy przegubowe firmy Warbus będą w dni powszednie skierowane do obsługi linii 2, 8, 10, 14, 17, 18, 26, 31, 42 i 55 – wylicza Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. Krótkie autobusy trafią na inne trasy. – Pojazdy 12-metrowe obsłużą linie nr 3, 6, 13, 30, 32 i 45 – dodaje.

Wszystkie autobusy są klimatyzowane i wyposażone w automaty do sprzedaży biletów, a każdy z przegubowców ma po dwie wydzielone przestrzenie dla wózków dziecięcych lub pasażerów stojących.

Nowy przewoźnik ma zostać z nami osiem lat. Na taki czas ZTM zawarł umowę z Warbusem, który wygrał miejski przetarg z ceną 114 mln zł. Firma kursuje też w innych miastach. – Jesteśmy w Gdańsku, Gdyni, Warszawie, Wrocławiu, Elblągu, Nowej Soli, Obornikach Wielkopolskich – wylicza Paweł Szymonik, dyrektor generalny spółki Warbus. – Mamy w sumie 200 autobusów.

Przewoźnik wciąż prowadzi rekrutację na stanowisko kierowców autobusów w Lublinie. – Dajemy na rękę 12 złotych za godzinę, oczywiście umowę o pracę, wszystkie składki, ale na rynku pracy jest problem z kierowcami – twierdzi Szymonik. Zapewnia, że mimo to nie będzie problemu z obsadą autobusów w Lublinie, bo posiłkuje się kierowcami z innych oddziałów.

Rozpoczęcie kursów przez Warbus nie będzie jednak skutkować uruchomieniem dodatkowych połączeń zapowiadanych już wiele miesięcy temu na jesień tego roku. Chodzi m.in. o częstsze kursy na pewnych trasach, czy też uruchomienie nowej linii 11 z Czubów przez Nowy Świat, Lipową i Czechów do ul. Węglarza.

– Wdrożenie pozostałych planowanych zmian w ramach „nowej siatki połączeń” przewidujemy nie wcześniej niż od 1 lutego – informuje Góźdź. – Jednak o zakresie i dokładnych terminach wprowadzania poszczególnych zmian będziemy mogli mówić po przyznaniu środków finansowych na rok 2017.

Zmiany w rozkładach

Od 15 grudnia wprowadzona zostanie tylko niewielka korekta rozkładów jazdy. Niewielkie, kilkuminutowe przesunięcia godzin odjazdów zapowiadane są na pojedynczych kursach linii 14, 19, 25, 47, 73 i 157. Skorygowane mają być odjazdy linii 160 z os. Poręba w dni powszednie między godz. 6 a 7 rano, a linia 22 dostanie dodatkowy sobotni kurs o godz. 19.15 z przystanku przy Bramie Krakowskiej.

Czytaj więcej o: Lublin komunikacja miejska autobusy
abc
Lubelak
Użytkownik niezarejestrowany
(27) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

abc
abc (16 grudnia 2016 o 14:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Czy u obu przewoźników będą te same bilety, czy każdy będzie miał inne- jak to jest, bo rzadko bywam w Lublinie i tym się  nie interesowałam do tej pory? W jakiej będą cenie? (Innymi słowy- kiedy podwyżka?) Czy będą bilety ulgowe? Może autor artykułu wyjaśni taże, jak wejście innego przewoźnika wpłynie na te kwestie.
Rozwiń
Lubelak
Lubelak (15 grudnia 2016 o 17:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Przetarg wygrał Warbus bo był najtańszy! Skończcie z jakimiś teoriami spiskowymi. Solarisów nie ma bo Solaris miał za dużo zamówień i nie był w stanie na grudzień zrealizować dostaw, a trzeba pamiętać że było mało czasu od podpisania umowy przez ZTM z Warbusem. MPK to dno, od 8 lat nie kupili nic sami a jedynie dostali darowizny od ZTM-u. MPK ma też dużo wyższą stawkę za wzkm niż inni przewoźnicy, a dalej wożą ludzi 20 latnimi złomami. Zacznijcie się interesować tematem ludzie a potem krzyczeć.
Rozwiń
Gość
Gość (15 grudnia 2016 o 13:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dlaczego ludzie są oburzeni. Przecież to Lublin, tu przetargi wygrywa się jeszcze przed ich ogłoszeniem na etapie pisania specyfikacji przetargowej. Widać firma z Warszawy obiecała więcej pod stołem osobom decyzyjnym w Lublinie, może pan K skontaktował się z panią H z Warszawy i ona potwierdziła że firma się wywiązuje z obietnic, i już wtedy żadna inna firma nie miała szans. W takich sprawach liczą się referencje (partyjne), zawsze tak było w Lublinie i dopóki będzie stary układ tak będzie. Dziwne jest tylko że krajowi producenci wygrywają na całym świecie tylko u nas mają problemy. Ale to tak samo jak z helikopterami, lepiej kupić we francji i mieć poparcie w brukseli niż kupić produkowane w kraju (podobno nasze firmy mają problem z płaceniem obiecanych zobowiązań podstolnych, a zagraniczni nie mają.
Rozwiń
Gość
Gość (15 grudnia 2016 o 12:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Co za nienormalny pomysł! Władze Lublina zgłupiały do zera. To po co jest MPK? Dlaczego to nie spółka miasta powiększa tabor? A i jak to bywa trzeba dać zarobić znajomym znajomych. Zamiast pozostania pieniędzy w w Lublinie to dajemy zarobić innemu miastu. Złe rządy
Rozwiń
Gość
Gość (15 grudnia 2016 o 10:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
a co to kogo obchodzi skąd firma? najważniejsze, żeby mieszkańcy mogli korzystać z nowych autobusów a nie jeździć rupieciami
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (27)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!