poniedziałek, 23 października 2017 r.

Lublin

9 firm chce zaprojektować nowy dworzec w Lublinie

Dodano: 29 marca 2017, 13:04
Autor: Dominik Smaga

W ciągu pięciu miesięcy od zawarcia umowy projektant będzie musiał przedstawić miastu dwie alternatywne koncepcje nowego dworca planowanego w rejonie ul. Dworcowej, Gazowej i Młyńskiej
W ciągu pięciu miesięcy od zawarcia umowy projektant będzie musiał przedstawić miastu dwie alternatywne koncepcje nowego dworca planowanego w rejonie ul. Dworcowej, Gazowej i Młyńskiej

Dziś poznaliśmy oferty firm chcących zaprojektować nowy, główny dworzec autobusowy w Lublinie. Do przetargu stanęło 9 firm, najtańszą ofertę złożyła lubelska pracownia Bolesława Stelmacha.

Biuro architektoniczne Bolesława Stelmacha chce zaprojektować dworzec za 2,7 mln złotych, czyli za mniej niż połowę kwoty (6 mln), na którą przygotowany był Urząd Miasta. W zarezerwowanej przez Ratusz kwocie zmieściło się łącznie 6 firm.

Teraz komisja przetargowa ma ocenić oferty i wybrać najkorzystniejszą.

- W ciągu dwóch miesięcy powinniśmy zawrzeć umowę z wykonawcą - szacuje Marzena Szczepańska, zastępca dyrektora Wydziału Inwestycji i Remontów w Urzędzie Miasta.

W ciągu pięciu miesięcy od zawarcia umowy projektant będzie musiał przedstawić miastu dwie alternatywne koncepcje nowego dworca planowanego w rejonie ul. Dworcowej, Gazowej i Młyńskiej. - Wtedy będziemy mieć czas na konsultacje społeczne - dodaje Szczepańska.

Jeśli w wyniku konsultacji okaże się, że koncepcję trzeba dopracować, to projektant będzie musiał ją poprawić. Od czasu ostatecznego zatwierdzenia koncepcji zacznie biec termin na sporządzenie zasadniczej dokumentacji. Niemal wszystkie, poza jedną, pracownie, w tym najtańsza zadeklarowały, że projekt budowlany sporządzą w 270 dni, zaś projekt wykonawczy i resztę dokumentacji w 420 dni od zatwierdzenia koncepcji.

Inwestycja ma się składać z kilku zasadniczych części: płyty z peronami dla autobusów dalekobieżnych, pętli komunikacji miejskiej, parkingów, nowej sieci dróg i budynku dworca.

Budynek ma stać frontem do ul. Dworcowej. Będzie mieć dwie kondygnacje, jego poczekalnia powinna pomieścić od 250 do 300 podróżnych. Miasto wymaga czterech pomieszczeń do obsługi pasażerów.

Chodzi o kasy biletowe czy też punkt informacyjny. Wydzielone ma być specjalne pomieszczenie dla matek i punkty usługowe, przechowalnia bagażu i toalety. Osobne sanitariaty zarezerwowane będą dla kierowców. Planowana jest też dyspozytornia i magazyny. Pod budynkiem ma powstać parking mogący pomieścić najwyżej 200 aut.

Na płycie dworca ma się znaleźć od 50 do 54 stanowisk odjazdowych dla autobusów dalekobieżnych. Zadaszone będą zarówno perony, jak też dojście do nich z budynku dworca. Na płycie będą też stanowiska dla autobusów, które będą czekać tu na podjazd do peronu, ale tylko dla tych oczekujących nie dłużej niż kwadrans. Pozostałe będą czekać na planowanym placu postojowym przy ul. Krochmalnej.

Między płytą dworca a ul. Gazową (która straci swoje znaczenie i będzie odcięta od pl. Dworcowego) znajdzie się pętla z zadaszonymi przystankami komunikacji miejskiej.

Równocześnie w Ratuszu toczą się prace nad nowym planem zagospodarownaia zarówno terenu, na którym ma się znaleźć dworzec, jak też przyległych obszarów będących własnością prywatnych inwestorów.

- Wyłożenie projektu planu powinno nastąpić przed wakacjami - deklaruje Beata Krzyżanowska, rzecznik prezydenta Lublina. Ostatecznie plan zagospodarowania terenu musi być zatwierdzony przez Radę Miasta.

Dokument umożliwić ma wykorzystanie tej części miasta m.in. pod nowe hotele, czy centrum handlowe.

Czytaj więcej o: Lublin dworzec
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(30) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (9 czerwca 2017 o 14:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Gurbiel > Stelmach
Rozwiń
Gość
Gość (8 czerwca 2017 o 13:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Stelmach tworzy wspaniałe Tarasy i komponuje piękną roślinność. Nasze Miasto jest dzięki niemu galerią sztuki architektonicznej. Warto to kultywować. Choć przy takim budżecie dostępnym również pokusiłbym się o nawiązanie architektoniczne do Warszawskiego Muzeum Polin, na ul. Mordechaja Anielewicza 6.
Rozwiń
Gość
Gość (6 kwietnia 2017 o 14:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Najtańszta to nie znaczy że najlepsza ,Stelmach ma monopol na projektowanie nie ciekawe wg mnie w Lublinie.
Rozwiń
Gość
Gość (2 kwietnia 2017 o 10:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dlaczego nie ma podziemnego przejścia z dworca PKP?
Rozwiń
Gość
Gość (30 marca 2017 o 11:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"Czy poprawki wliczono w cenę czy kolejna niedoróbka jak w przypadku CSK ? " Sypnie się publicznym groszem, jak na filharmonię. Na szczęście na dworcu nikt nie będzie grał...
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (30)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!