piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lublin

Al. Tysiąclecia jednak w tunelu? Ratusz wpisał go do planu

Dodano: 15 kwietnia 2015, 10:00
Autor: Dominik Smaga

Al. Tysiąclecia może zostać schowana w tunelu. Ratusz wpisał takie rozwiązanie do nowej wersji planu zagospodarowania Podzamcza. Wczoraj o dokumencie dyskutowali radni, a w poniedziałek w dyskusję z planistami Urzędu Miasta będzie mógł wejść każdy chętny

Poprzedni projekt planu był mocno krytykowany za to, że zakładał obniżenie odcinka al. Tysiąclecia i przykrycie jezdni betonową płytą umożliwiającą przejście ze Starego Miasta i pl. Zamkowego w rejon ul. Ruskiej. Krytycy twierdzili, że "półtunel” przepołowi tę część miasta i nie doda jej uroku. Pod naciskiem tych opinii prezydent cofnął projekt na biurka swoich planistów.

Nowa wersja nie zakłada już obniżania poziomu jezdni, ani betonowej płyty spinającej dwa brzegi tej wyasfaltowanej rzeki samochodów. Planiści zostawiają jednak furtkę do budowy tunelu, ale zupełnie innego niż ten, o którym mowa była jeszcze kilka miesięcy temu.

– Dopuszcza się budowę pełnego tunelu dla ruchu tranzytowego – przyznał Robert Kuryło z Wydziału Planowania w Urzędzie Miasta na wczorajszym spotkaniu z radnymi. Pomysł sprowadza się do tego, że ciężarówki jechałyby schowane pod ziemią, natomiast cały ruch lokalny miałby się odbywać po jezdni biegnącej na obecnym poziomie.

Wczorajsze spotkanie to dopiero początek nowej dyskusji o przyszłości Podzamcza, którą określi plan zagospodarowania terenu.

• W poniedziałek odbędzie się otwarte dla wszystkich spotkanie z jego autorami (Trybunał Koronny, godz. 13). • Kolejne wyznaczone jest na 22 kwietnia (Ratusz, godz. 17).

Każdy z mieszkańców ma prawo powiedzieć, co mu się w planie podoba, a co nie. I każdy może zgłosić swoje uwagi. Czas na to minie 8 maja. Od tego dnia prezydent miasta będzie miał 21 dni na decyzję, które z uwag uwzględni, a które odrzuci.

Tu teoretycznie znów możliwy jest scenariusz z listopada, kiedy prezydent cofnął projekt do poprawek. Ale to odwlekło o kilka miesięcy moment, gdy plan może zostać uchwalony przez Radę Miasta. Takiego scenariusza miejscy planiści woleliby uniknąć właśnie ze względu na ten kilkumiesięczny przestój.

Tłumaczą, że w tym czasie jakiś inwestor mógłby uzyskać decyzję o warunkach zabudowy, która nie musiałaby uwzględniać ograniczeń, które na tym terenie wprowadzić ma plan zagospodarowania. Ani tych mówiących, że pewne działki nie mogą być zabudowane, ani takich obostrzeń, jak np. zakaz umieszczania reklam na dachach i elewacjach, z wyjątkiem szyldów spełniających określone wymogi.
Najszybszy możliwy termin uchwalenia planu to czerwiec.
Gość
Gość
andy
(18) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (27 kwietnia 2015 o 12:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Niech banda  wyjaśni po co nam dodatkowy pas dla rowerów  przy Paderwskim ,wokół ronda banda 

oszustów buduje dodatkową drogę dla rowerów zapraszam prasę i redaktorów . Skrzyżowanie ; Związkowa ,Paderewskiego, CHoiny.GDZIE INNE DROGI . KIEDY BANDA ZACZNIE MYSLEC O LUDZIACH.SIC BANDĘ TRZEBA POZWAĆ DO PRAWDZIWEGO SĄDU-NIE DO SĄDU KOLESI.ONI WSZYSCY KIEDYS BĘDĄ SIę TłumacZYc

Ciesz się, że mieszkasz w Lublinie, bo w wielu miastach na Zachodzie swoim rzęchem już byś jeździć nie mógł... Tam już mądrzeją i skąd się da - wypędzają samochody.

Rozwiń
Gość
Gość (27 kwietnia 2015 o 12:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Mnie pomysł z zagłębieniem Tysiąclecia na tym odcinku sie podoba. Ale - gdyby tak jeszcze poprowadzić ją POD Lubartowską! Poważnym problemem jednak by była Czechówka.... i chyba ona położy tą koncepcję, bo jakoś rzeki nie chcą płynąc pod górę...

W chwili, kiedy zlikwiduje się dworzec PKS w tym miejscu, znaczenie przystanków ZTM (MPK)  przy obecnym PKS i przy Pl. Zamkowym jako dużego węzła przesiadkowego łaczącego komunikację podmiejską z miejską mocno się ograniczy, zatem pewne utrudnienie w dostępie do tych przystanków nie bedzie aż tak uciążliwe, bo znacznie zmniejszy sie przepływ ludzi... bowiem prawda jest taka, że to własnie dworzec PKS w połączeniu z przystankami ZTM (z których to przystanków praktycznie do każdej dzielnicy mozna dojechać komunikacja miejską) generuje tak duży przeplyw ludzi w tych okolicach. Kiedy zabraknie dworca, także i targ stopniowo ulegnie samolikwidacji... bo straci większość klientów.

Przykrycie Tysiąclecia płytą betonową stworzy całość z Pl. Zamkowym, całośc łatwiejszą do ujednolicenia, bo w tej chwili to własnie Tysiąclecia dzieli te fragmenty na osobne części o bardzo zróżnicowanym charakterze. Skoro na miejscu obecnego targu i dworca mają powstać także i budynki mieszkalne - schowanie Tysiaclecia jest nawet wskazane. Tak czy inaczej, niestety, samej Tysiąclecia nie da się zamknąć dla ruch tranzytowego - z tym że tu chodzi o tranzyt wewnątrz miejski, połaczenie miedzy dzielnicami miasta - tej trasy nie nie da się, bo nie ma takiej możliwosci - zastąpić.

Uwagi o Sowińskiego jak najbardziej na miejscu, tam też konieczne jest schowanie fragmentu Sowińskiego POD Al. Raclawickimi... niekoniecznie w tunelu, może byc głęboki wykop i wiadukt z Al. Racławickmi nad nim. Obawiam sie jednak, że nie obyło by się bez wyburzeń i wykupu gruntów w tym miejscu...

Kto jako tako zna Warszawę, ten zapewne jechał nie raz Wawelską i Armii Ludowej, od Dw. Zachodniego w kierunku Mostu Łazienkowskiego (trasa do Lublina) własnie schowanych w części śródmiejskiej w głębokim wykopie. Inwestycja tańsza od tunelu, a równie skuteczna...

Rozwiń
andy
andy (21 kwietnia 2015 o 17:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Niech banda  wyjaśni po co nam dodatkowy pas dla rowerów  przy Paderwskim ,wokół ronda banda 

oszustów buduje dodatkową drogę dla rowerów zapraszam prasę i redaktorów . Skrzyżowanie ; Związkowa ,Paderewskiego, CHoiny.GDZIE INNE DROGI . KIEDY BANDA ZACZNIE MYSLEC O LUDZIACH.SIC BANDĘ TRZEBA POZWAĆ DO PRAWDZIWEGO SĄDU-NIE DO SĄDU KOLESI.ONI WSZYSCY KIEDYS BĘDĄ SIę TłumacZYc

Rozwiń
polakmały
polakmały (15 kwietnia 2015 o 17:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

tysiąclecia pod ziemie, pod ziemie przystanek zamek i przystanek pks, do tego fajne wejścia pod ziemie, na gorze miejsce na chillout


tysiąclecia pod ziemie, pod ziemie przystanek zamek i przystanek pks, do tego fajne wejścia pod ziemie, na gorze miejsce na chillout

To jest dobra koncepcja bo ta dzielnica cała niebawem będzie oddana izraelitom
Rozwiń
Gość
Gość (15 kwietnia 2015 o 15:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

tunel będzie dzielił a teraz co ruchliwa Tysiąclecia nie dzieli? pomysł z tunelem to dobry pomysł

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (18)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!