środa, 13 grudnia 2017 r.

Lublin

Al. Tysiąclecia po przebudowie. Pas staje się buspasem. Kierowcy się skarżą

Dodano: 9 stycznia 2017, 15:52
Autor: Dominik Smaga

Prawy pas do jazdy na wprost za rondem staje się buspasem (fot. Dorota Awiorko)
Prawy pas do jazdy na wprost za rondem staje się buspasem (fot. Dorota Awiorko)

Na oznakowanie al. Tysiąclecia skarżą się kierowcy jadący obok Zamku. Pas do jazdy na wprost, tuż za skrzyżowaniem staje się buspasem. Miasto broni takiego oznakowania.

Kierowcy jadący od strony Tatar widzą przed rondem znak informujący o przeznaczeniu poszczególnych pasów ruchu. Na wprost można pojechać z trzech pasów, a „najbardziej prawy” z nich, prowadzi samochody prosto na zaczynający się za rondem pas przeznaczony wyłącznie dla autobusów komunikacji miejskiej, taksówek i pojazdów uprawnionych do wjazdu na teren dworca autobusowego PKS.

– Czyli przejeżdżając przez to skrzyżowanie wjeżdżam na buspas, choć wcale o tym wcześniej nie wiedziałem. Ja źle na to patrzę czy jest coś nie tak z oznaczeniem? – pyta pan Tomasz, nasz Czytelnik.

– Oznakowanie jest jak najbardziej prawidłowe. Nie możemy ustawić znaku przed rondem, bo na rondzie buspasa nie ma. Takie oznakowanie wprowadzałoby w błąd – odpowiada Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.

– Rondo jak każde skrzyżowanie, anuluje znaki. Celowo nie zastosowaliśmy tzw. strzałek zbijających na buspasie, które nakazywałyby natychmiastowe jego opuszczenie tuż za przejściem, a linia przerywana ciągnie się niemal do skrzyżowania z ul. Cerkiewną. Kierowca ma więc dużo miejsca na opuszczenie buspasa.

Pan Tomasz ma również zastrzeżenia do samego oznakowania pasa ruchu dla autobusów, bo farba na jezdni już dawno się pościerała. – Były niedawno malowane, a są tak starte jakby były tam dwa lata – zwraca uwagę Czytelnik. I zaważa, że na al. Solidarności koło hali Nova już pozapadały się studzienki.

– Dwie studzienki są już wskazane wykonawcy jako usterki – informuje Kieliszek. Dodaje, że oznakowanie na jezdni było wymalowane cienką warstwą farby, bo na wykonanie docelowego, trwalszego oznakowania nie pozwoliła dotąd pogoda. (drs)

Czytaj więcej o: Lublin drogi al. Tysiąclecia
Użytkownik niezarejestrowany
GOYA-K
Użytkownik niezarejestrowany
(39) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (13 stycznia 2017 o 15:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ktoś to chyba zrobił będąc PO kieliszku.
Rozwiń
GOYA-K
GOYA-K (12 stycznia 2017 o 23:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Tam jest miejsce na zrobienie dodatkowego pasa, a nie zabranie istniejącego.
Jak najbardziej jest miejsce na dodatkowy buspas po zlikwidowaniu tych blaszanych straganów i przystanku za rondem 
Rozwiń
Gość
Gość (11 stycznia 2017 o 21:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zgadzam się odnośnie buspasa na Al JPII. Powinien być dostępny dla wszsytkich... Zlikwidowałoby to korki od strony Orkana i nowej JPII... W Kielcach już dawno przed pniami zrobili zawracaniu i pasy do skrętu w prawo. Tylko w Lublinie ciagle kombinują jakby tu utrudnić poruszanie się samochodem..
Rozwiń
Gość
Gość (11 stycznia 2017 o 21:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Czyli.... Wielkomiejskie ciągoty spowodowały powstanie buspasów choć są zbędne... Usunięcie straganów spowodowało, że teraz jest "ładniej" bo widać śliczne i gustowne zaplecza budek stojących bezpośrednio na terenie dworca... Chyba wolałem to co było wcześniej. Jedyna korzyść z tego remontu to nowa równa nawierzchnia... Mam nadzieję że remont Al. Racławickich nie będzie taki bezsensowny...
Rozwiń
xx
xx (10 stycznia 2017 o 11:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Samochody już zredukowano z centrum - jeździ tam tylko kto na prawde MUSI - ale Tysiąclecia to jest arteria przelotowa a nie Centrum. W Lublinie są potrzebne BUSPASY ale nie tu gdzie zostały zrobione (!) potrzebne byłby w komunikacji północ - południe. Podbnie jak w Warszawie np na Trasie Łazienkowskiej - gdzie tworzą sie długie korki w szczycie - w Lublinie przydatne byłby na trasach CZECHÓW- CZUBY (na długich prostych odcinkach gdzei tworzą się korki). Ale aby je zrobic trzeba DUZYCH inwetycji drogowych (w celu domkniecia wewnętrzej komunikacji miasta) - a nie tańszej farby jak na Tysiaclecia, Jana Pawła czy Drodze Męczenników Majdanka (kolejny odrealniony pomysł). W wielu miejscach wystarczyłoby pojawienie się światęł dla komunikacji miejskiej (bez buspasa). A teraz pozostaje nam słuchanie trabienia bsiarzy i MPK po Zamkiem i bycie dumnym:  jacy my nowocześni mamy buspasy nie to co cebulaki którzy ich nie mają !
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (39)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!