poniedziałek, 20 listopada 2017 r.

Lublin

Zajezdnia MPK na Czechowie ma być gotowa w marcu. Oszczędzą na dojazdach

Dodano: 23 grudnia 2015, 09:48
Autor: Dominik Smaga

Już w marcu gotowa powinna być nowa zajezdnia MPK na Czechowie. – Dzięki temu oszczędzimy na dojazdach na trasy – zapewnia prezes miejskiej spółki. W planie jest jeszcze kolejna taka baza.

Zajezdnia powstaje na działce przy ul. Stefczyka 40, którą dwa lata temu przewoźnik kupił za 4 miliony zł od Ruchu. Budowa będzie kosztować niecałe 5 milionów. – Jesteśmy już na jednym z końcowych etapów – mówi Tomasz Fulara, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Zakłada, że w nowej bazie będzie stacjonować około 50 pojazdów, głównie autobusy, ale też kilka trolejbusów wyposażonych w dodatkowy napęd.

Przy Stefczyka ma się odbywać pełna obsługa: od tankowania, przez naprawy bieżące i mycie. Nie będzie tylko hali napraw głównych ani lakierni, które pozostaną tylko w głównej bazie spółki przy ul. Grygowej. Właśnie z tego jednego miejsca wyruszają teraz w trasy wszystkie autobusy MPK, a od jakiegoś czasu także trolejbusy przeniesione ze zlikwidowanej zajezdni przy al. Kraśnickiej.

Skupienie wszystkich wozów w jednej bazie jest kłopotliwe, bo niektóre pojazdy muszą pokonywać rano długi dystans, by dotrzeć na pętlę, z której powinny zacząć kursy. Nowa baza ma zmniejszyć te uciążliwości. – Będziemy w stanie obsługiwać stąd cały Czechów – mówi Fulara. Stacjonować mają tu również trolejbusy obsługujące pętlę obok szpitala dziecięcego przy ul. Chodźki.

To, że pojazdy MPK będą mieć bliżej do pracy oznaczać ma dla spółki wymierne oszczędności. – Na kosztach dojazdów na trasy spodziewamy się oszczędzić 970 tys. złotych rocznie – szacuje prezes MPK. Spółka dostała właśnie od Ratusza pozwolenie na kolejne prace budowlane. – Jeśli nie będzie ostrej zimy, to nową zajezdnię chcemy uruchomić już w marcu.

Nie jest to jedyna zajezdnia, którą chce uruchomić miejski przewoźnik. Kolejna powstać ma na należącym do spółki terenie przy Głuskiej, gdzie niegdyś mieściła się baza drogowców. Tu planowane jest ulokowanie trolejbusów solarisa wyposażonych w spalinowy agregat prądotwórczy.

110

tyloma trolejbusami dysponuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne

228

tyloma autobusami dysponuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne

50

około tylu pojazdów ma stacjonować w nowej bazie na Czechowie

Czytaj więcej o: Lublin komunikacja miejska autobusy
seba
Gość
217
(11) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

seba
seba (30 grudnia 2015 o 03:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

ch..ja oszczędzą

Rozwiń
Gość
Gość (29 grudnia 2015 o 15:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
chce żeby mieli 1000 pojazdów
Rozwiń
217
217 (23 grudnia 2015 o 20:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Relokacja zajezdni to sporo plusów. Szybka reakcja na ewentualne awarię, wymierne oszczędności na paliwie, na kosztach osobowych kierowca nie jeździ na pusto przez cały lublin. Itd itd.

Och tak, trole zainteresowane inwestycją czuwają.

Rozwiń
Gość
Gość (23 grudnia 2015 o 20:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
I właśnie w taki sposób w pl robi się pieniądze i szuka oszczędności. 1.Szukamy oszczędności. 2.Likwidujemy zajezdnię przy Al.Kraśnickiej. 3.Szukamy oszczędności. 4.Budujemy nową zajezdnię, a w planach mamy jeszcze jedną. 5.Podnosimy ceny biletów. bo projektując główną siedzibę przy Grygowej nikt nie pomyślał o tym, że miasto rozrasta się, przyłącza i zasiedla nowe grunty wymagające skomunikowania z centrum.
Rozwiń
Gość
Gość (23 grudnia 2015 o 20:51) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Relokacja zajezdni to sporo plusów. Szybka reakcja na ewentualne awarię, wymierne oszczędności na paliwie, na kosztach osobowych kierowca nie jeździ na pusto przez cały lublin. Itd itd.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (11)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!