Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

23 sierpnia 2009 r.
19:03
Edytuj ten wpis

Autobusy niskopodłogowe pojadą inaczej

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 5 A A

Od 1 września na 25 linii MPK będzie wysyłać tylko autobusy niskopodłogowe. Przez 7 dni w tygodniu, od świtu do nocy. Niepełnosprawni i rodzice z wózkami dziecięcymi nie będą już się głowić, jak zaplanować podróż miejską komunikacją.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Takie zmiany pojawiły się w nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie w następny wtorek. Tabelki z godzinami odjazdów wiszą już na lubelskich przystankach. Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych postanowiło wprowadzić samo Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.

– Wybraliśmy te linie, które są popularne wśród pasażerów, jak również te, które podpowiadali nam sami zainteresowani – wyjaśnia Weronika Opasiak, rzecznik MPK Lublin. W praktyce z każdej z dzielnic będzie można się wydostać pojazdem przystosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych. – Jeżeli któryś z tych autobusów się zepsuje zrobimy wszystko, żeby w jego miejsce jako pojazd zastępczy jeździł inny wóz niskopodłogowy – deklaruje Opasiak.

Zapas takich pojazdów jest, bo do obsługi wspomnianych linii w dzień powszedni potrzeba będzie 116 wozów dostosowanych do potrzeb inwalidów, a takowych autobusów w zajezdni jest prawie 140.

Niskopodłogowe autobusy pojadą więc na uczęszczanych liniach, jak 9, 10 czy 26 oraz na takich, którymi jeździ sporo osób starszych i schorowanych, którym ciężko poruszać się o własnych siłach, jak np. na obsługującej cmentarz na Majdanku linii 0, czy "czterdziestce”, kursującej w rejon szpitali i Zakładu Ortopedycznego przy Chodźki lub "czternastce”, która dojeżdża w pobliże Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Dostępne dla niepełnosprawnych będą też linie kursujące przez al. Spółdzielczości Pracy, koło ul. Magnoliowej, gdzie mieści się spółdzielnia MUSI, handlująca sprzętem dla inwalidów.

Poza 25 stałymi liniami niskopodłogowe wozy obsługiwać mają też dwie specjalne: 100 i 200 uruchamiane tylko w okolicy dnia Wszystkich Świętych.

W rozkładach pozostałych linii autobusowych nie zobaczymy już literki "N” oznaczającej kursy wykonywane przez pojazd niskopodłogowy. Nie oznacza to jednak, że na pozostałych trasach takowych autobusów nie będzie. Ale ich przyjazd będzie dla pasażerów niespodzianką.

Komentarze 5

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Arthorious / 23 sierpnia 2009 o 22:31
optymistka napisał:
oczywiście koment Arthoriousa taki typowo lubelski. najważniejsze skrytykować! uważam, ze nie masz racji - choć faktycznie bywają przepełnione (poranne głównie) kursy o których wspominasz - ale myślę, że można to naprawić zwiększeniem częstotliwości - zdecydowana większość kursów w komunikacji miejskiej w Lublinie odbywa się nienapełnionymi wozami, więc nie ma sensu inwestowanie w duże pojazdy przy ogólnej tendencji zmniejszenia pasażerów w przewozach zbiorowych. Myślę, że te nowe przegubowe mercedesy, jak tylko dotrą do Lublina będą obsługiwały wspomniane kursy. człowieku doceń pozytywne zmiany i ciesz się, że w końcu są.



Twój optymizm szybko się rozwieje coś czuje. Ale ja nie o tym. Po pierwsze częstotliwości nie da się zwiększać w nieskończoność bo w końcu autobusy zaczną jeździć jeden za drugim(doganiając się nawzajem przez korki, światła, czynniki losowe, sprzedaż biletów, itd. ), po drugie jak zostało wspomniane kto ma tymi autobusami jeździć, no i skąd wziąć dodatkowe wozy? Po trzecie po wieloletniej obserwacji(często korzystam z 10 czy 57) uważam że zwiększenie liczby wozów i tak nic nie da zwłaszcza jak wrócą studenci(taka sytuacja miała miejsce na 158 gdzie trolejbusy kursują co 10min a i tak widać brak trolejbusów przegubowych). Uważasz że klepie sobie to tak żeby skrytykować? Gdyby moja krytyka nie miała uzasadnienia to bym nic nie pisał bo to już krytykanctwo. Zresztą poczekajmy do października(wtedy przyjadą studenci) wtedy mam nadzieję będziesz się kisić w solowym niskaczu stojąc w korku i marząc o przegubowcu, zwłaszcza jak będzie gorąco a ciebie będzie mijać taki pojazd(przegubowy) prawie pusty na 11 czy innej nieobleganej linii(zresztą teraz też tak jest często że na 57 solówki a na 11 czy innej 1 przeguby). To puszczanie nispokodłogowców na najbardziej oblegane linie to nic innego jak próba zamydlenia oczu pasażerom bo MPK nie robi nic aby zwiększyć ilość przegubowców w taborze twierdząc jednocześnie że takie autobusy są nie potrzebne(ten kto wpadł na taki pomysł powinien być wożony cały dzień w ścisku 12m solówką), do tego kasując za 12m m.in Mercedesy przegubowe Ikarusy. Jeśli tak ma wyglądać komfort to ja dziękuje. Poza tym jest jeszcze pewne rozporządzenie ministerstwa transportu o max. ilości osób na 1 mkw. sądzisz że solówka na takim 57 spełni te kryteria? No ale dali plebsowi niskopodłogowce to nie ma prawa nikt krzyczeć że coś jest dalej nie tak.



Twój optymizm szybko się rozwieje coś czuje. Ale ja nie o tym. Po pierwsze częstotliwości nie da się zwiększać w nieskończoność bo w końcu autobusy zaczną jeździć jeden za drugim(doganiając się nawzajem przez korki, światła, czynniki losowe, sprzedaż biletów, itd. ), po drugie jak zostało wspomniane kto ma tymi autobusami jeździć, no i skąd wziąć dodatkowe wozy? Po trzecie po wieloletniej obserwacji(często korzystam z 10 czy 57) uważam że zwiększenie liczby wozów i tak nic nie da zwłaszcza jak wrócą studenci... rozwiń
Avatar
empek / 23 sierpnia 2009 o 22:00
Zwiększenie częstotliwości? A kto będzie jeździł za kółkiem? Twoja matka? ojciec? babka? może dziadek? Zastanów się co klepiesz. MPK zabiera nam pojemne ikarusy nie kupując nic w zamian długiego. 100 razy bardziej wole głośnego, śmierdzącego spalinami ale za to przewiewnego ikarusa niż ciasnego, śmierdzącego potem od starych ściśniętych ludzi mercedesa. Czas zmienić środek lokomocji po tej wichurze.
Avatar
paweł / 23 sierpnia 2009 o 21:21
TO CHYBA KPINA! ikarusy są najpojemniejsze i na takich liniach jak 10 czy 26 to one powinny jeździć a nie jakieś małe 12 metrowa autobusy bo przecież wszystkich neoplanów nie wyślą tylko na te linie. może busiki niskopodłogowe wyślą na te linie. głupota!
Avatar
optymistka / 23 sierpnia 2009 o 20:48
Arthorious napisał:
Według mnie lepiej by zrobili wysyłając Ikarusy tam gdzie są potrzebne, bo co ludziom po niskopodłogowcu skoro będą się kisić w 12m solówce np. na takim 57? Nie dość że mają ludzi w czterech literach bo kupili w przeciągu kilkunastu lat 14 nowych przegubowców licząc z mercedesami które dojadą we Wrześniu to jeszcze wmawiają nam że będzie lepiej bo będą na tych liniach same niskie. Zapraszam panią rzecznik i prezesa MPK oraz ZTM na poranne kursy np. na takie 26, 31 czy 57 do 12m niskopodłogowej puszki z sardynkami, ekhm pasażerami. Ciekawe czy dalej będa sądzić że takie autobusy są nam nie potrzebne oraz czy będą dalej je wysyłać tam gdzie nie trzeba np. 11. Paranoja :/


oczywiście koment Arthoriousa taki typowo lubelski. najważniejsze skrytykować! uważam, ze nie masz racji - choć faktycznie bywają przepełnione (poranne głównie) kursy o których wspominasz - ale myślę, że można to naprawić zwiększeniem częstotliwości - zdecydowana większość kursów w komunikacji miejskiej w Lublinie odbywa się nienapełnionymi wozami, więc nie ma sensu inwestowanie w duże pojazdy przy ogólnej tendencji zmniejszenia pasażerów w przewozach zbiorowych. Myślę, że te nowe przegubowe mercedesy, jak tylko dotrą do Lublina będą obsługiwały wspomniane kursy. człowieku doceń pozytywne zmiany i ciesz się, że w końcu są.


oczywiście koment Arthoriousa taki typowo lubelski. najważniejsze skrytykować! uważam, ze nie masz racji - choć faktycznie bywają przepełnione (poranne głównie) kursy o których wspominasz - ale myślę, że można to naprawić zwiększeniem częstotliwości - zdecydowana większość kursów w komunikacji miejskiej w Lublinie odbywa się nienapełnionymi wozami, więc nie ma sensu inwestowanie w duże pojazdy przy ogólnej tendencji zmniejszenia pasażerów w przewozach zbiorowych. Myślę, że te nowe przegubowe mercedesy, jak tylk... rozwiń
Avatar
Arthorious / 23 sierpnia 2009 o 19:37
Według mnie lepiej by zrobili wysyłając Ikarusy tam gdzie są potrzebne, bo co ludziom po niskopodłogowcu skoro będą się kisić w 12m solówce np. na takim 57? Nie dość że mają ludzi w czterech literach bo kupili w przeciągu kilkunastu lat 14 nowych przegubowców licząc z mercedesami które dojadą we Wrześniu to jeszcze wmawiają nam że będzie lepiej bo będą na tych liniach same niskie. Zapraszam panią rzecznik i prezesa MPK oraz ZTM na poranne kursy np. na takie 26, 31 czy 57 do 12m niskopodłogowej puszki z sardynkami, ekhm pasażerami. Ciekawe czy dalej będa sądzić że takie autobusy są nam nie potrzebne oraz czy będą dalej je wysyłać tam gdzie nie trzeba np. 11. Paranoja :/
Według mnie lepiej by zrobili wysyłając Ikarusy tam gdzie są potrzebne, bo co ludziom po niskopodłogowcu skoro będą się kisić w 12m solówce np. na takim 57? Nie dość że mają ludzi w czterech literach bo kupili w przeciągu kilkunastu lat 14 nowych przegubowców licząc z mercedesami które dojadą we Wrześniu to jeszcze wmawiają nam że będzie lepiej bo będą na tych liniach same niskie. Zapraszam panią rzecznik i prezesa MPK oraz ZTM na poranne kursy np. na takie 26, 31 czy 57 do 12m niskopodłogowej puszki z sardynkami, ekhm pasażerami. Ciekawe cz... rozwiń
Avatar
Arthorious / 23 sierpnia 2009 o 22:31
optymistka napisał:
oczywiście koment Arthoriousa taki typowo lubelski. najważniejsze skrytykować! uważam, ze nie masz racji - choć faktycznie bywają przepełnione (poranne głównie) kursy o których wspominasz - ale myślę, że można to naprawić zwiększeniem częstotliwości - zdecydowana większość kursów w komunikacji miejskiej w Lublinie odbywa się nienapełnionymi wozami, więc nie ma sensu inwestowanie w duże pojazdy przy ogólnej tendencji zmniejszenia pasażerów w przewozach zbiorowych. Myślę, że te nowe przegubowe mercedesy, jak tylko dotrą do Lublina będą obsługiwały wspomniane kursy. człowieku doceń pozytywne zmiany i ciesz się, że w końcu są.



Twój optymizm szybko się rozwieje coś czuje. Ale ja nie o tym. Po pierwsze częstotliwości nie da się zwiększać w nieskończoność bo w końcu autobusy zaczną jeździć jeden za drugim(doganiając się nawzajem przez korki, światła, czynniki losowe, sprzedaż biletów, itd. ), po drugie jak zostało wspomniane kto ma tymi autobusami jeździć, no i skąd wziąć dodatkowe wozy? Po trzecie po wieloletniej obserwacji(często korzystam z 10 czy 57) uważam że zwiększenie liczby wozów i tak nic nie da zwłaszcza jak wrócą studenci(taka sytuacja miała miejsce na 158 gdzie trolejbusy kursują co 10min a i tak widać brak trolejbusów przegubowych). Uważasz że klepie sobie to tak żeby skrytykować? Gdyby moja krytyka nie miała uzasadnienia to bym nic nie pisał bo to już krytykanctwo. Zresztą poczekajmy do października(wtedy przyjadą studenci) wtedy mam nadzieję będziesz się kisić w solowym niskaczu stojąc w korku i marząc o przegubowcu, zwłaszcza jak będzie gorąco a ciebie będzie mijać taki pojazd(przegubowy) prawie pusty na 11 czy innej nieobleganej linii(zresztą teraz też tak jest często że na 57 solówki a na 11 czy innej 1 przeguby). To puszczanie nispokodłogowców na najbardziej oblegane linie to nic innego jak próba zamydlenia oczu pasażerom bo MPK nie robi nic aby zwiększyć ilość przegubowców w taborze twierdząc jednocześnie że takie autobusy są nie potrzebne(ten kto wpadł na taki pomysł powinien być wożony cały dzień w ścisku 12m solówką), do tego kasując za 12m m.in Mercedesy przegubowe Ikarusy. Jeśli tak ma wyglądać komfort to ja dziękuje. Poza tym jest jeszcze pewne rozporządzenie ministerstwa transportu o max. ilości osób na 1 mkw. sądzisz że solówka na takim 57 spełni te kryteria? No ale dali plebsowi niskopodłogowce to nie ma prawa nikt krzyczeć że coś jest dalej nie tak.



Twój optymizm szybko się rozwieje coś czuje. Ale ja nie o tym. Po pierwsze częstotliwości nie da się zwiększać w nieskończoność bo w końcu autobusy zaczną jeździć jeden za drugim(doganiając się nawzajem przez korki, światła, czynniki losowe, sprzedaż biletów, itd. ), po drugie jak zostało wspomniane kto ma tymi autobusami jeździć, no i skąd wziąć dodatkowe wozy? Po trzecie po wieloletniej obserwacji(często korzystam z 10 czy 57) uważam że zwiększenie liczby wozów i tak nic nie da zwłaszcza jak wrócą studenci... rozwiń
Avatar
empek / 23 sierpnia 2009 o 22:00
Zwiększenie częstotliwości? A kto będzie jeździł za kółkiem? Twoja matka? ojciec? babka? może dziadek? Zastanów się co klepiesz. MPK zabiera nam pojemne ikarusy nie kupując nic w zamian długiego. 100 razy bardziej wole głośnego, śmierdzącego spalinami ale za to przewiewnego ikarusa niż ciasnego, śmierdzącego potem od starych ściśniętych ludzi mercedesa. Czas zmienić środek lokomocji po tej wichurze.
Avatar
paweł / 23 sierpnia 2009 o 21:21
TO CHYBA KPINA! ikarusy są najpojemniejsze i na takich liniach jak 10 czy 26 to one powinny jeździć a nie jakieś małe 12 metrowa autobusy bo przecież wszystkich neoplanów nie wyślą tylko na te linie. może busiki niskopodłogowe wyślą na te linie. głupota!
Avatar
optymistka / 23 sierpnia 2009 o 20:48
Arthorious napisał:
Według mnie lepiej by zrobili wysyłając Ikarusy tam gdzie są potrzebne, bo co ludziom po niskopodłogowcu skoro będą się kisić w 12m solówce np. na takim 57? Nie dość że mają ludzi w czterech literach bo kupili w przeciągu kilkunastu lat 14 nowych przegubowców licząc z mercedesami które dojadą we Wrześniu to jeszcze wmawiają nam że będzie lepiej bo będą na tych liniach same niskie. Zapraszam panią rzecznik i prezesa MPK oraz ZTM na poranne kursy np. na takie 26, 31 czy 57 do 12m niskopodłogowej puszki z sardynkami, ekhm pasażerami. Ciekawe czy dalej będa sądzić że takie autobusy są nam nie potrzebne oraz czy będą dalej je wysyłać tam gdzie nie trzeba np. 11. Paranoja :/


oczywiście koment Arthoriousa taki typowo lubelski. najważniejsze skrytykować! uważam, ze nie masz racji - choć faktycznie bywają przepełnione (poranne głównie) kursy o których wspominasz - ale myślę, że można to naprawić zwiększeniem częstotliwości - zdecydowana większość kursów w komunikacji miejskiej w Lublinie odbywa się nienapełnionymi wozami, więc nie ma sensu inwestowanie w duże pojazdy przy ogólnej tendencji zmniejszenia pasażerów w przewozach zbiorowych. Myślę, że te nowe przegubowe mercedesy, jak tylko dotrą do Lublina będą obsługiwały wspomniane kursy. człowieku doceń pozytywne zmiany i ciesz się, że w końcu są.


oczywiście koment Arthoriousa taki typowo lubelski. najważniejsze skrytykować! uważam, ze nie masz racji - choć faktycznie bywają przepełnione (poranne głównie) kursy o których wspominasz - ale myślę, że można to naprawić zwiększeniem częstotliwości - zdecydowana większość kursów w komunikacji miejskiej w Lublinie odbywa się nienapełnionymi wozami, więc nie ma sensu inwestowanie w duże pojazdy przy ogólnej tendencji zmniejszenia pasażerów w przewozach zbiorowych. Myślę, że te nowe przegubowe mercedesy, jak tylk... rozwiń
Avatar
Arthorious / 23 sierpnia 2009 o 19:37
Według mnie lepiej by zrobili wysyłając Ikarusy tam gdzie są potrzebne, bo co ludziom po niskopodłogowcu skoro będą się kisić w 12m solówce np. na takim 57? Nie dość że mają ludzi w czterech literach bo kupili w przeciągu kilkunastu lat 14 nowych przegubowców licząc z mercedesami które dojadą we Wrześniu to jeszcze wmawiają nam że będzie lepiej bo będą na tych liniach same niskie. Zapraszam panią rzecznik i prezesa MPK oraz ZTM na poranne kursy np. na takie 26, 31 czy 57 do 12m niskopodłogowej puszki z sardynkami, ekhm pasażerami. Ciekawe czy dalej będa sądzić że takie autobusy są nam nie potrzebne oraz czy będą dalej je wysyłać tam gdzie nie trzeba np. 11. Paranoja :/
Według mnie lepiej by zrobili wysyłając Ikarusy tam gdzie są potrzebne, bo co ludziom po niskopodłogowcu skoro będą się kisić w 12m solówce np. na takim 57? Nie dość że mają ludzi w czterech literach bo kupili w przeciągu kilkunastu lat 14 nowych przegubowców licząc z mercedesami które dojadą we Wrześniu to jeszcze wmawiają nam że będzie lepiej bo będą na tych liniach same niskie. Zapraszam panią rzecznik i prezesa MPK oraz ZTM na poranne kursy np. na takie 26, 31 czy 57 do 12m niskopodłogowej puszki z sardynkami, ekhm pasażerami. Ciekawe cz... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 5

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Zapomniałeś dowodu rejestracyjnego i OC? Kary już nie będzie

Zapomniałeś dowodu rejestracyjnego i OC? Kary już nie będzie 12 1

Od 4 czerwca będziemy mogli zostawić w domu dowód rejestracyjny i papierowe ubezpieczenie OC. Za brak tych dokumentów nie będzie nam grozić żadna kara, a to dzięki Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców.

W zimie Icemania, w lecie Rollmania. Rolkarze i wrotkarze będą mogli pojeździć w hali

W zimie Icemania, w lecie Rollmania. Rolkarze i wrotkarze będą mogli pojeździć w hali 22 0

Hala do jazdy na wrotkach i rolkach ma być uruchomiona w czerwcu przy Al. Zygmuntowskich. Otworzy ją Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, który już zamawia wrotki i ochraniacze, które będzie można tu wypożyczyć. Rolki trzeba będzie mieć własne

Górnik – Medyk 3:2. Korona oficjalnie założona

Górnik – Medyk 3:2. Korona oficjalnie założona 9 0

Ekstraliga piłkarek nożnych Górnik Łęczna na zakończenie sezonu pokonał 3:2 Medyka Konin. Ten wynik nie miał jednak najmniejszego znaczenia, ponieważ podopieczne Piotra Mazurkiewicz już dawno temu zapewniły sobie mistrzowski tytuł. W niedzielę jednak „górniczki” wreszcie mogły oficjalnie odebrać złote medale i świętować ze swoimi kibicami historyczny wynik

Polesie – POM 2:1. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej

Polesie – POM 2:1. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej 0 0

Lubelska klasa okręgowa Polesie pokonało POM Iskra Piotrowice po golu Marcina Wójcika w doliczonym czasie gry. Dzięki temu zawodnicy Zbigniewa Wójcika są już bardzo blisko zajęcia drugiego miejsca

Gryf – Olimpiakos 3:2. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Gryf – Olimpiakos 3:2. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej 1 0

ZAMOJSKA KLASA OKRĘGOWA W pojedynku dwóch beniaminków Gryf Gmina Zamość przegrywał z Olimpiakosem Tarnogród 0:2, ale pokazał charakter. Zespół trenera Romana Blonki w końcowych fragmentach spotkania podkręcił tempo i wyszarpał zwycięstwo wygrywając 3:2

Najbardziej barwna impreza po raz kolejny w Lublinie. Festiwal Kolorów 2018 [zdjęcia]
galeria

Najbardziej barwna impreza po raz kolejny w Lublinie. Festiwal Kolorów 2018 [zdjęcia] 0 0

Nie zdziwcie się jeśli dzisiaj zobaczycie zielono-czerwono-żółte twarze w centrum miasta. W niedzielę odbywa się kolejna edycja Festiwalu Kolorów.

AWF Kraków i Politechnika Gdańska najlepsze podczas AMP w lekkiej atletyce
galeria

AWF Kraków i Politechnika Gdańska najlepsze podczas AMP w lekkiej atletyce 1 0

W weekend na nowym stadionie w Lublinie zostały rozegrane Akademickie Mistrzostwa Polski. Klasyfikację generalną wygrały: AWF Kraków wśród pań i Politechnika Gdańska w rywalizacji mężczyzn. W tej drugiej kategorii trzeci był UMCS

Lubelski Wyścig Kaczek. Kolorowe zawodniczki pomknęły rzeką [zdjęcia]
galeria

Lubelski Wyścig Kaczek. Kolorowe zawodniczki pomknęły rzeką [zdjęcia] 0 0

 W niedzielę na terenach zielonych przy Arenie Lublin zorganizowano wyścig kaczek. To już piąta edycja imprezy.

Olender – Igros 2:2. Spadek niemal pewny

Olender – Igros 2:2. Spadek niemal pewny 0 0

ZAMOJSKA KLASA OKRĘGOWA Olender Sól podzielił się punktami z Igrosem Krasnobród remisując 2:2. Ten wynik nie zadowala żadnej ze stron i wszystko wskazuje na to, że w przyszłym sezonie oba zespoły grać będą o szczebel niżej

Spór w szpitalu przy al. Kraśnickiej. Ludowcy chcą żeby stworzyć "siatkę płac"
film

Spór w szpitalu przy al. Kraśnickiej. Ludowcy chcą żeby stworzyć "siatkę płac" 12 13

Co dalej z konfliktem w szpitalu przy al. Kraśnickiej? - Pole do kompromisu jest bardzo duże i jeśli nie w poniedziałek to we wtorek, zarówno dyrekcja jak i pielęgniarki dojdą do porozumienia - ocenia Krzysztof Hetman, wiceprezes PSL i proponuje stworzenie "siatki płac".

"W rytmie natury". Impreza nad Zalewem Zemborzyckim [zdjęcia]
galeria

"W rytmie natury". Impreza nad Zalewem Zemborzyckim [zdjęcia] 1 0

Pokazy maszyn do pielęgnacji zieleni, pokazy strażackie, spotkania z ekspertami, konkursy z nagrodami i strefa gastronomiczna. W sobotę MOSiR „Bystrzyca” w Lublinie oraz Husqvarna wspólnie zapraszali do akcji „W rytmie natury”.

Niemce – Avia II 2:0. Promyk nadziei na utrzymanie

Niemce – Avia II 2:0. Promyk nadziei na utrzymanie 0 0

Lubelska klasa okręgowa GKS Niemce wciąż walczy o utrzymanie się w lidze. W sobotę podopieczni Tomasza Brzozowskiego pokonali 2:0 Avię II Świdnik

Kolejni terytorialsi składali przysięgę. Będą służyć w Lublinie i w Chełmie [zdjęcia]
galeria

Kolejni terytorialsi składali przysięgę. Będą służyć w Lublinie i w Chełmie [zdjęcia] 87 23

W niedzielę na placu Zamkowym zgromadziło się ponad 600 żołnierzy 2 Lubelskiej Brygady Obrony Terytorialnej, a 72 z nich złożyło przysięgę. Nowo zaprzysiężeni żołnierze już niebawem rozpoczną służbę w batalionach w Lublinie i Chełmie.

Fireshow na dziedzińcu KUL [zdjęcia]
galeria

Fireshow na dziedzińcu KUL [zdjęcia] 0 0

Koncerty przed CSK to nie wszystkie atrakcje tegorocznych KULturaliów. W sobotę na dziedzińcu Gmachu Głównego KUL (al. Racławickie 14) odbył się widowiskowy pokaz fireshow.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.